تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۶۷۲۵۳

اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه 18 خرداد


*کیهان

بت مشترک حلقه انحرافی و اصحاب فتنه

یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای، با انکار جاسوسی «ریچارد فرای» در ایران، علیرغم گذشت بیش از 2 ماه از مرگ وی، خواهان انتقال جسد این جاسوس کهنه‌کار به ایران شده است.«افشین زند»، از شاگردان ریچارد فرای در گفت‌وگو با روزنامه زنجیره‌ای شرق، با انکار جاسوسی فرای در ایران گفته است: «به خاطر دارم که پشت جلد یکی از کتاب‌های قدیمی فرای، نوشته شده بود که وی طی جنگ جهانی دوم در سازمان O.S.S کار می‌کرده است. یکی از دوستان قدیم پدرم در معرفی ریچارد فرای به کانون ایرانیان شهر بوستن ذکر کرد که او در زمان جنگ جهانی دوم در سازمان اطلاعاتی آمریکا خدمت می‌کرده است. حضار در آن جمع از حقایقی که اینجا ذکر شده مطلع نبودند و O.S.S را با CIA اشتباه گرفتند. این باعث توضیح دکتر فرای شد. وی گفت که ده‌ها سال پیش، تماسش با واشنگتن به معنای دستگاه دولتی آمریکا قطع شده بود».

این انکار ناشیانه از سوی شاگرد فرای، در حالی است که O.S.S همواره به عنوان سازمان سلف ‌CIA شناخته شده است. ارتباطات سازمان O.S.S و CIA به حدی نزدیک و مشترک بوده است که «آلن دالس»، پنجمین رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) در زمان جنگ جهانی دوم، مسئولیت شبکه جاسوسی آمریکا (O.S.S) در آلمان نازی را بر عهده داشته است.ریچارد فرای نیز همانند دیگر همکارانش، علاوه بر جاسوسی در جنگ جهانی دوم علیه آلمان نازی در O.S.S بنا بر اسناد وزارت اطلاعات و دیگر مستندات متعدد منتشر شده، در سازمان  CIA علیه کشورهای دیگر، از جمله ایران، فعالیت‌های گسترده جاسوسی را انجام داده است.این اولین‌بار نیست که روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی، برای معاندین نظام سینه چاک می‌کنند. پیش از این نیز، این روزنامه‌ها در کنار رسانه‌های معاند فارسی‌زبان، پیشنهاد انتقال جسد هوشنگ سیحون، معمار بدنام عضو فرقه ضاله بهاییت را نیز به خاک کشورمان مطرح کرده بودند.

گفتنی است تز استعماری «مکتب ایرانی» برای جایگزینی با «مکتب اسلام» که مشایی ادعای ابتکار! آن را داشت و از حمایت بی‌قید و شرط احمدی‌نژاد نیز برخوردار بود، ساخته و پرداخته ریچارد فرای  بود که با هدف اعلام شده مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی تهیه و تدارک شده بود. از این روی اصرار مشترک حلقه انحرافی و اصحاب فتنه در تجلیل از ریچارد فرای قبل از آن که به خاطر جاسوسی وی برای CIA تأسف‌‌آور باشد به علت تقابل دو جریان یاد شده، با اسلام و انقلاب اسلامی، شرم‌آور و درخور تعقیب و پی‌گیری است. و نباید فراموش کرد که حلقه انحرافی چسبیده به دولت احمدی‌نژاد آشکارا دوران اسلامگرایی را تمام شده می‌دانست و اصحاب فتنه، روی قید اسلام در جمهوری اسلامی ایران خط بطلان کشیده بودند.

هافینگتون‌پست: عربستان در خاورمیانه به ایران باخته است


روزنامه هافینگتون‌پست اعلام کرد سیاست‌های عربستان‌سعودی در مقابل ایران شکست خورده و ایران دست برتر را در تحولات خاورمیانه (غرب آسیا) دارد.این روزنامه آمریکایی در تحلیلی خاطرنشان کرد: اختلافات منطقه‌ای میان ایران و عربستان فراوان است. در صحنه لبنان، ایران از حزب‌الله لبنان که در این کشور به پیکان ایران تبدیل شده حمایت می‌کند. عربستان‌سعودی اما روی  خانواده حریری که جنبش 14 مارس را رهبری می‌کند شرط‌بندی کرده است. در عراق، سقوط صدام حسین باعث به قدرت رسیدن شیعیان همسو با ایران در بغداد شد. عربستان تلاش کرد با ترغیب سنی‌ها به مقاومت، این قدرت شیعه را تضعیف سازد. دولت نوری‌المالکی سعودی‌ها را به تأمین مالی سازمان‌های تروریستی در این کشور متهم کرد و همین مسئله موجب سنگین شدن شدید فضای ارتباطی میان دو کشور شد. در سوریه نیز اختلاف میان ریاض و تهران به واقع ریشه‌ای بود.
هافینگتون‌پست ادامه می‌دهد: عربستان سعودی در نبرد دیپلماتیک خود علیه ایران تلاش کرد تا از حمایت آمریکا برخوردار شود و واشنگتن را به تأمین تسلیحات علیه حکومت آیت‌الله‌ها و به این بهانه که جامعه بین‌المللی باید سران ایرانی را از دستیابی به سلاح اتمی بازدارد، مجاب سازد. عربستان در تمامی این خطوط شکست خورده است. اوباما از پیروی از سعودی‌ها در این پرونده سر باز زده. تنش‌های بی‌سابقه‌ای میان واشنگتن و ریاض شکل گرفته، به طوری که بدتر از آن قابل تصور نبود.

این روزنامه نوشت: در این بازی شطرنج، به نظر می‌رسد که ایران برنده شده است. تهدید مداخله نظامی بین‌المللی روز به روز کم‌ رنگ‌تر می‌شود. ایران از وضعیت سابق خود که در نزد جامعه بین‌المللی منزوی بود خارج شده و نقش سیاسی مهمی در حل بحران‌هایی مانندعراق یا سوریه ایفا می‌کند. عربستان سعودی که در گذشته مهره اصلی آمریکا در منطقه بود، اکنون شاهد سقوط موقعیت خود است و در صورت ادامه این استراتژی و حمایت از متحدانش روز به روز بیشتر فراموش خواهد شد. پادشاهی سعودی بندر بن سلطان را قربانی کرد.

یونگه ولت: اثری از لغو تحریم‌ها در برابر اقدامات ایران نیست


«ایران به تمام تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده اما لغو بخشی از تحریم‌ها توسط غرب، هیچ تاثیر عملی برای ایران نداشته است»
روزنامه آلمانی یونگه‌ولت با انتشار این تحلیل نوشت: گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانگر این است که ایران به تعهدات خود در توافق ژنو عمل کرده و غرب نیز بخشی از تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کرده اما این وضعیت هیچ تاثیر عملی و واقعی بر جای نگذاشته است.این مطلب می‌افزاید: در گزارش اخیر آژانس بر این نکته تاکید شده که ایران به تمام تعهدات خود در قبال گروه 5+1 و همچنین توافقات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل عمل کرده است و بر اساس آن غنی‌سازی 20 درصدی در این کشور متوقف و میزان اورانیوم غنی‌سازی شده 20 درصد از 209/1کیلوگرم به 38/4 کیلو کاهش یافته است. گزارش آژانس نشان می‌دهد که ایران به تعهدات خود مبنی بر افزایش ندادن تعداد سانتریفیوژهای موردنیاز برای غنی‌سازی 5 درصدی و همچنین استفاده نکردن از نسل جدید سانتریفیوژها عمل کرده است و فعالیت‌های ساخت و ساز در راکتور آب سنگین اراک را از ژانویه به حالت تعلیق درآورده است.

یونگه‌ولت در ادامه می‌نویسد: ایران همچنین در راستای انجام اقدامات اعتمادساز، هفت اقدام عملی توافق شده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  را به موقع انجام داده است که بازرسی‌های گسترده و همچنین تحویل اسناد و مدارک خواسته شده از سوی بازرسان را شامل می‌شود.روزنامه آلمانی نوشت: در مقابل اقدامات اعتمادساز ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا وعده‌هایی در مورد لغو بخشی از تحریم‌ها در مدت 6 ماه داده بودند که هر چند این وعده‌ها اعلام شده اما لغو تحریم‌ها هنوز تاثیر عملی به دنبال نداشته است.یونگه می‌افزاید: بدون تاثیر بودن لغو بخشی از تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران به این خاطر است که هنوز سؤالاتی در مورد ابعاد حقوقی لغو تحریم‌ها برای بسیاری از شرکت‌های طرف معامله با ایران وجود دارد و دولت آمریکا نیز با اقدامات تنبیهی خود شرکت‌های بزرگ غربی را همچنان تهدید می‌کند و برای همین هم بسیاری از این شرکت‌ها هنوز تمایلی به از سرگیری تجارت با ایران ندارند و تا امروز حتی یک قرارداد مهم که بتوان آن را نتیجه لغو تحریم دانست بین شرکت‌های غربی و ایران منعقد نشده است.در همین حال تد کروز سناتور آمریکایی در پارلمان رژیم صهیونیستی مدعی شد تحریم‌ها پس از جمع‌آوری همه سانتریفیوژهای ایران لغو می‌شود.

توافق ژنو احتمالا تا زمستان تمدید می‌شود

منابع آمریکایی با پیش‌بینی‌ ناکامی مذاکرات، از احتمال تمدید توافق موقت ژنو برای 6 ماه دیگر خبر می‌دهند.سایت المانیتور در گزارشی نوشت: آمریکا نشانه‌هایی از خود نشان داده که آماده است در صورتی که ایران نتواند با پیشنهادات واقع‌گرایانه‌تری درباره توانایی سانتریفیوژهای خود به میز مذاکرات بازگردد، مهلت توافق را تا پاییز به تعویق اندازد.بنا بر اخبار رسیده به المانیتور یک مقام عالیرتبه آمریکایی در سخنرانی برای جمعی از متخصصین درباره امکان حصول توافق نهایی در 20 ژوئیه ابراز تردید کرده است. یکی از متخصصین این حوزه گفته که او این اظهارات مقام آمریکایی را به عنوان «عدم اعتماد به حصول توافق» تفسیر می‌کند.یک مقام آمریکایی به المانیتور گفت: «ما فاصله زیادی داریم» و ممکن است نیاز باشد مهلت رسیدن توافق را تمدید کنیم.

این مقام آمریکایی گفت با وجود زمانی کمتر از دو ماه تا 20 ژوئیه، آمریکا و ایران مذاکرات دو جانبه را برای کم کردن شکاف‌ها و رسیدن به توافق نهایی دنبال نمی‌کنند.رابرت اینهورن، یک مشاور سابق کنترل سلاح‌ها به روزنامه اسرائیلی وای‌نت نیوز گفت: «دشوار به نظر می رسد که قدرت‌های بزرگ بتوانند تا 20 ژوئیه با ایران به توافق برسند. دور آخر مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسید انتظار می‌رفت برخی از مسائل اصلی حل و فصل شود؛ نظیر موضوع راکتور اراک... که اتفاق نیافتاد.»آینهورن  از مشاوران ارشد اوباما به یدیعوت آحارونوت گفته است: برای غرب دشوار خواهد بود که تا پیش از مهلت تعیین شده 20 ژوئیه (29 تیر) با ایران به توافق برسند. آخرین دور گفت‌وگوها انتظارها را برآورده نکرد. اکنون امکان رسیدن به توافق کم است و ارزیابی من این است که وقتی با گزینه بدیل پایان مذاکرات مواجه می‌شوند، توافق می‌کنند که مهلت تعیین را تمدید کنند.این کارشناس ارشد آمریکایی می‌گوید: «آن اوایل که توافق موقت حاصل شد، اسرائیلی‌ها ادعا می‌کردند فرصت 6 ماهه (مدتی که برای ادامه گفت‌وگوها مورد توافق قرار گرفت) به نفع ایران است، با این توجیه که شرکت‌های تجاری مشتاقانه به سوی همکاری با ایران خواهند رفت و در نتیجه تحریم‌ها علیه ایران فرسایشی خواهند شد. اما ثابت شد که این ارزیابی نادرست است، آنچه اتفاق افتاد این است که شرکت‌های تجاری جهان بسیار با احتیاط عمل کردند و هیچ قرارداد جدیدی با ایران نبستند.

سینه‌خیز BBC به خاطر ضربتی که سپاه به MI6 زد


مشاور سابق کروبی، بازی رسانه‌ای بی‌بی‌سی و برخی فتنه‌گران همراه این شبکه در باره سخنان فرمانده کل سپاه را به استهزاء گرفت و نوشت دست این تیم رو شده است.اخیرا شبکه ‌بی‌بی‌سی با کمک محمد-ن مدعی شد سخنرانی‌ای از سرلشکر جعفری را کشف(!) کرده که نشان می‌دهد سپاه در برخورد با جریان ایجاد آشوب به بهانه تقلب در انتخابات نقش داشته است!داریوش سجادی می‌نویسد: ماجرای انتشار سخنرانی سردار جعفری توسط «ن» و پروپاگاندای معنادار آن توسط BBC ناخواسته تداعی به ذهن‌کننده ترانه «آدم‌فروش» است که؛ آدم‌فروش! دست تو رو شده برام- قصه‌ها تو بلدم ... نکته برجسته در این «یافتم یافتم» جدید، بی‌فروغی و گم شدن سریع این خبر در عرض کمتر از 24 ساعت در میانه اخبار رسانه‌های فارسی‌زبان بود.

وی می‌افزاید: هر چند «ن» و BBC کوشیدند  «واتر گیتانه» از این معرکه‌گردانی جدید به یک هم ذات‌پنداری با «باب وود وارد» و «واشنگتن پست» برسند اما واقعیت آن است که یخ‌شان نگرفت و برخلاف توقع ایشان، سنسورهای سیاسی و اجتماعی و خبری در ایران بی‌اعتنا از کنار این ماجرا گذشتند.همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب نوشت: معرکه‌گردانی مزبور مشابه ماجراجویی چند سال پیش «رویا حکاکیان» تهیه‌کننده یهودی‌تبار برنامه شصت دقیقه شبکه خبری CBS آمریکا بود که طی آن مشارالیها مدعی افشای «حمید بهبهانی» جوانی 30 ساله در قامت معاون وزیر اطلاعات شد که در عملیات تروریستی دهه 60 در خارج از کشور نقش داشته است! حکاکیان در آن برنامه آنقدر از افشاگری خود مشعوف و جو زده بود که تنها پشت دست چند روز بعد «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه وقت آمریکا که گفت «این آقا جوان‌تر از آن است که چنین ادعاهایی به وی بچسبد» توانست اسباب اخراج حکاکیان از CBS را فراهم آورد!

وی معتقد است: ماجرای مزبور با شفاف‌ترین شکل ممکن موید یک گوشزد و واقعیت تلخ به BBC و اصحاب BBC و امثال آقای «ن» شد مبنی بر آنکه با پیوستن‌تان به اجنبی و فروختن ملت و مملکت‌تان دیگر نزد مخاطب ایرانی فاقد اعتبار و وجاهت ملی و خبری هستید.مشاور سابق کروبی ادامه می‌دهد: «آنها متوجه این واقعیت نیستند که بر فرض صحت ادعای تقلب، پرسش مردم بعد از شهر آشوبی‌های آن شهر آشوبان آن است که شعارها و اطوارها و شهر آشوبی‌های‌تان را باور کنیم یا ادعای تقلب‌تان را!؟ بواقع بعد از آن اطوار و رفتار ساختارشکن و دادن شعار «نه غزه نه لبنان» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» و بی‌ارتباطی آن با «ادعای تقلب» صورت قضیه برای قاطبه ایرانیان شفاف شد. مبنی بر آن که؛ مقصود من از کعبه و بتخانه بهانه‌ای بیش نبود و در قفای «ادعای تقلب» با رویکرد «سنگ مفت، گنجشک مفت» در جستجوی براندازی بودید که البته نشد!  صادق‌ترین ایشان آن علیا مخدره است که در همان سال 88 و در سخنرانی هیجان‌زده‌اش در سانفرانسیسکو ناشیانه بند را به آب داد و گفت «سی‌سال ما ترسیدیم اکنون شما بترسید»! و با این اعتراف صادقانه نشان داد دعوا بر سر تقلب نیست و موضوع مناقشه، تمامیت جمهوری اسلامی طی 30 سال گذشته بوده و هست».

گفتنی است پررویی فتنه‌گران و حامیان خارجی آنها در سوژه‌سازی‌هایی از جنس ماجرای اخیر در حالی است که این طیف قادر به کتمان آشوبگری و بلوای خیابانی انجام گرفته نیستند. و از این جهت مسخره است که متهمان فتنه‌گری و آشوب‌انگیزی بخواهند سپاه را به خاطر هوشیاری و به هم ریختن بساط سرویس‌های جاسوسی بیگانه ملامت کنند یا چنین القا کنند  که مچ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خاطر خواندن دست سیا و موساد و ام‌آی‌سیکس و نیروهای میدانی آنها و متلاشی کردن شبکه جنگ نرم گرفته‌اند! 


*خراسان

ابلاغ مصوبه دولت پس از 1200 روز

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که مجوز وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد مبنی بر الحاق اراضی جزایر صدرا و برخی جزایر دیگر در دی ماه سال 1389 به تصویب این شورا رسیده و چندی بعد توسط محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق نیز به امضا رسید، این مصوبه طی روزهای اخیر و با گذشت 1200 روز از مصوبه مذکور، به نهادهای مربوطه رسما ابلاغ شده است.

 

خبر خوش برای کمک به معیشت مرزداران

در حالی که بر اساس بخشنامه های صادره توسط مسئولان دولتی، واردات کالاهای اولویت دهم با محدودیت ها و ضوابط خاصی همراه است، گفته می شود طبق دستوری که طی روزهای اخیر از سوی مدیران اجرایی کشور به مبادی واردات کالا ارسال شده مقرر شده با توجه به ضرورت کمک به معیشت مرزنشینان کشورمان، کالاهای وارداتی توسط این افراد از گروه کالایی اولویت دهم استثنا شود.
 

*قدس

حضور معاون وزیر خارجه در تحلیف السیسی 

ایسنا: اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که با وجود دعوت از دکتر روحانی، یکی از معاونین وزیر خارجه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور مصر به این کشور سفر می کند. مراسم تحلیف السیسی امروز یکشنبه -18 خردادماه - برگزار می‌شود.

ورود بانوان به سالن والیبال ممنوع!

تسنیم: در حالی که بلیت فروشی لیگ جهانی از روز شنبه به صورت اینترنتی از طریق سایت فدراسیون والیبال شروع شده، طبق اعلام فدراسیون والیبال، ورود خانمها به سالن آزادی برای دیدن بازی‌ها ممنوع است.

 کشف 5 تخم سالم دایناسور! 

شبکه خبر: دانشمندان چینی در استان سین چیان پنج تخم دایناسور کشف کرده اند که کاملاً سالم مانده اند. این برای نخستین بار است که تخمها و اسکلتهایی به این سالمی پیدا شده است. این تخمها متعلق به دایناسورهایی هستند که یکصد وبیست میلیون سال قبل می زیسته اند.

 تکذیب خروج شمشیرباز ربوده شده از کشور 

خانه ملت: کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به احتمال زیاد گروگانها در داخل کشور و نزدیکی مرز افغانستان قرار دارند. ربایندگان حامد صداقتی با انتشار ویدیویی در فضای مجازی خواستار دریافت 5 میلیون دلار در ازای آزادسازی وی شده‌اند.

عذرخواهی استاندار از مسافران قطار 

فارس: وکیلی استاندار سمنان با عذرخواهی از همه مسافران و مصدومان قطار تهران - مشهد گفت: در بیان علت حادثه نباید عجله کرد؛ کارشناسان باید بررسی کنند و پس از مشخص شدن عوامل مختلف، دلیل اصلی حادثه اعلام خواهد شد.

تکذیب مرگ مغزی آیت ا... مهدوی کنی 

الف: فرید میر لوحی نوه آیت ا... مهدوی کنی خبر سکته مغزی رئیس مجلس خبرگان را تکذیب کرد.

زنگ خطر وهابیت درباره رشد جمعیت در ایران 

شیعه نیوز: روزنامه های عربستان در اقدامی هماهنگ، اقدام به نشر مقاله ای مشترک در رابطه با رشد جمعیت در ایران کرده اند. در این مقاله آمده است: شیعیان دریافتند که اگر اقدام به تولید نسل نکنند تا کمتر از سی سال دیگر، اهل سنت جمعیت غالب در ایران خواهد شد، فلذا ما از تمامی دوستان درخواست داریم که از برادران اهل سنت حمایت کنند.

عارف: نپذیرفتن نماینده روحانی کذب است 

الف: عارف در پاسخ به این پرسش که آیا راست است که شما نماینده رئیس جمهور را به حضور نپذیرفته‌اید، گفت: اصلا این بحث‌ها مطرح نیست. روابطم با آقای رئیس جمهور بسیار نزدیک است و هر وقت لازم باشد، با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنیم.

سفر رمضان عبدا... به تهران

مهر: رمضان عبدا...، دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین بامداد جمعه با پرواز دمشق - تهران وارد ایران شده است. هنوز جزییات بیشتری از برنامه های رمضان عبدا... منتشر نشده، اما ملاقاتهایی با مسؤولان ایرانی خواهد داشت.

از سرگیری نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ»

ایرنا: نمایش تانگوی تخم مرغ داغ که روز جمعه به دلیل ارسال نامه ای به دست اندرکاران این کار اجرای خود را در تئاتر شهر لغو کرده بود، از امروز یکشنبه دوباره میزبان علاقه مندان تئاتر است.

 تکذیب توقیف هواپیمای نواز شریف

تسنیم: محمدعلی ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادعای یک رسانه هندی درباره توقیف هواپیمای حامل نواز شریف در تهران را تکذیب کرد. ایندیا تایمز مدعی شدکه مقامات فرودگاهی ایران از سوخت رسانی به هواپیمای نخست وزیر پاکستان در فرودگاه تهران به دلیل بدهی شرکت دولتی پی آی ای پاکستان خودداری کرده و هشدار داده‌اند تا زمانی که این شرکت بدهی معوق خود را تسویه نکند، هواپیما را آزاد نخواهند کرد.

راه اندازی صفحه سیا در توییتر

مهر: سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا با ارسال دو پیام کوتاه صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر را راه اندازی کرد. در این پیام ها آمده: ما نخستین خط دفاع از ملت هستیم. ما کارهایی می کنیم که از دیگران بر نمی آید و به جاهایی می رویم که دیگران نمی توانند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات