تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۴۷۱۳۵

بررسی علمی هولوکاست


ابوزید الادریسی، محقق ـ مراکش
سخنرانی خود را با طرح پرسشی با این مضمون آغاز می‌نمایم که چرا 6 میلیون به عنوان رقمی ارزشمند در قتل‌عام یهودیان طی جنگ دوم جهانی قلمداد می‌شود؟
قتل‌عام یهودیان در خاک کشورهای اروپایی صورت پذیرفته، کشورهایی که آزاد و دموکراتیک محسوب می‌شوند. بنابراین برداشت سیاسی از مسأ‌له هولوکاست سیاسی بوده و اظهارات صهیونیست‌ها در این رابطه صرفاً بخاطر اهداف خاص آنها می‌باشد. صهیونیسم سازمانی است که در مورد آن بزرگ‌نمایی شده و افراد و اعضای آن درصددند تا خود را برتر از سایرین مطرح نمایند. بطور کلی صنعت هولوکاست دارای 3 بخش احتکار، انکار و اجبار می‌باشد.
احتکار بدین معناست که آتش‌سوزی و کشتار جنگ جهانی دوم را صرفاً مختص خود دانسته و سعی بر آن دارند تا آزار و اذیت حاصل از آن را مقدس جلوه دهند و به نظر آنان، این عزت خداوند بر آنان است. آنچه مهم است نفس عمل قتل‌عام می‌باشد و اینکه چه کسانی عامل این کشتار باشند، چندان اهمیت ندارد.
انکار نیز نتیجه طبیعی احتکار می‌باشد. اما در خصوص اجبار که صهیونیست‌ها با اعمال خود تبدیل به نازی‌هایی گشته‌اند و حتی برخی به مطبوعات اسرائیلی حرکت ددمنشانه و نازی‌گونه این رژیم را به تصویر کشیده‌اند. با تمامی این تفاسیر، هیچ فردی نمی‌تواند اینگونه حرکت‌های مبتذل و وحشیانه رژیم صهیونیستی را که همواره با قداستی خاص بیان می‌شود، بپذیرد.
نکته‌ای که تاکنون مغفول مانده تعداد یهودیانی است که طی سال‌های جنگ به کشورهای متفقین یا کشورهای بی‌طرف مهاجرت یا فرار کردند. همچنین این حقیقت نادیده گرفته شده است که یهودیان به خصوص در اروپای شرقی، بعد از جنگ به کشورهای خود بازنگشتند. فرض بر این است که تمامی موارد مرگ یهودیان ناشی از سیاست آلمان یا دول محور بود. بنابراین هر یهودی که در آلمان یا کشورهای تحت سلطه دول محور طی سال‌های جنگ مرده است صرفنظر از علت مرگ به غلط به هولوکاست نسبت داده می‌شود. این موضوع شامل یهودیانی است که به دلایل طبیعی از دنیا رفتند. یا در جریان بمباران نیروهای متفقین در اردوگاه‌ها و شهرها نابود شدند و نیز آنهایی که به عنوان سرباز نیروهای متفقین به خصوص در ارتش شوروی کشته شدند یا مانند صدها هزار شهروند آلمانی در اثر گرسنگی، بیماری و سایر بلایای ناشی از جنگ از بین رفتند. دولت آلمان در حال حاضر یکی از حامیان رژیم صهیونیستی بوده و از مسأله هولوکاست و صهیونیستها به شدت دفاع می‌کند. امروزه کسانی که بخواهند در چارچوب آزادی و دموکراسی به نقد این مسائل بپردازند، مورد غضب واقع می‌شوند. صهیونیست‌ها و اروپائیان همواره خواستار این بودند که هولوکاست را به عنوان قاعده‌ای مقدس در سطح جهان مطرح سازند، به گونه‌ای که همکاری بدون فکر و اندیشه، آن را بپزیرند و هیچ کس حق ندارد، این خط قرمز را زیر پا بگذارد.
باید دید چه مسائلی در پس پرده طرح کشتار ارمنی‌ها توسط دولت فرانسه و پارلمان این کشور. امروزه، هیچ کس مجاز نیست تا به راحتی در خصوص کشتار یهودیان اظهارنظر کند. حال آنکه فرانسه، کشتار ارمنیان را توسط ترکیه مطرح کرده و به نوعی با این اقدام، ترکیه را به چالش می‌کشد. از دیگر اقدامات کشورها می‌توان به مصوبه کنگره آمریکا اشاره نمود ه طبق این مصوبه، کسانی که برعلیه هولوکاست اظهار نظر نمایند، مجازات خواهند شد. طرح این مسأله همزمان با اهانت کشورهای غربی به پیامبر بزرگ اسلام می‌باشد و هیچ محاکمه یا بازداشتی در این عرصه صورت نمی‌پذیرد.
اگر هولوکاست یک واقعه تاریخی بوده، باید مورد بررسی علمی قرار گرفته و در یک چارچوب قانونمند مطرح گردد. در این زمینه، عده‌ای درصددند تا با مقصر خواندن نازی‌ها در قتل‌عام یهودیان، اقدام به ایجاد نردبانی جهت دست یافتن به اهداف خود نمایند و این عده جز صهیونیست‌ها نیستند.
با تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی ایران به جهت برگزاری این همایش، ضرورت توقف درگیری‌ها و خونریزی‌ها در عراق را با توجه به نفوذ ایران در منطقه خواستار می‌باشم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات