تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۴۹۴۲۲
اساتید ایرانی کنفرانس ترکیه را تحریم کردند

دام بهائیان برای نخبگان ایرانی در کنفرانس‌های خارجی


نیلوفر امانی
با اعلام انصراف دانشگاه‌های تهران، اصفهان، علامه طباطبایی و پیام نور تعداد تحریم‌کنندگان «کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران‌شناسی» در ترکیه (۱۲ تا ۱۴ مرداد) به بیش از ۴۰ استاد ایرانی و ۹ مرکز علمی رسید که با این وجود، کنفرانس ایران‌شناسی بدون اساتید و دانشمندان ایرانی برگزار می‌شود.
مراکز علمی و دانشگاهی ایران همواره مورد توجه غربی‌ها بوده و هست. نقش استراتژیک جامعه دانشگاهی و علمی در پیشبرد اهداف نظام باعث شده بیگانگان نسبت به آن حساس‌تر شوند و فعالیت‌های خود را در این عرصه با پوشش‌های قابل‌توجیه علمی و فرهنگی عرضه کنند؛ فعالیت‌هایی که اغلب به شناسایی دانشمندان علمی و تلاش برای ترور آنها و گاهی نیز جذب اساتید و دانشمندان و استفاده از آنها در زمینه‌های جاسوسی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی منجر می‌شوند.
«کنفرانس دوسالانه مطالعات ایران شناسی» نیز از این دست برنامه‌های علمی است!
بیش از ۳۰ سال از تأسیس بنیاد مطالعات ایران با سرمایه‌گذاری اشرف پهلوی خواهر شاه مخلوع ایران می‌گذرد و در طول این مدت لایه‌های مختلفی از فرقه ضاله بهائیت، اعضای گروهک تروریستی منافقین، چپ کمونیستی و سلطنت‌طلب‌ها را به سمت فعالیت‌های خود که در رأس آنها براندازی نظام اسلامی ایران و حمایت بی‌چون و چرا از فرقه ضاله بهائیت قرار دارند، جذب کرد. کنفرانس مطالعات ایران‌شناسی هر دو سال یک بار از سوی بنیاد مطالعات ایران یا همان مؤسسه ایران‌پژوهی به منظور جذب اساتید دانشگاهی ایران برگزار می‌شود.
اکنون قرار است این نهاد، نهمین دوره مطالعات ایران‌شناسی را از ۱۲ تا ۱۴ مردادماه سال جاری در استانبول ترکیه با حضور اساتیدی از کشورمان، شش استاد اسرائیلی در حوزه مسائل ایران (از دانشگاه‌های صهیونیستی «تل‌آویو»، «نگو» و «هبرو») و پنج میهمان ویژه که همگی از «بنیاد اشرف پهلوی» در واشنگتن دی. سی و حامی فرقه ضاله «بهائیت» هستند، برگزار کند.
در دوره‌های گذشته این کنفرانس دوسالانه که در شهرهایی مانند لندن و لس‌آنجلس برگزار شده است، حجم مشارکت نهادهای دانشگاهی داخل کشور با دوسالانه مطالعات ایران‌شناسی چنین چشمگیر نبوده است.
براساس آنچه در سایت این کنفرانس مطرح شده، اساتید دعوت شده به این کنفرانس از دانشگاه‌های «الزهرا»، «تهران»، «تربیت مدرس»، «مرکز دایره المعارف بزرگ اسلام»، «سازمان میراث فرهنگی»، «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی»، «انجمن زبان شناسی ایران»، «انجمن حکمت و فلسفه»، «بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی»، «فردوسی مشهد» و چندین نهاد علمی دیگر با ارسال مقاله یا حضور در جلسه مشارکت خواهند داشت.
ریاست این دوره کنفرانس با «تورج اتابکی» از فعالان سلطنت‌طلب در «بنیاد اشرف پهلوی»، «واشنگتن دی.‌سی» است که با «محمد توکلی طرقی» (سردبیر فصلنامه سلطنت‌طلب «ایران نامه» و از مبلغان سرسخت فرقه ضاله بهائیت) همکاری نزدیک دارد.
این دو عامل صهیونیست از رهگذر همکاری با محافل مطبوعاتی داخلی مانند «ماهنامه مهرنامه» و برخی نهادهای علمی به دنبال ایجاد شبکه‌‌ای از «مبلغان علوم انسانی سکولار» در ایران هستند.
در نهمین دوره از دو‌سالانه مطالعات ایران‌شناسی (به میزبانی کشور ترکیه) یک پنل ویژه با موضوع «بررسی رابطه ایران و اسرائیل» پیش‌بینی شده که «فرهاد کاظمی» از «دانشگاه نیویورک» مدیر آن است و «اورلی رحیمیان» که استاد دانشگاه اسرائیلی «گیو» است، برای مدعوان ایرانی و دیگر حاضران درباره چگونگی ایجاد رابطه میان ایران و اسرائیل سخنرانی خواهد کرد! و سپس «جولیا رابانویچ» از دانشگاه هبرو اسرائیل در خصوص «شعر و ادبیات ایران» سخن می‌گوید.
در نتیجه، ریاست کنفرانس و میهمانان ویژه آن، از اعضای حلقه‌ای تحت سیطره بهائیان هستند که فقط با یک واسطه و توسط «بنیاد اشرف پهلوی» از منابع و عوامل اطلاعاتی CIA برای عملیات‌های جاسوسی آکادمیک محسوب می‌شوند.
اخلاق سیاسی در ایران با استفاده از تئوری‌های ماکیاولی و هابز، از مذاهب اسماعیلی و شیعی تا مبحث مذهب بهایی، «جنسیت و عشق در سینمای پیش و پس از انقلاب» زنان نویسنده یهودی در تبعید و آثارشان، «زبان‌شناسی»، «فمنیسم ایرانی»، «سیاست و اخلاق»، «خاطره و یادگاری تاریخی در تاریخ ایران»، «زبان سانسکریت و فرهنگ ایران»، «سیاست و هنر دوران صفوی و دگرگونی‌های حقوقی در ایران پس از انقلاب»، «مطالعات بابی و بهائی»، «صدای شعر در نقاشی ایرانی» و «زندگی بومی در ایران» از جمله مباحث مورد مطالعه در این همایش است.
کنفرانس استانبول تله‌ای برای نخبگان
محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم، از کنفرانس استانبول به عنوان تله‌ای برای نخبگان کشور تعبیر کرد و با بیان اینکه عمده هدف برگزاری این کنفرانس تولید اطلاعات غلط و جهت‌دار است تا مبانی اصلی فکری ایرانیان را در جهان دچار خدشه کند و برای برخی اساتید و دانشمندان کشور مسئله‌سازی کند، گفت: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس و اصرار برای حضور دانشمندان ایرانی در این کنفرانس این بود که اعلام کنند افراد شایسته‌ای از ایران در این جمع حضور دارند و بر همین اساس اعتبار و وجاهت علمی و تاریخی کنفرانس را افزایش دهند و از این پشتوانه در سطح جهانی علیه مبانی ارزشی اسلام و انقلاب تبلیغ کنند و افکار عمومی را دچار خدشه سازند.
مهدی نژاد نوری برای حضور فعالانه‌تر وزارت علوم در کنفرانس‌ها و سوابق علمی آنها تذکر داد و نهمین دوره دوسالانه مطالعات ایران‌شناسی در حالی برگزار می‌شود که دوره‌های قبل این دوسالانه در سایه غفلت دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی و همچنین بی‌توجهی وزارت علوم برای ارائه هشدارهای لازم به اساتید شرکت‌کننده در این نشست‌ها با حضور اساتید دانشگاهی ایرانی برگزار شده است.
انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا(س) نیز در واکنشی اعلام کرد: سه نفر از اساتید دانشگاه الزهرا(س) مقالاتی را به این کنفرانس ارسال کرده بودند که مورد پذیرش کنفرانس قرار گرفته بود، لذا قرار بود برای شرکت در این کنفرانس به استانبول بروند و حتی هتل خود را نیز رزرو کرده بودند.
رئیس دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: این اساتید وقتی فهمیدند دست‌هایی از سوی صهیونیست‌ها پشت این کنفرانس است، انصرافشان را کتباً اعلام کردند و بیان کردند که اعتقادی به علمی بودن این کنفرانس ندارند.
علاوه بر این سید صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز تأکید کرد که دانشگاهیان برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان در کنفرانس استانبول شرکت نمی‌کنند.
هشدار رسانه‌ها باعث شده تا کنون بیش از ۴۰ تن از اساتید دانشگاهی از ۹ مؤسسه آموزشی دانشگاه اصفهان، دانشگاه الزهرا، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه آزاد، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پیام نور از شرکت در این کنفرانس چشم پوشی کنند. این در حالی است که برگزارکنندگان این کنفرانس از اینکه اساتید دانشگاه‌های معتبر ایران پس از افشاگری رسانه‌ها از حضور در آن اعلام انصراف کرده‌اند و خود را تابع مصالح ملی کشور نامیده‌اند، ابراز تأسف نمودند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات