تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۴۷۹۹۱
اطلاعیه دادستانی تهران درباره اعلام جرم علیه علی مطهری و اظهاراتش

هیچ کس مصونیت ویژه ندارد


بیان اعلام جرم دادستانی در مورد اظهارات علی مطهری همچنان حواشی و خبرهایی را در پی دارد. سه روز قبل دادستان تهران در حاشیه دادگاه فساد مالی 3 هزار میلیاردی، در پاسخ به خبرنگاران از اعلام جرم دادستانی علیه علی مطهری نماینده تهران به علت نطقی در مجلس که در آن از تأسیس کاباره و کلوپ شبانه توسط رئیس‌جمهور گفته بود، خبر داد.
واکنش مطهری به اعلام جرم علیه وی
به گزارش «جوان»، پس از آن بود که روز دوشنبه، مطهری در واکنش به این اعلام جرم گفت: «سخن آقای جعفری‌ دولت‌آبادی موجب وهن نظام و تضییع حقوق مردم است، اساساً‌ دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد، اگر توهین یا افترایی در کار باشد، فرد توهین‌شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول 84 و 86 قانون اساسی، نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام «دادستان» بالای سر او باشد، ظاهراً آقای دادستان تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند.»
اطلاعیه دادستانی تهران

در پی انتشار اظهارات علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام جرم دادستانی تهران علیه وی، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر کرد. ایسنا: متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
۱ـ در پی انتشار مطالب آقای مطهری، دادستانی تهران با دقت کامل نسبت به بررسی موضوع اقدام و تحقیقات کاملی را در این زمینه آغاز کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به اخذ نوار اظهارات نامبرده از مجلس شورای اسلامی، پیاده کردن کامل نوار و استماع اظهارات وی توسط چند نفر کار‌شناس اشاره کرد که سرانجام بخشی از اظهارات وی مبنی بر «.... آقایان مشایی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند...... در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده‌اند و موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در جوانان ما شده‌اند، پس به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند....» جرم تلقی شده است. بدیهی است اظهار نظر نامبرده به شرح فوق به مسایل جامعه‌شناسی و روان‌شناسی ارتباطی ندارد.
۲ـ توهین به مقامات کشوری از جمله رییس جمهوری و همچنین انتشار اکاذیب حسب قانون مجازات اسلامی جرم بوده و اظهارات نامبرده به شرح فوق جنبه مجرمانه داشته و دادستانی در این زمینه طبق تکلیف قانونی اقدام کرده است.
۳ـ اینکه آقای مطهری اقدام دادستانی در عمل به قانون را موجب وهن نظام دانسته مایه تاسف است زیرا آنچه موجب وهن نظام است اظهارات اخیر نامبرده و قائل بودن به مصونیت ویژه برای خود است. مفاد اصل ۸۶ قانون اساسی هیچ‌گاه شامل عناوین مجرمانه نمی‌شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمایندگان، حق ورود دارد؛ کما اینکه تاکنون نیز در موارد مشابه اقدام صورت گرفته است و نظریه تفسیری شورای محترم نگهبان از جمله به شماره ۸۰/ ۲۱/ ۳۰۳۶ مورخ ۲۰/ ۱۰/ ۱۳۸۰ نیز موید این امر است.
۴ـ نحوه اظهارات و ادبیات آقای مطهری در مورد نهاد دادستانی تحت عنوان اینکه «نماینده در اظهار نظر درباره همه مسایل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام دادستان بالای سر او باشد» و یا «اعلام جرم از فرط بیکاری یا فشار دولت» خود از مصادیق عناوین مجرمانه است.
۵ـ نامبرده در اظهارات خود از برخی افراد دارای پرونده در دستگاه قضایی نام برده است که در این زمینه نیز اعلام می‌شود همانگونه که بار‌ها دادستان تهران و سایر مقامات قضایی اعلام و تصریح کرده‌اند «در برخورد قضایی با متخلفان هیچ‌کس مصونیت ویژه ندارد» و این موضوع شامل آقای مطهری هم می‌شود.»
واکنش جواد لاریجانی به اظهارات مطهری
محمدجواد لاریجانی نیز در واکنش به ذکر شدن اسمش توسط مطهری در لیست متهمانی که قوه قضائیه باید به پرونده‌شان رسیدگی کند، گفت: اولاً‌ بنده افتخار می‌کنم که کشاورز و دامدار هستم. کشاورزی در خانواده ما یک سنت است. مواردی که علیه من در رسانه‌ها تبلیغ شده، باعث افتخار من است. من افتخار می‌کنم که با زحمت بیش از 20 سال توانسته‌ام ولو یک وجب از خاک میهنم را آبادتر کنم. نکته‌ای که باید در اینجا تأکید کنم این است که ضد انقلاب و دشمنان نظام باید بدانند قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد، چه جواد لاریجانی و چه هر کس دیگری، مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضد انقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می‌کنم و احکام قضایی دادگاه‌های جمهوری اسلامی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من بر چشم خواهم گذاشت.
لاریجانی در مورد مناقشات اراضی کشاورزی‌اش گفت: مناقشات ارضی در زمین‌های زراعی در ایران بسیار رایج و البته قابل حل است. اینها مهم نیست، یعنی مالکیت اراضی کشاورزی که من روی آنها کار کرده‌ام برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد. افتخار من تنها به آباد شدن میهن عزیز و تولید ولو یک کیلو گندم داخلی بیشتر است. ضد انقلاب باید بداند که جواد لاریجانی نه زیرخاکی از این کشور خارج کرده، نه گونی‌های اسکناس جابه‌جا کرده و نه ال‌سی‌های تقلبی به این سو و آن سو فرستاده است، جواد لاریجانی مانند بقیه کشاورزان ایران در زمین خود گندم و جو کاشته است.
گفتنی است اتهام زمین‌خواری توسط جواد لاریجانی مدتی است که در رسانه‌های اینترنتی ضد انقلاب دنبال می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات