تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۶۵۵۵۹

مصاحبه دکتر روحانی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان

فرجاد غلام‌نیا - اشاره: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌.ان.‌ان آمریکا به سوالات مجری این شبکه پیرامون موضوعات مختلف پاسخ گفت.

رییس جمهور در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و کشتار جمعی را برخلاف باورهای دینی و مذهبی و اصول اخلاقی خود می‌داند.

دکتر روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای خواستار حقوق حقه خود بدور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده و آن را دنبال می‌کند.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چیزی جز قانون نمی‌خواهد، اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را غیرانسانی و برخلاف تمامی اصول و مقررات بین‌المللی دانست و خاطر نشان کرد: ما معتقدیم با فشار بر یک ملت هیچ کسی به جایی نمی‌رسد چراکه هر چه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح و دوستی کمتر می‌‌شود.
دکتر روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با هر کشوری در راستای خاتمه دادن به جنگ داخلی در سوریه همکاری کند.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: هیچ دولت دیگری نباید برای آینده سوریه تصمیم گیری کند.

گفتنی است مشروح این مصاحبه که در محل اقامت رییس‌جمهور انجام شده است، متعاقباً منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات