تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۶۴۸۴۴

در عرصه اتهام و جرم قانون داور است

ملت ایران در برهه‌های مختلف از 9دی 88 تاکنون و حتی در راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن اعلام کردند که سران فتنه باید به اشتباه خود اعتراف کنند و دستگاه قض��یی هم آنان را محاکمه کند.

 پایگاه بصیرت، گروه سیاسی/این روزها زمزمه‌هایی از سوی برخی افراد و جریان‌های سیاسی به گوش می‌رسد که می‌کوشند تا ضمن سرپوش گذاشتن بر عمق وقایع و حوادثی که پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری روی داد، آن را در حد یک سوءتفاهم و کدورت تقلیل دهند و به موازات آن با عبارت‌هایی همچون؛ «رفع کدورت‌ها»، «بر گذشته‌ها صلوات» و «برداشته شدن حصر سران فتنه» و...پرونده فتنه 88 را مختومه کنند.
اوج این زمزمه‌ها به‌تازگی اظهارنظر سیدمحمد خاتمی دیده می‌شود که در جریان حضور اعضای مجمع روحانیون در حرم امام خمینی(ره) مطرح و در روز 22بهمن هم در دیدار تعدادی از دانشجویان تکرار شد. تقویت انسجام اجتماعی و وحدت عموم مردم و نگاه به آینده به جای گیر کردن در گذشته، از جمله مباحثی است که این طیف مطرح می‌کند. جالب اینجاست که این پیشنهادها را کسانی مطرح می‌کنند که خودشان و گروه سیاسی‌ای که به آن وابسته هستند، کارنامه قابل دفاعی در فتنه پس از انتخابات ندارند.مجمع روحانیون در جریان حوادث پس از انتخابات، یکی از گروه‌هایی بود که از جریان فتنه حمایت کرد، در حالی‌که می‌توانست در آرام کردن فضای موجود، تلاش کند. بیانیه‌های این گروه که آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کرد و شبهه‌آفرینی‌های آنان که آب در آسیاب دشمن می‌ریخت، در حافظه تاریخ ثبت شده است و از اذهان ملت ایران محو نمی‌شود. جریانی که حتی پس از خطبه‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب در صدد بود راهپیمایی دیگری در30خرداد88 علیه آنچه «تقلب بزرگ» ادعا می‌کرد،برگزار کند.اما امروز و پس از گذشت چهار سال از آن حوادث که تلخی آن هنوز از کام ملت انقلابی ایران نرفته است وهمین هفته پیش، شاهد شهادت‌ مظلومانه یکی از بسیجیانی بودیم که در جریان اغتشاشات عوامل فتنه در تهران مجروح و مضروب شده بود و دست آخر هم به خاطر آثار ناشی از این صدمات به فیض شهادت نائل شد، عده‌ای درصدد هستند تا با چنین عبارت‌هایی ماجرا را فیصله دهند و در افکار عمومی این‌طور القا کنند که همه چیز حل شده است!
نکته اساسی اینجاست که نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران اگرچه با صبر و تحمل و در کنار آن، با بزرگواری خود تاکنون از محاکمه سران فتنه صرف‌نظر کرده‌اند، اما این را هم از یاد نبرده‌اند که برخی سیاسیون با دنباله‌روی سیاست‌های دشمن و بی‌بصیرتی خود چه خساراتی به نظام و کشور تحمیل کردند؛ فرصت طلایی کشور پس از مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات دهم را کم‌رنگ کردند،فضای کشور را حدود هشت ماه به آشوب و اغتشاش کشاندند و خسارات جانی و مالی فراوانی به ملت و کشور تحمیل کردند.بدیهی است این‌گونه اظهارنظرها در اوضاع فعلی، دست و پا زدن کسانی برای بازگشت به عرصه سیاسی است که اعتماد مردم را از دست داده‌اند و نگران این هستند که با ادامه این وضعیت، به سرنوشت برخی جریان‌های سیاسی که از مسیر انقلاب خارج شدند و امروز نامی از آن‌هادر میان مردم باقی نمانده، دچار شوند.
سخن آخر اینکه ملت ایران در برهه‌های مختلف از 9دی 88 تاکنون و حتی در راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن اعلام کردند که سران فتنه باید به اشتباه خود اعتراف کنند و دستگاه قضایی هم آنان را محاکمه کند. در چنین شرایطی است که بدهی آن‌ها به نظام پرداخته می‌شود و قانون با روشن کردن وضعیت آن‌ها، چشم‌انداز آینده را برایشان ترسیم می‌کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات