تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۶۶۲۰۸
سقای بی‌ریا: ما هیچ ارتباطی با احمدی‌نژاد نداریم

جبهه پایداری در دایره تناقض


پرستو بیرانوند: در میان تمامی کسانی که ادعا می‌کنند با دولت روحانی مشکلی ندارند از همه جالب‌تر ادعای جبهه پایداری است؛ سخنگوی جبهه پایداری در اظهاراتی قابل تامل گفته است که با دولت مقابله‌ای ندارد. برای محاسبه طرح سوال‌های مجلس از دولت به زمانی طولانی نیاز است تا بتوان تعداد طرح سوال‌ها از وزرا که توسط جبهه پایداری کلید خورده است را برشمرد. جبهه پایداری با این که حتی تاکنون به عنوان یک حزب ثبت نشده است اما شاید پرسروصداترین جریان سیاسی کشور باشد که سعی زیادی برای در صحنه ماندن دارد.

پایداری و ارتباط با جلیلی

جبهه پایداری را همگان برخاسته از طرفداران احمدی‌نژاد و اصولگرایان می‌دانند اما سقای بی ریا مشاور امور روحانیت احمدی‌نژاد اکنون در مورد ارتباط این تشکل با احمدی‌نژاد و احتمال همکاری جبهه پایداری با تیم احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس گفت: ما هیچ ارتباطی با ایشان و تصمیم‌گیری‌هایشان نداریم و در واقع اطلاع دقیقی نداریم که ایشان چه کار می‌کند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در انتخابات آتی این تشکل با تیم احمدی‌نژاد همکاری داشته باشد؟ افزود: فکر نکنم همکاری‌ صورت بگیرد.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان این‌که ما باید به دنبال انجام تکلیف خودمان باشیم، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان یک فرد مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد و می‌رود و مسئول دیگری می‌آید و باید از اشکالاتی که مسئولان داشتند درس گرفت. دوری گزیدن از احمدی‌نژاد حال به دلیل دوری گزیدن احمدی‌نژاد باشد یا به دلیل انتخاب خود پایداری‌ها اما بی‌ریا در مورد دیگرارتباطات این جبهه اظهار کرد: ما به همه بزرگان احترام می‌گذاریم و مایل به ارتباط هستیم و در مورد مسائلی که به وجود می‌آید ارتباطات‌ خود را حفظ می‌کنیم. سخنگوی جبهه پایداری اظهار کرد: برخی از ملاقات‌ها با این بزرگان در سطح دبیرکل انجام می‌شود.

ممکن است در برخی مواقع هیاتی به ملاقات برود، ولی همانطور که گفتم براساس تشخیص جبهه و امکاناتی که وجود دارد این ارتباطات هست. وی همچنین گفت: ما با آقای جلیلی ارتباط داریم. بیان مقابله نداشتن با دولت از جانب پایداری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اسفند ماه امسال عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و جبهه پایداری، جواد کریمی‌قدوسی با بیان اینکه وزیر اطلاعات باید پاسخگوی اظهارات یونسی، برخورد با رسانه‌های منتقد و سکوت در قبال هجمه به مقدسات باشد، گفت: اگر بگویید پاسخ به این سوال‌‌ها وظیفه من نیست بر اساس حرف ایشان، طرح سوال از رئیس‌‌جمهور را تهیه خواهم کرد.

بیان و گفته‌های جبهه پایداری نشانی جز تهدید دولت ندارد و جای فکر دارد که چرا اکنون به بیان اینچنین گفته‌هایی روی آورده‌اند و دم از دوستی که نه از عدم مقابله با دولت می‌زنند. جبهه پایداری بارها در مورد طرح و برنامه‌های دولت از فعالیت‌های اقتصادی تا مذاکرات ژنو گرفته مخالفت‌هایی ابراز داشته است و در این میان سخنگوی جبهه پایداری با بیان این‌که خود دولت اعلام کرده که از نقد استقبال می‌کند، توضیح داد : ولی متاسفانه گاهی اوقات برخی از مسئولان دولتی تحمل‌شان نسبت به نقد کم است. در این بین مشخص نیست که آیا صبر دولت در این مدت کم بوده یا جبهه پایداری که کوچکترین اتفاقات و انتصابات وتصمیم‌گیری‌های دولت را دستاویزی برای فشار وارد کردن به دولت قرار داده‌اند؟

طرح سوال‌های مکرر

این ادعا درحالی از سوی جبهه پایداری مطرح می‌شود که می‌توان در تمامی طرح سوال‌ها از وزرای دولت یازدهم ردی از اعضای این جبهه دید. ظریف وزیر خارجه کشورمان که مهمان همیشگی مجلس است را می‌توان کانون توجه جبهه پایداری‌ها برای انتقاد از دولت دانست؛ در تمامی طرح سوال‌ها از ظریف می‌توان رد پررنگ پایداری‌ها را دید و بعید نیست حتی اولین وزیری که در عمر باقیمانده مجلس نهم بازهم بارها به مجلس دعوت شود و حتی به استیضاح برسد، ظریف باشد. اصرار پایداری‌ها در سوال کردن از وزیر خارجه به حدی آشکار است که باهنر نایب‌رئیس مجلس نهم و دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در مورد طرح سوال از ظریف گفت: سوالات از وزیر امور خارجه را یک جناح خاص یعنی جبهه پایداری انجام می‌دهد.

فرزند خلف یا ناخلف؟

جبهه پایداری از دل اصولگرایان برخاسته و جالب اکنون اصولگرایان نیز به نقد آنها پرداخته‌اند. روح الله حسینیان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: کسانی که خود را اصولگرا می‌دانند و مرتب از دغدغه‌های اصولگرایی دم می‌زنند، این روزها تنها کارشان این شده است که علیه جبهه پایداری صحبت کنند. یکی از افراد که مدعی اصولگرایی است چند روز پیش صحبت نابجایی کرد مبنی بر این که جبهه پایداری خود را ابناءا... می‌داند به این معنی که جبهه پایداری را به یهود تشبیه کرد و در کلام نابجایی گفت که جبهه پایداری خود را فرزند خدا می‌داند.

این عضو جبهه پایداری در مورد اصولگرایان افزود:افرادی که این طور گستاخانه در خصوص جبهه پایداری صحبت می‌کنند چطور انتظار اتحاد از ما دارند در حالی که اتحاد یک شرایط و اصولی دارد. ما این افراد را که در نهایت بی معرفتی علیه جبهه پایداری موضع گیری می‌کنند دشمن جبهه پایداری می‌دانیم، چرا که بدون هیچ منطقی علیه ما موضع گیری می‌کنند. گفته‌های حسینیان در حالی عنوان شده که سقای بی‌ریا گفته بود: ما همان الگوی دوایرمتحد‌المرکز را داریم.

ما با اصولگرایان در اصول مشترک هستیم؛ گرچه ممکن است سلایق مختلفی داشته باشیم ولی این اختلاف سلیقه نباید مانع همکاری مشترک باشد. باید دید در انتخابات مجلس آینده که بزرگترین رقابت سیاسی پس از ریاست جمهوری خواهد بود اصولگرایان با پایداری‌ها به چه نتیجه‌ای می‌رسند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات