تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۶۰۱۹۴
50 هزار حلقه صالحین در محلات پایتخت تشکیل شده است

اشراف سپاه بر تهران


گروه سیاسی: سپاه بر تهران اشراف اطلاعاتی دارد. این خبر را فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) که سپاه استان تهران است اعلام کرد. سردار کاظمینی اطلاعاتی هم درباره برخی فعالیت های امنیتی – اطلاعاتی سپاه در سطح تهران ارائه کرد. سردار کاظمینی که در گردهمایی بزرگ بسیجیان نواحی این سپاه سخنرانی می کرد؛ از تشکیل 4 گردان تکاور بسیجی و یک یگان شناسایی هوایی نیز خبر داد. سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در توضیح استعداد انسانی این نیرو گفت: سپاه محمد رسول الله(ص) متشکل از لشکر 27 و لشکر 10 و منطقه مقاومت بسیج، دارای 23 ناحیه محلات و اقشاری است و تاکنون 50 هزار حلقه صالحین در محلات تشکیل شده است. به گزارش خبرگزاری ها، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) ادامه داد: سپاه تهران بزرگ با تشکیل موسسات فرهنگی، نقش بسزایی در عرصه فرهنگی تهران نیز دارد. کاظمینی افزود: همچنین در عرصه دفاعی، این سپاه با 24 گردان امام حسین(ع) و 4 گردان رزمی، لشکری بسیار آماده برای دفاع از انقلاب است. وی در ادامه توضیحاتی درباره گردان های شناسایی سپاه در تهران ارائه کرد. سردار کاظمینی به تشکیل 4 گردان تکاور بسیجی و یک یگان شناسایی هوایی اشاره کرد و گفت: در حوزه امنیتی نیز 2 تیپ حضرت زهرا(س) و آل محمد و 4 یگان امنیتی ولی عصر(عج)، امام حسن مجتبی(ع)، امام هادی(ع) و امام رضا(ع) آمادگی های خوبی در حوزه امنیتی دارند. کاظمینی تصریح کرد: همچنین یگانی برای امداد و نجات و انتقال برای گردان های عاشورا و الزهرا(س) تشکیل خواهد شد. این فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز از اشراف اطلاعاتی بسیار خوبی در سطح تهران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی برخورداریم و آمادگی لازم را در همه این عرصه ها داریم.

حلقه‌های صالحین چیست؟

طی چند سال اخیر طرح شجره طیبه صالحین با محوریت امور فرهنگی در دستور کار سپاه قرار گرفته است. حجت الاسلام گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت رسول (ص) درباره شکل گیری این طرح می گوید: «چندین سال پیش مقام معظم رهبری روی تبلیغ چهره به چهره و رودررو تاکید ویژه ای داشتند و این حلقه ها نیز پیرو بیانات ایشان و در راستای تحقق بخشیدن به آن بوده است. ما اهداف مختلفی را مدنظر داشتیم که پرورش ذهن های متعالی در حلقه های معرفتی یکی از آنهاست. حضرت آقا بارها بر رویارویی مربی و متربی به طور چهره به چهره تاکید ورزیدند. البته عملکرد این حلقه ها بیشتر در بسیج ملموس است تا سپاه». تیرماه سال گذشته «وطن امروز» در گزارشی با عنوان «حیات طیبه در تهران» توضیحاتی درباره طرح شجره طیبه صالحین منتشر کرد و نوشت که شجره طیبه صالحین درصدد راه اندازی حلقه های تربیتی در مسجد، با هدف ایجاد یا تغییر رفتار در مخاطبان، مبتنی بر مکتب تربیتی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. طرح صالحین با شکل گیری یک گروه صالحین در یک محله یا یک مسجد یا یک مدرسه به مرحله اجرا می رسد. استاندارد عددی این گروه ها 15 تا 20 نفر لحاظ شده است.

افراد این گروه قرار است حداقل یک سال با یک مربی (سرگروه) مراتب رشد را طی کنند. حلقه های صالحین در سطح مساجد هر کوچه، محله، ناحیه، شهر و استان تشکیل شده و در سراسر کشور نیز در مدارس و دانشگاه ها و سازمان ها تمرکز بیشتری دارند، اگرچه محدود به مدارس و مساجد نیستند. از نظر منابع درسی نیز دروس تفسیر قرآن آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام محسن قرائتی و نیز کتاب های آیت الله شهید مرتضی مطهری از مبانی درسی حلقه های صالحین به شمار می رود. آخرین آمار از تعداد حلقه های صالحین رقم 200 هزار حلقه را نشان می دهد که سال گذشته توسط سردار نقدی، فرمانده سازمان بسیج عنوان شده بود. البته انتشار اخبار اولیه از فعالیت حلقه های صالحین با واکنش محافل ضدانقلاب هم مواجه شد به گونه ای که این محافل تلاش دارند این طرح بزرگ فرهنگی را به عنوان یک طرح سیاسی القا کنند.

مسوولیت بزرگ بسیجیان تهران

اما در گردهمایی بزرگ بسیجیان تهران، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه تصریح کرد: بسیجیان تهران مسوولیت بزرگی را پیش رو دارند. سردار سلامی گفت: ملت ما برای آفرینش حماسه سیاسی بزرگ آماده می شوند. انتخابات ما همانند یک عملیات بزرگ بیت المقدس برای فتحی دیگر و ناامید کردن دشمن و امیدوار کردن مجدد ملت و تعیین مسیر جدید در امتداد مقاومت دائمی ملت است. وی افزود: تهران یک جهانشهر و قلب تحولات جهانی است. تهران مرکز مقاومت اسلامی علیه استکبار و انتشار امواج بیداری اسلامی برای همه ملت های مسلمان و مستضعف جهان است. تهران دارای 9 دی بی نظیر و 22 بهمن های پرشوری است. جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: بسیجیان سپاه تهران بزرگ مسوولیت بزرگی بر عهده دارند تا با نفوذ بر قلب ها و دل های مردم و انتخاب رئیس جمهوری انقلابی، جهادی، کارآمد، شجاع، استکبارستیز، دانا برای پیشرفت جامعه، دلسوز برای عدالت و محرومان و مستضعفان و مطیع امر ولی فقیه، کشور را در مسیر نورانی و روشن به سمت قله های پیشرفت بسپارند. سردار سلامی در ادامه با اشاره به قدرت دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر روزی بزرگ ترین سلاح ما پاسداران، کلاش و ژ3 بود، امروز هزاران موشک، آماده شلیک به هر هدف دلخواهی در حوزه منافع حیاتی دشمنان در منطقه است.

دشمن دنبال خارج کردن مردم از صحنه انتخابات است

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان انقلاب، سخت انتخابات را رصد کرده اند تا یا مردم را از صحنه خارج کنند یا در داخل ما را به جان هم بیندازند. به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر در جمع کارکنان ستاد نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه نصرت الهی عینی است نه ذهنی، فتح خرمشهر را مصداق عینی فتح قریب وعده الهی خواند و گفت: فتح خرمشهر یک نمونه از تجارت پرسود رزمندگان سپاه اسلام با خداوند بود که این سوداگران عشق خدا، به رغم اینکه شرایط آماده نبود و امکانات وسیعی شرق و غرب در اختیار صدام قرار داده بودند اما با مقاومت خود با یک پیروزی مواجه شدند که نه دشمن و نه دوستان انتظار آن را نداشتند و اینجا بود که حضرت امام (ره) اعجاب کرد و فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد». صدیقی اظهار داشت: رزمندگان ما مخلص بودند و دست و بازوی آنها قدرت الهی بود و فتح خرمشهر نوید فتح قریب خداوند بود. امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با توصیه رزمندگان سپاه اسلام به پرهیز از رفاه طلبی، افزایش بصیرت و پیروی از ولایت فقیه گفت: در جنگ نرم و فتنه سال 88 به فضل الهی جبهه سپاه آماده بود و خداوند متعال در دل مردم انداخت تا حادثه 9 دی آنگونه رقم بخورد. صدیقی ضمن هشدار نسبت به فتنه انگیزی دشمن در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: در جهاد عظیمی که پیش رو داریم دشمنان انقلاب سخت انتخابات را رصد کرده اند تا یا مردم را از صحنه خارج کنند یا در داخل ما را به جان هم بیندازند که به لطف الهی تاکنون با کمترین هزینه در ناکامی دشمن موفق بوده ایم و ان شاءالله با توکل به خداوند، دوراندیشی و استمداد از امام زمان (عج) در این جهاد سیاسی نیز پیروز خواهیم شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات