تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۶۱۳۷۵

کشتارهای هدفمند


این روزها بازار فتنه و توطئه علیه اسلام و مسلمانان به شدت رونق گرفته به گونه‌ای که توالی حوادث و تنوع جغرافیایی آنها، نشان از آغاز دور جدید و عمیقی از نقشه‌های خطراک برای خون‌ریزی و درگیر کردن ظرفیت‌های مسلمانان علیه یکدیگر دارد.

فاجعه کشتار شیعیان مصر همزمان با نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) به دست عوامل گروههای تکفیری و تروریست‌های مزدور استکبار جهانی، از یکسو دل هر مسلمان و انسان با وجدانی را به درد آورد و از سویی دیگر علائم خطر و هشدار وقوع کشتارهایی هدفمند و زنجیره‌ای علیه شیعیان با انگیزه ایجاد فتنه‌ای فراگیر در جهان اسلام را به صدا در آورد.

سرزمین مصر که سالها مرکز حکومت فاطمیون بوده و عشق و محبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در آن موج می‌زد، در روزهای اخیر و در پی تحرکات مسموم و هدفمند عناصر تکفیری شاهد وقوع جنایتی فجیع در کشتار شیعیان این کشور بود، آنهم در روزی که مظهر و جلوه اعتقاد شیعیان به ایجاد صلح و آرامشی جهانی لقب گرفته است.

بررسی جنایت فجیعی که این روزها توسط تروریست‌های تکفیری در کشورهای مختلف علیه شیعیان روی می‌دهد نشان می‌دهد که زنجیره‌ای از توطئه‌ها و حوادث خطرناک نه تنها بر ضد تشیع بلکه علیه جهان اسلام و همگرایی مسلمانان درحال وقوع است. شاید کشتار اخیر شیعیان مصر را بتوان نقطه اوج این توطئه قلمداد کرد که به روشنی اهداف کلان‌تری را دنبال می‌کند.

جنایتی که در منطقه الجیزه مصر روی داد و طی آن عناصر تکفیری با حمله به مراسم جشن نیمه شعبان شیعیان مصر، یک روحانی مصری و چند همراه او را به شهادت رسانده و پیکر آنان را در مقابل دیدگان وحشت زده دیگران روی زمین کشانده و سایر شرکت کنندگان در مراسم را تا سرحد مرگ مضروب کردند، واقعه بهت آوری است که شوک بزرگی را بر مسلمانان جهان وارد آورده و نشان می‌دهد که توطئه کشتار شیعیان با اهداف خاصی که دنبال می‌کند، هم اکنون از عراق، بحرین، افغانستان، پاکستان، هند، یمن، سوریه و لبنان گذشته و به سرزمین فراعنه رسیده است.

کشتار شیعیان مصر بر این موضوع صحه گذاشت که دشمنان اسلام درصدد تئوریزه کردن و گسترش دادن توطئه خطرناکی هستند که سکوت در مقابل آن می‌تواند به شعله‌ای ویرانگر علیه همه مسلمانان تبدیل شود و آتش کینه‌ای خطرناک را برای ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای خانمان سوز دامن بزند. هر چند که کشتار شیعیان نه یک حربه منحصر به فرد بلکه یک نقشه قدیمی استعماری است که هدف بانیان و عاملان آن، دمیدن بر آتش تفرقه و ایجاد درگیریهای مذهبی و طائفه‌ای در کشورهای اسلامی است ولی آنچه امروز بر اهمیت آن می‌افزاید، سازماندهی گسترده و هدفمند این جنایت‌ها، در پهنه جغرافیای وسیعی از جهان اسلام است.

تکرار وقایع شوم مسلمان کشی در عراق، افغانستان، یمن، بحرین، هند، پاکستان و سوریه تحت عنوان تحرکات گروههای افراطی برای زیر سؤال بردن اسلام و حمله به مسلمانان و ایجاد درگیری‌های مذهبی، بویژه شیعه هراسی در قالب فعالیت گروههای تکفیری، بر ابعاد گسترده این توطئه صحه گذاشته و توجه ویژه و ضروری مسلمانان و نخبگان جهان اسلام را برای مقاله با این توطئه به خود معطوف می‌دارد. قطعاً کشتار اخیر شیعیان مصر که باید از آن به عنوان یک شوک بزرگ اجتماعی نام برد، با آنچه که در لبنان و سوریه و عراق می‌گذرد بی‌ارتباط نیست و برآیند توطئه‌ای برای منحرف کردن قوت و قدرت مسلمانان جهان و برهم زدن آرامش کشورهای اسلامی است.

هدف از این رشته جنایت‌ها و تعمیم آن به سایر کشورها، برافروختن آتش کینه و دشمنی در بین مسلمانان و زمینه‌سازی برای ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای در بلاد اسلامی است. این اقدام، صرفنظر از اینکه حرکتی تمام عیار علیه شیعیان عراق، مناطق شیعه نشین پاکستان و علوی‌های سوریه است که همه روزه هدف انفجارهای تروریستی قرار دارند، تعرضی خطرناک به منظور تخریب وحدت مسلمانان است تا آمریکای جهانخوار با همراهی طیفی از کشورهای غربی، صهیونیست‌ها و برخی مرتجعین عرب، با ایجاد فضای مسموم جنگ مذهبی، سلطه شان را بر جهان اسلام تجدید کنند.

امروز پشتوانه مالی و درآمدهای نفتی رژیم‌های وابسته و منحرف منطقه به همراه ظرفیت تخریبی گروههای متعصب و جمودگرای فاقد منطق، علیه اسلام و منافع مسلمانان جهان به گونه‌ای به کار افتاده که هدف شوم آن صرفاً یک یا دو کشور را در بر نمی‌گیرد بلکه دامنه آن سراسر جهان اسلام را در معرض تهدید قرار داده است. پیکان تیز استعمارگران، امروز وحدت و یکپارچگی جهان اسلام را با عناوین مختلف هدف گرفته و بر آنست که فضای درگیری‌های مذهبی را در میان مسلمانان شعله ور سازد.

دراین مسیر قطعاً گروههای تروریستی، وهابی و تکفیری امثال القاعده و النصره و دیگر عوامل مزدور، وسیله‌ای برای پنهان کردن چهره جنایتکاران اصلی هستند که در پشت این توطئه و در داخل اتاق‌های فکر، مشغول آتش افروزی می‌باشند. امروز در قبال توطئه شوم تفرقه افکنی میان مذاهب اسلامی، علمای اسلام و نخبگان اجتماعی بویژه الأزهر و برخی محافل اهل سنت وظیفه سنگینی را بر دوش دارند تا با افشای عاملان اینگونه جنایت‌ها، پرده از نقشه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برداشته و مسببین اصلی این توطئه ضد بشری و ضد اسلامی را رسوا کنند.

بی‌شک حوادث روزهای اخیر در صیدای لبنان و الجیزه‌ی مصر، حاصل نشست‌های شومی همچون اجلاس دوحه و فتواهای مفتیان جنایتکاری است که با بیانیه‌ها و فتواهای خود چراغ سبز چنین جنایت‌هایی را فراهم آورده‌اند. بی‌تردید، آنها مستقیماً مسئولیت این جنایات را برعهده دارند و باید پاسخگوی آن باشند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات