تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۴۲۷۴۱

دولت در ماجرای ملک‌زاده به دنبال چیست؟


گروه سیاسی: «محمدشریف ملک زاده مورد عفو قرار نگرفته است، ملک زاده را در مرحله قبل از دادگاه بی گناه تشخیص دادند و بدین ترتیب منع تعقیب وی صادر شده است، بر این اساس کاربرد عفو برای وی معنا پیدا نمی کند.» این عبارات بخشی از یادداشت دیروز روزنامه ایران به قلم محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور است.
این یادداشت یک روز پس از آن منتشر شد که عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران درباره پرونده ملک زاده گفت: پرونده وی در آستانه ارسال به دادگاه و صدور کیفرخواست بود که براساس ارسال نامه و گزارش هایی برای مقام معظم رهبری وی مورد رافت اسلامی و عفو مقام معظم رهبری قرار گرفت.
نام ملک زاده با مشایی گره خوده است چرا که او قائم مقام مشایی بود، هرچند حاشیه هایش از مشایی کمتر است، نمی توان منکر شد که نامش با حواشی گره خورده است. وی زمانی که دبیرکل شورای عالی ایرانیان بود، همایش ایرانیان خارج از کشور را برگزار کرد که به علت حضور چهره های خاص و نوع برگزاری همایش، هزینه زیاد و غیبت خبرنگاران، حاشیه های همایش همراه با بازتاب منفی آن مدتی در صدر اخبار بود.
اما او در مصاحبه هایش گفت: «باز هم این همایش را برگزار می کنم و از آن راضی ام.» هر چند فرصتی برای برگزاری چندین باره این همایش به دست نیاورد. پس از بازداشت ملک زاده اسماعیل کوثری نماینده مجلس اعلام کرد: «اتهام ملک زاده اتهامی مالی است و به این دلیل بازداشت شده است» اما پس از مدتی رسانه ها خبر آزادی وی را منتشر کردند اما زمانی که وی به عنوان مشاور آیت الله شاهرودی انتخاب شد، اخبار مربوط به ملک زاده یک بار دیگر اهمیت پیدا کرد.
هنوز 15 روز از این خبر نگذشته بود که دادستان گفت ملک زاده مورد عفو رهبری قرار گرفته است. یک روز پس از آن هم بهداد در روزنامه رسمی دولت این موضوع را تکذیب کرد. آنچه در بحث اخیر اهمیت پیدا می کند این است که دولت از پررنگ کردن ملک زاده در فضای کنونی سپهر سیاسی ایران چه هدفی را دنبال می کند؟و چرا نزدیکان دولت از ادامه پیدا کردن این ماجرا استقبال می کنند؟
نباید از رهبری هزینه کرد
مجید امیدی مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری در این باره به «اعتماد» گفت: آقای بهداد هر آنچه را باید می گفت اعلام کرده و موضع همان است: یعنی ملک زاده مورد عفو قرار نگرفته، اصلامحکوم نشده بود که مورد عفو قرار بگیرد. امیدی معتقد است این موضوعات حاشیه است و نباید به آن پرداخت چرا که پرداختن به حاشیه ما را از اصل کاری که باید انجام دهیم دور می کند.
امیدی در ادامه گفت: ملک زاده بازداشت شد، بی گناه بود و آزاد شد دیگر باقی مسائل چه اهمیتی دارد: حالاباید به اصل وظایف مان بیندیشیم. وی افزود: «نمی دانم چرا هر چه می شود به رهبری نسبت می دهند، حتما این موضوع را التزام عملی به ولایت فقیه معنی می کنند و در راستای همان ولایتمداری هاست که شعارش را می دهند.»
مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری با ناراحتی از برخی نمایندگان مجلس می گوید: از کسی می پرسند چرا شما بورسیه خارج از کشور را غیرقانونی گرفتید؟ می گوید رهبری نامه نوشتند. این را می گوید که نشان بدهد نباید موضوع را دنبال کرد. خب اینها هزینه کردن از رهبری است و اصلاهم درست نیست برای برپا داشتن منویات خودشان از رهبری هزینه کنند و می خواهند فضای کشور به گونه یی دیگر باشد.
امیدی در پاسخ به اینکه چه کسانی می خواهند فضا به گونه یی دیگر باشد، می گوید: یک عده که دنبال ضعیف کردن دولت هستند و تنها چشم شان به جایگاه ریاست جمهوری و صندلی وی است و نمی دانند داشتن قدرت، مسوولیت می آورد.
اینها از کارهایی که دولت انجام داده است چشم پوشی می کنند و فقط برای داشتن این جایگاه دو سال است دولت را مورد هجمه قرار داده اند. شما فکر می کنید این کار درست است: من جواب تان را می دهم، خیر، نیست چون حتی برای تبلیغات ریاست جمهوری شش ماه قبل از انتخابات می توان تبلیغ کرد. اینها که الان دو سال است خیز برداشته اند و این خیز برداشتن هم با این فرمان جلو می رود که دولت را تخریب کنند ای کاش این حواشی را تمام می کردند. او ادامه می دهد: برخی شب می خوابند صبح غائله درست می کنند.
شاید شب گذشته خواب نما شده باشند و دائم برای دولت حاشیه درست می کنند اما اینها بی اهمیت است چون آقای احمدی نژاد تنها عشقش مردم است و برای آبادی ایران تلاش می کند. ان شاءالله روزی پرده ها می افتد و اندرون مشخص می شود که چه کسی بی گناه است و چه کسی چوب لای چرخ آبادانی کشور می گذاشته است و دلسوزان نظام را در تنگنا قرار می داده است.
اکنون موضوع اصلی کشور کار برای مردم است، کار برای مردم هم اتحاد می خواهد نه اینکه مردم متحد باشند بلکه نمایندگانی که مردم به آنها اعتماد دارند باید با هم متحد باشند و کمک کنند تا بر هجمه های داخلی و خارجی فائق شویم، نه اینکه برای تبرئه خود از ارکان نظام هزینه کنند این کار معنی واقعی خیانت است. اگر مشکلی هست باید با هم اندیشی و همت برطرف شود اشاره کردن به موضوع گرانی و بیکاری مشکلی را حل نمی کند. اینها عده یی هستند که برای کشور اشک تمساح می ریزند.
بالای گود نشسته اند، می گویند لنگش کن و بعد هم قیافه حق به جانب می گیرند اما مطمئن باشید مردم هوشیارند و موقعی که این گرد و غبار ها نباشد عادلانه قضاوت خواهند کرد و آن روز آنها باید در پیشگاه خداوند، مردم و ولایت فقیه پاسخگو باشند. البته این افرادی که من می بینم اگر صد بار هم دست شان رو بشود از رو نخواهند رفت. بارها تناقض گویی های آنها مشخص شده ولی باز هم در حال ادامه دادن به رفتار زشت خود هستند. ما باید برای مردم کار کنیم و متحد باشیم: التزام عملی به ولایت فقیه این است نه آنچه آقایان می گویند.
از محبوبیت احمدی‌نژاد می‌ترسند
محمدرضامنتظرالقائم که خود را فعال رسانه یی حامی دولت معرفی می کند، دلیل همه این حواشی را محبوبیت احمدی نژاد می داند. او در تایید اظهاراتش تصریح کرد: «نقش مردم بسیار تعیین کننده است و باید به مردم اعتماد کرد و به خواست و نظرشان احترام گذاشت. شاید این نگرانی ها به این دلیل باشد که دولت با توجه به عملکردش در شهرستان ها بسیار محبوب است و اگر دقت کنید افرادی که حمایت کننده دولت بودند و با برچسب مستقل در انتخابات شرکت کردند، در شهرستان ها رای خوبی داشتند اما منتقدان حتی با سابقه حضور در مجلس اقبالی نداشتند.
حالاعده یی از ترس اینکه برای دور بعد ریاست جمهوری، فردی نزدیک به دولت یا مورد تایید دولت و رییس جمهور باشد و بنا بر همین مسائل از محبوبیت هم در شهرستان ها برخوردار باشد، دست به تخریب دولت می زنند اما مردم تعیین کننده است و مردم ما هم مردم هوشیاری هستند که این را به وضوح در انتخابات مجلس نهم نشان دادند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات