تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۶۲۰۵۲
شاخصه شناسایی پولدارها اعلام شد

چه کسانی از دریافت یارانه محروم می شوند؟

در مرحله اول تا سه ماه دیگر یارانه 7 میلیون نفر حذف می شود/ کسانی که نمی خواهند اطلاعات اقتصادی خود را به دولت بدهند با مراجعه به سامانه می توانند از دریافت یارانه انصراف دهند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات جدیدی از شیوه شناسایی پردرآمدها برای حذف از لیست یارانه بگیران خبر داده است.

به گفته میدری تا 3 ماه دیگر یارانه 10 درصد از سارانه بگیران قطع می شود نه 30 درصد از آن ها چراکه شناسایی 22 میلیون نفر پردرآمد در این مدت امکان پذیر نیست و با اطلاعات موجود تنها می توان 10 درصد از خانوار را شناسایی کرد.

بر این اساس بیش از 7 میلیون نفر در مرحله اول در معرض قطع یارانه قرار دارند که البته این 7 میلیون نفر احتمالا در کمتر از 2 میلیون خانواده قرار دارند. به عبارتی دیگر یارانه حدود 2 میلیون خانوار قطع خواهد شد. به گفته معاون وزیر کار 18 میلیون خانوار در حال حاضر یارانه دریافت می کنند که حذف 30 درصد از آن ها که موردنظر مجلس است حدود 4 تا 5 میلون خانوار را در بر می گیرد که شناسایی همه این افراد نیاز به بانک اطلاعاتی جامع دارد که تشکیل و تکمیل آن در سه ماه امکانپذیر نیست. به همین دلیل در فاز نخست دولت قصد دارد یارانه 10 درصد از پردرآمدها را قطع کند.

احمد میدری ترکیبی از ثروت و درآمد را ملاک شناسایی دانسته است. ملک و حساب بانکی به عنوان شاخصه های اصلی و خودرو، سفرهای خارجی، درآمد ماهیانه، وام بانکی و ... را به عنوان شاخصه های بعدی اعلام شده است.

به گفته معاون وزیر کار کسانی از دریافت یارانه محروم می شوند به این شرح است:

  • 300 هزار دارنده خودرو بالای 100 میلیون تومان
  • 300 هزار نفر که وام بانکی بالای 50 میلیون تومان دریافت کرده اند
  • مالکان خانه و زمین با ارزش بیش از 500 میلیون تومان
  • کسانی که حقوق ماهیانه بالای 3 میلیون تومان می گیرند
  • 120 هزار فعال اقتصادی درجه یک تحت پوشش اصناف

نکته حائز اهمیت در اظهارات میدری این است که این وزارتخانه طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن کسانی به بانک اطلاعاتی مراجعه و اطلاعات اقتصادی خود را اعلام کنند که خواهان دریافت یارانه هستند. بر این اساس کسانی که نمی خواهند اطلاعات اقتصادی خود را به دولت اعلام کنند یا دولت تجسسی بر اموالشان داشته باشد می توانند به این سامانه مراجعه نکنند و به این صورت از دریافت یارانه انصراف دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شعبانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
0
0
در خط اول مشکل تایپی وجود دارد لطفا اصلاح کنید
به گفته میدری تا 3 ماه دیگر یارانه 10 درصد از <سارانه> بگیران قطع می شود
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات