تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۵۹۳۲۳

از تو به یک اشاره ازما به سر دویدن/ علی مرادزاده

حماسه 24 خرداد نشان داد تراز مشارکت مردم سالاری اسلامی در مقایسه با دمکراسی غربی بسیار بالاتر و جذاب‌تر است

پایگاه بصیرت: حماسه سیاسی نخستین گام از شعار سال به واقعیت پیوست، امت یکپارچه به ندای امام و پیشوای خویش به صحنه آمد و با خلق حماسه‌ای ماندگار برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات سیاسی خویش افزود، حرکت انقلابی مردم همچون عصای موسی سحر ساحران غربی را بلعید و بار دیگر مشروعیت و مقبولیت واقعی نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشید. امام خامنه‌ای قبل از برگزاری انتخابات فرمودند رأی مردم صرف‌نظر از کاندیدای منتخب رأی به نظام اسلامی است. و مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و بدخواهان مردم می‌باشد.

راهبرد و سناریوی انتخاباتی نظام اسلامی در حماسه 24 خرداد تحقق یافت اولاً شور و نشاط وصف‌ناپذیر آحاد مردم و قشرهای گوناگون ملت دهان یاوه‌گویان بین‌المللی را گل گرفت ثانیاً مشارکت عمومی و گسترده مردم بیانگر اجماع ملی در پشتیبانی از ولایت فقیه و ثالثاً انتخاباتی سالم و رقابتی ارزیابی می‌شود که نمایندگانی از گفتمان‌ها و خرده گفتمان‌های سیاسی موجود در آن به رقابت پرداخت. رابعاً امنیت و آرامش و ثبات سیاسی در سراسر کشور حکم فرما بوده است. خامساً نظام جمهوری اسلامی ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم نتیجه انتخابات را در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب و نیاز‌ها و خواسته‌های مردم ارزیابی می‌کند. با این توصیف سناریوی ضد انتخاباتی دشمن مانند دیگر ترفندها و شیطنت‌ها زمینه‌ای برای ظهور و بروز پیدا نکرد زیرا آنان فقدان شور و نشاط، کاهش مشارکت، بی‌ثباتی سیاسی و رقابتی نبودن انتخابات را تعقیب می‌کردند و تمام توان خویش را در این راه بکار بستند. رقابت سیاسی با آداب و الزامات خاص خویش همواره نتایج طبیعی به ارمغان می‌آورد ائتلاف و اجماع و وحدت رویه رمز پیروزی و اختلاف و توهم زدگی و خود محوری عامل ناکامی خواهد بود، در این انتخابات یک جریان سیاسی با کاندیدای واحد جلو افتاده و جریان سیاسی دیگر در لابه لای تکثر و تفریق گیر کرده است و برای خارج شدن از بن بست خود خواهی و غفلت برخی‌ها باید دست به دعا برداشت.

حماسه 24 خرداد نشان داد تراز مشارکت مردم سالاری اسلامی در مقایسه با دمکراسی غربی بسیار بالاتر و جذاب‌تر است، این حرکت تفاوت مردم سالاری واقعی و توده‌ای را با مردم سالاری حزبی و نخبگی را به نحو بسیار شفافی برجسته ساخت، چنین روندی الگوی مناسبی برای ملت‌های مسلمان و مستضعف در منطقه و جهان خواهد بود. مردم در آزمون خویش سربلند شدند اینک نوبت جریان‌های سیاسی، فعالان سیاسی و رسانه‌هاست تا وزن خویش را در آزمون پیش‌روی به سنجش بگذارند و بر امید مردم بیفزایند، آنان باید از تحلیل‌های دشمن شاد کن و تفرقه‌انگیز پرهیز نمایند و همواره مصالح اسلامی و منافع ملی را بر تمایلات نفسانی و حزبی خویش ترجیح دهند، مطالبات واقعی مردم و نیازهای اساسی کشور را تحت الشعاع وسوسه‌های باندی قرار ندهند و پیروزی حماسه مشارکت عمومی را در کام مردم تلخ نسازند و جاده صاف کن فتنه‌ای دیگر نگردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات