تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۶۰۰۶۳

آخرین رایزنی‌ها و مذکرات وزیر ارشاد با حجت‌الله ایوبی جهت تصدی ریاست سازمان سینمایی


طبق آخرین اخبار از آخرین رایزنی‌ها و مذکرات وزیر ارشاد حجت‌الله ایوبی، محتمل‌ترین گزینه ریاست سازمان سینمایی است.

در چند روز گذشته، نام گزینه‌های مختلفی مثل علیرضا رضاداد؛ محمدرضا حیدریان؛ محمد خزائی و ... برای عالی‌ترین مقام سینمایی دولتی کشور مطرح شده بود.اما عبدالحسین برزیده، یکی از کارگردان‌های حاضر در جلسه دیشب اهالی سینما با جنتی امروز در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزای تسنیم اعلام کرد که گزینه قطعی ریاست سازمان سینمایی انتخاب شده است و هیچ‌کدام از نام‌های مذکور به این سمت نرسیده‌اند.

از طرف دیگر برزیده ساعتی قبل در گفتگو با خبرگزاری نسیم هم گفته بود که رئیس جدید سازمان سینمایی سابقه کار فرهنگی هم داشته است و می تواند گزینه‌های متفاوت و مفید برای سازمان باشند.گزینه اصلی انسانی است به شدت باسواد و متین که احتمالا تا آخر هفته نامش اعلام خواهد شد.

ویژگی‌هایی که تطابق آن با نام‌های مطرح شده رسانه‌ها نزدیک‌ترین نام به ذهن را حجت‌الله ایوبی می‌سازد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد با توجه به سوابق غیرسینمایی ایوبی، مخالفتی جدی در ابتدای کار برای او از  طرف جامعه سینمایی به بار نمی‌آید.

انتخاب یک شخصیت فرهنگی و در عین حال غیرسینمایی، با توجه به انشقاقات و دودستگی‌های سینما در سال‌های اخیر؛ سیاست هوشمندانه جنتی برای اولین انتخاب مدیریتی‌اش در دوره جدید است. سیاستی که احتمالا شروع دوره جدید ریاست سازمان سینمایی را به دور از جنجال‌های معمول این سال‌های سینمای ایران به پیش خواهد برد، اگر جنتی یک شگفتی برای انتخاب مهمترین معاونش در نظر نگرفته باشد.

حجت‌اللّه ایوبی دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون 2 و نیز مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است.

او سمت‌هایی چون مدیرکل آموزش دانشگاه امام صادق، مدیر کل پژوهش های سیاسی سازمان صدا و سیما، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، معاونت اجتماعی وزارت کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار بوده است. از سال 1388 رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو بوده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
0
برخلاف اظهارات جناب آقای دکتر ایوبی که در مصاحبه با خبرگزاری مهر وضعیت موسسه فرهنگی اکو را از نظر بودجه ریالی و ارزی بسیار خوب توصیف کردند، مدیریت جدید موسسه فرهنگی اکو طی مکاتباتی با وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد اعلام کرده است که درزمان شروع به کار با بحران خزانه خالی و مشکلات بسیار در تامین بودجه برای پرداخت حقوق ماهانه کارکنان و از جمله کارمندان ایرانی که درزمان ریاست دکتر ایوبی استخدام شده بودند مواجه بود و این مشکل همچنان ادامه دارد.
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
0
چرا در طول سه سال و نیم ریاست ایشان در موسسه فرهنگی اکو به جای اینکه اهداف موسسه فرهنگی اکو طبق اساسنامه موسسه پیگیری شود ایشان همانطور که خودشان در مصاحبه های مختلف اذعان داشتند اهداف دیگری را پیگیری کردند که موجب اعتراض کشورهای عضو به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان شد و به همین دلیل دولت پاکستان تصمیم گرفت که برای اولین بار از زمان تاسیس موسسه فرهنگی اکو خواهان تغییر رئیس ایرانی موسسه فرهنگی اکو شود؟
آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
0
کشورهای جهان برای میزبانی دبیرخانه سازمان های بین المللی تلاش بسیاری بعمل می آورند وجای آن دارد که از دکتر ایوبی سئوال شود که چرا ایشان و همکاران شان روشی را دنبال کردند که ادامه کار دبیرخانه موسسه فرهنگی اکو در تهران را به مخاطره انداخته است؟ و چرا های دیگری که نیاز به بررسی دقیق کارشناسی دارد. اما متاسفانه بدلیل نفوذ و ارتباطاتی که جناب آقای دکتر ایوبی در دولت دهم داشتند و اینک در دولت یازدهم نیز بنظر میرسد دارند هرگونه اقدام و اعتراض ریاست جدید موسسه فرهنگی اکو در این زمینه ها به بن بست رسیده است .
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات