تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۶۷۵۲۷

اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه 2 تیر


*کیهان

دفتر هاشمی از خاطرات ناطق درباره کارگزاران برآشفت

پاسخ تندی که دفتر آقای هاشمی رفسنجانی به رسانه‌های منتقد صادر کرده، با متن خاطرات آقای ناطق‌نوری در تناقض است اما دفتر مذکور ترجیح داده به جای توضیح درباره آن خاطرات رسانه‌های منتشرکننده خاطرات ناطق‌نوری را بکوبد.در واکنش دفتر هاشمی آمده است: اقلیت افراطی وقتی می‌بینند در بایگانی بی‌شمار خویش، سندی برای جرم‌تراشی علیه مردم و معلمان صبور آنها در مکتب اعتدال ندارند، ذره‌بین سیاسی به دست، در آثار مکتوب و شفاهی تاریخ می‌گردند و با انتخاب تیترهای شبهه‌افکن برای خاطراتی که بارها و بارها منتشر شده‌اند، می‌خواهند هم به ذهن مشوّش خویش و دوستان دلواپسشان، القای آرامش نمایند و هم سنگی در تاریکی بیندازند تا شاید مردم را از انتخاب عاقلانه خویش پشیمان نمایند.در ادامه این مطلب آمده است: تازه‌ترین اقدام این جماعت پرکار که هدف هر وسیله‌ای را برایشان توجیه می‌نماید، تکرار شیوه سابق، یعنی تلاش برای القای اختلاف بین‌ آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و جامعه روحانیت مبارز و عضو تأثیرگذار آن، یعنی حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری است که می‌دانند وحدت سیاسی این دو شیخ اعتدال، آرزوهای افراط و تفریط را بر باد داد و اتفاقا به همین دلیل هم عصبانی‌اند و مجبورند برای تخلیه روحی، روانی خویش دست به شبهه‌افکنی و بهانه‌جویی‌های مسخره سیاسی، باندی بزنند.

نویسندگان توضیح پس از پرخاشگری و فحاشی گسترده به مصاحبه هاشمی با کیهان در سال 82 استناد کرده‌اند که هاشمی آنجا می‌گوید:«قضیه کارگزاران یکی از مواردی است که حقیقتا من در آن مظلوم هستم. خیلی هم نمی‌توان روی آن حرف زد. بخشی از حرفهایم را گفته‌ام. ولی دانستن شما خوب است. همه‌چیز نشان می‌داد که جناح راست خودش را برای قبضه کردن همه جای کشور آماده کرده است... انتخابات مجلس پنجم که می‌خواست انجام شود مثل همیشه و نه این دفعه به صورت استثنایی در جامعه روحانیت مبارز کفتم که باید حالت پدری را که امام(ره) می‌خواست، داشته باشیم و حفظ کنیم و لیست تهران را ترکیبی از نیروهای انقلاب بدهیم و از هر جناحی در آن باشند. خیلی هم روی این ( در جامعه روحانیت) بحث کردیم. همین بحث در جریان بود که بخشی از دولت من همین‌هایی که بعدا کارگزاران شدند- به ما اطلاع دادند که بنا دارند در انتخابات لیست بدهند.

هاشمی سپس تشکیل کارگزاران- آن هم توسط برخی اعضای دولت و با استفاده از بیت‌المال - را به رضایت رهبر معظم انقلاب نسبت داده است.اما آنچه ناطق‌نوری در خاطرات خود می‌گوید که موجب ناراحتی کارگزارانی‌های اطراف آقای هاشمی شده این است که «کارگزاران ظاهرا با آقای هاشمی- صحبت کرده بودند و تصمیم داشتند که یک تشکیلاتی راه بیندازند و فقط به دنبال بهانه بودند که توجیهی برای تشکیلاتشان بیابند... واقعیت  این است که آنها کسانی را پیشنهاد داده بودند که ما نمی‌توانستیم همه را به راحتی قبول کنیم.وی ادامه می‌دهد: معلوم شد که اصلا موضوع چیز دیگری بوده و آن بحث کارگزاران بود که آقای هاشمی آنها را مطرح کرده بود... یقینا در مورد این جریان قبلا برنامه‌ریزی و مطالعه شده بود زیرا یک حزب به این زودی تشکیل نمی‌شود و نمی‌تواند به این سرعت آن‌چنان سریع وارد میدان شود و تبلیغات گسترده‌ای راه بیندازد. آقای هاشمی در یک مقطعی، به من گفتند: «فائزه- دختر ایشان - را هم در لیست بگذارید». من گفتم اصلا جامعه روحانیت با این تفکر نمی‌سازد.

ناطق‌نوری خاطر نشان می‌کند: وقتی کارگزاران سازندگی اعلام موجودیت کرد، مقام معظم رهبری یک برخوردی با آنها کرد و فرمود: «آنهایی  که وزیر هستند و مسئولیت دارند نمی‌توانند در این تشکیلات باشند»،... کارگزاران بدین نحو تشکیل و مدتی بعد هم وارد میدان تخریب شدند. حداقل تخریب آنها این بود که با حجم پول زیاد، روزنامه «بهمن» را راه انداختند که آقای مهاجرانی در آن حرف‌ها و حملاتی علیه من داشتند. از جمله اینکه مطلبی را با عنوان «آرزو خواهی لیک اندازه خواه» در ارتباط با من نوشته بودند.ناطق آنگاه ادامه می‌دهد: اگر کسی از کارگزاران می‌پرسید که شما از کجا پول می‌آورید، می‌گفتند: «ما با صنعت و صنایع ارتباط داریم، مراکز تولید به ما می‌دهند»؛ بنابراین آنهایی که از مرکز تجارت پول می‌گیرند، مشروع نیستند، اما از جای دیگر مشروع است؟! که البته لیست آن شرکت‌هایی که اینها پول گرفتند و خودشان هم نوشتند را من دارم.

ناطق‌نوری معتقد است: از لحاظ منبع مالی ما نه کارخانه داریم نه تجارت، نه واسطه‌کاری نه رانت‌خواری، ناچار بودیم از همین آدم‌های متدین که همفکر ما هستند، پول بگیریم؛ البته آنها هم حاضر بودند برای تفکرشان پول خرج کنند. وقتی کارگزاران وارد شدند، با حجم عظیمی از تبلیغات، جامعه روحانیت را بایکوت کردند.با این اوصاف سوال این است که دفتر هاشمی با کدام منطق انتشار خاطرات ناطق نوری را دور باطل در پیله تخیلات و توهمات سیاسی عنوان کرده است؟

قمپزهای خنده‌دار تاریخ مصرف گذشته‌‌ها!

به نوشته برخی روزنامه‌ها مورخه 93/3/31 مراسم بزرگداشت «ناصر تقوایی» در تاریخ 93/3/29 در خانه هنرمندان برگزار شده است و به سیاق ماضی آقایان و خانمها چند صندوق برای خودشان نوشابه باز کرده‌اند. در ابتدای جلسه مسعود کیمیایی می‌گوید: «نمی‌توانی با کسی که در جیبش اسلحه دارد حرف از عدالت بزنی، ای کاش من هم مثل ناصر (تقوایی) فیلم نمی‌ساختم» و بعد نوبت به تقوایی می‌رسد، تقوایی پس از سخنرانی‌های سراسر ستایش‌آمیز دوستان و همسرش پشت تریبون قرار می‌گیرد و می‌گوید: «هیچ کس در این مملکت من راممنوع‌الکار نکرده است.تقوایی لحظاتی بعد به دلیل کهولت سن، حرفهایش را فراموش می‌کند و ادامه می‌دهد: «امروز دیگر صحبت از مضمون نیست به واژگان رسیده است و من این نوع سانسور را در طول تاریخ بشر سراغ ندارم... تا وقتی که سانسور این طور عمل می‌کند من نمی‌توانم کار کنم.»

از آنجا که این فیلمساز همیشه ناتوانی خود را در امر فیلمسازی به گردن سانسور انداخته است باید یادآور شد مگر در آذرماه سال گذشته معاونت امور سینمایی ضمن حضور در کنار «بهمن فرمان‌آرا» از شما دعوت نکرد تشریف بیاورید باسلام و صلوات فیلم بسازید؟!مگر در طرح جزیره کیش میلیونها تومان پول دولتی به جیب شما ریخته نشد؟! و دست آخر مگر در آستانه سفر به فرانسه بنا به دلایلی غیبتان نزد؟! و به آن رسوایی نینجامید؟!مگر فیلم «ناخدا خورشید» به خواهش و کمک‌های مالی مدیران اسبق فارابی ساخته نشد؟!چه خوب است که عوامل فیلم «ای ایران» شما هنوز زنده‌اند و می‌توانند شهادت بدهند به چه دلیلی فیلمبرداری فیلم شما حدود 12ماه به طول انجامید؟!و دست آخر می‌ماند سخنی با مدیران امروز سینمای ایران که به جای حمایت از استعدادهای جوان و مومن می‌پندارند مرغ شبه روشنفکران غاز است، امیدواریم پاسخ خود را حداقل در همین جلسه دریافت کرده باشید. جایی که از بالا تا پایین مدیریت شما را زیر سوال می‌برند و دست آخر ادعا می‌کنند با کسی که چاقو در جیب دارد نمی‌شود از عدالت حرف زد؟!

براستی باید چه مدت بگذرد تا شما دریابید که جماعت شبه روشنفکر سالهاست تمام شده‌اند و برای آن که رسوا نشوند سانسور را بهانه می‌کنند.درباره سریال ضددینی دایی جان ناپلئون و ادعاهای واهی روزنامه «شرق» نیز سخن بسیار است که در آینده به آن خواهیم پرداخت. سریالی که سیاست‌های آمریکایی‌ها را در اوج شکل‌گیری نهضت علیه روحانیت توسط رضا قطبی مدیرعامل تلویزیون رژیم شاه و تقوایی تئوریزه می‌کرد.

کنگره آمریکا: اعتمادسازی ایران در حوزه هسته‌ای موجب لغو تحریم‌ها نمی‌شود


اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا فشار بر کاخ سفید را برای اطلاع‌رسانی بیشتر به کنگره پیش از توافق نهایی با ایران افزایش داده‌اند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» نشریه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا، «اد رویس» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و رئیس این کمیسیون و الیوت انجل عضو دموکرات کمیسیون یاد شده در حال جمع‌آوری امضای نمایندگان برای نامه‌ای خطاب به «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا هستند که در آن اشاره شده هر توافقی که به لغو تحریم‌های ایران منجر شود باید به تایید کنگره برسد.بر اساس این گزارش، اعضای کنگره معتقدند بیشتر تحریم‌ها علیه تهران به دلیل اقدامات ایران در حوزه‌های غیرهسته‌ای علیه این کشور اعمال شده است. این اقدامات شامل برنامه موشک‌های بالستیک، برنامه تسلیحاتی متعارف این کشور و حمایت تهران از تروریسم بین‌المللی است.

در نامه یاد شده خاطرنشان شده است: توقف کامل و قابل راستی‌آزمایی همه این اقدامات توسط ایران، پیش‌شرط لغو دائم تحریم‌هایی است که بیشتر آنها از سوی کنگره وضع شده‌اند.«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود دولت باید نظر قوه مقننه را برای لغو تحریم‌ها جلب کند. اعضای مجلس نمایندگان در نامه خود افزوده‌اند: ما کاملا با نظر وزیر امور خارجه موافقیم و باور داریم توافق نهایی باید به شکل قابل راستی‌آزمایی تایید کند که ایران نمی‌تواند به توانایی تولید سلاح هسته‌ای دست یابد.

این که گفتید تورم نقطه به نقطه یعنی چه؟!


کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که تورم نقطه به نقطه اختراع برخی سیاسیون داخلی است و نمی‌تواند مبنا یا معیار درستی برای تغییر قیمت‌ها قرار گیرد.به گزارش تراز، گزارش‌های رسمی دولت حاکی از آن است که نرخ تورم اردیبهشت امسال 30/7 درصد است و نرخ تورم نقطه به نقطه را نیز 16/6 درصد اعلام کرده‌اند. اما کارشناسان و اقتصاددانان معتقدند که تورم نقطه به نقطه، اختراع ما است و نمی‌تواند معیاری برای کاهش یا افزایش قیمت‌ها باشد. تورم نقطه به نقطه به این شکل محاسبه می‌شود که برای مثال، شاخص قیمت اردیبهشت 92 (میانگین موزون قیمت سبد خانوار) به شاخص قیمت مدت مشابه سال قبل یعنی شاخص قیمت در اردیبهشت 91 مقایسه شود.مهدی تقوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به آخرین نرخ تورم نقطه به نقطه اعلامی از سوی دولت، اظهار داشت: این نرخ که جوک است؛ تورم نقطه به نقطه که وجود ندارد.

وی افزود: من اقتصاددان هستم و از 18 سالگی در حوزه اقتصاد کار کردم و تا الان که 68 سال دارم، بیش از 100 کتاب در حوزه اقتصاد ترجمه و تالیف کردم. در این مدت تورم نقطه به نقطه نشنیدم.این اقتصاددان تصریح کرد: گزارش‌های داخلی و خارجی را هم که نگاه می‌کنید، می‌گویند در این ماه و در این سال تورم ‌‌‌x درصد بوده است. به عبارتی، شاخص قیمت را برای اول و آخر دوره محاسبه می‌کنند و در نهایت شاخص قیمت‌ها را اعلام می‌کنند. ولی در رابطه با این که تورم نقطه به نقطه اعلام می‌شود، یا من پیر شدم یا این که یک چنین چیزی را من در متون اقتصادی دنیا ندیدم که بگویند از این نقطه تا آن نقطه تورم این قدر است؛ البته ممکن است برای یک ماه، یک فصل یا یک سال بگویند.

تقوی متذکر شد: این که تورم نقطه به نقطه را 16/6 درصد اعلام کردند، من فکر نمی‌کنم این نرخ باشد. الان هرکسی که خرید می‌رود، به راحتی احساس می‌کند که تورم افزایش زیادی داشته و 16/6 درصد نبوده است.عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در دنیا برای محاسبه نرخ تورم یک شاخصی وجود دارد؛ به طوری که یک سبد نمونه از کالاها در نظر گرفته می‌شود.تقوی با بیان این که سبد نمونه یعنی همه کالاهایی که مصرف‌کنندگان مصرف می‌کنند، ادامه داد: در این سبد یکسری کالاها مثل نان، اجاره، خدمات پزشکی و دارو به عنوان یک گروه کالایی انتخاب می‌شود و بعد قیمت آنها را در یک سال در نظر می‌گیرند و قیمت آنها را با یکدیگر جمع کرده و یک عدد به دست می‌آید. در واقع میانگینی از آنها گرفته می‌شود و در نهایت نرخ تورم به دست می‌آید.علی قنبری، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی نیز درباره محاسبات نرخ تورم در ایران به تراز گفت: آنچه که در مورد محاسبه نرخ تورم مهم است، نرخ تورم سالانه است و در تمام دنیا هم تقریبا یک روش مشخص است و از یک روش مشابه برای محاسبه نرخ تورم استفاده می‌کنند.

وی افزود: در واقع لیست کالاهای عمومی که بیانگر هزینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فرد است و مصرف غذایی، لباس، مسکن و... را طی یک سال محاسبه می‌کنند و افزایش یا کاهش قیمت‌ها مشخص می‌شود. این روش مبنای محاسبه نرخ تورم است، منتها تورم نقطه به نقطه را نسبت به ماه‌های مختلف می‌سنجند که روند تورم را نشان می‌دهد وی با بیان این که تورم همان چیزی است که متوسط سالانه و رشد قیمت‌های عمومی از یک سال به سال بعد را نشان می‌دهد که چقدر افزایش یافته است، اما تورم نقطه به نقطه خیلی مبنا نیست و جای محاسبه ندارد، تصریح کرد: در تورم نقطه به نقطه ممکن است این ماه را نسبت به ماه گذشته محاسبه کنند که نرخ تورم کاهنده یا افزایشی بوده است. مثلا به جای 32درصد، 16/6درصد بوده است.دکتر لطفعلی بخشی، اقتصاددان نیز در گفت‌وگو با تراز با تاکید بر این که تورم نقطه به نقطه در اقتصاد وجود ندارد، گفت: این نرخ نمی‌تواند معیاری برای سنجش نرخ تورم و کاهشی بودن یا افزایشی بودن نرخ تورم باشد.وی افزود: در هیچ اقتصادی در دنیا تورم نقطه به نقطه محاسبه نمی‌شود، این نرخ 16/6 درصدی که برای نرخ تورم اعلام می‌شود و این که دولت روی کاهشی بودن نرخ تورم نقطه به نقطه به عنوان مولفه‌ای برای بهبود یافتن اقتصاد ایران تاکید دارد، مبنای درستی نیست.

*خراسان

هشدار دولت درباره شکایت قضایی دستگاه های اجرایی از یکدیگر

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یکی از مسئولان ارشد اجرایی به همه وزارتخانه ها، استانداری ها، سازمان ها و شرکت های دولتی، مقرر شده مدیران ارشد این دستگاهها ضمن طرح، پیگیری و حل و فصل اختلافات اعم از مالی یا غیرمالی بین دو مجموعه دولتی صرفا از طریق ساز و کارهای مورد تایید معاونت حقوقی ریاست جمهوری، از طرح هر گونه دعوی علیه یکدیگر در سایر مراجع مانند قوه قضائیه خودداری کنند.

 

آغاز پیگیری ابهامات مهم قرارداد بزرگ دو شرکت دولتی

بر اساس پیگیری های اخیر یک نهاد نظارتی در خصوص معامله دهها میلیاردی دو شرکت مهم اجرایی در سالهای گذشته، مشخص شده است که علی رغم تصریح قانونی مبنی بر انجام این معامله پس از تایید شورای اقتصاد، با استنباط خاص مدیران شرکت از برخی قوانین، چنین مجوزی اخذ نشده است و پس از چند سال و با تذکر دستگاههای نظارتی، مقرر شده بود اصلاحات مهمی در این قرارداد بزرگ انجام شود که این موضوع نیز با گذشت چند سال، هنوز اجرایی نشده است.

*جمهوری اسلامی


* شیخ حسن فرحان المالکی،‌ یکی از علمای میانه‌رو اهل سنت در تازه‌ترین اظهارات خود درباره فتوای آیت‌الله سیستانی درخصوص دفاع در برابر حملات گروه تروریستی داعش در عراق فتواهای شیخ یوسف قرضاوی و "العرعور" را به باد سخره گرفت. "المالکی" می‌گوید: فتوای (آیت الله) سیستانی برای مقابله با داعش - که گروهی تروریستی ضد شیعه و ضد سنی است - نخستین فتوا برای جهاد از سال 1312 به شمار می‌رود لذا می‌بینیم که چگونه شیعیان فوج فوج فرمان مراجع خود را لبیک می‌گویند، چرا که این فتواها سلیقه‌ای و خلق الساعه نیست، برخلاف فتواهای بعضی از علمای اهل سنت مانند قرضاوی و العرعور که ما شاهد فتواهای روزانه و ضد و نقیض آنها هستیم.

* اعلام آمادگی برای حضور در جبهه‌های جنگ علیه داعش در عراق،‌ به هند نیز کشیده شد. هزاران نفر از مسلمانان هندوستان از اقوام و مذاهب گوناگون و از شهرها و ایالت‌های مختلف با راهپیمایی و سردادن شعارهای ضداستکباری و ضد تروریسم، خشم و انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه داعش در عراق و دیگر کشورهای اسلامی ابراز داشته و بشدت آنها را محکوم کردند. در این تجمع، علمای شیعه و سنی سخنرانی کردند و خواستار وحدت همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی را در مقابله با این گونه اقدامات تروریستی و ضد انسانی شدند. در پایان این تجمع اعتراض‌آمیز صدها نفر از جوانان مسلمان هندی برای اعزام به عراق و مبارزه با گروه تروریستی داعش نام‌نویسی کردند. این جوانان اعلام کردند؛ هر زمان که مراجع صلاح بدانند و اعلام کنند، بلافاصله آمادگی دارند برای مبارزه با تروریست‌ها و جنایتکاران داعش به کشور عراق اعزام شوند. 

*قدس

50 هزار حمله سایبری به ایران 

مهر: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از کشف حدود 50 هزار حمله آگاهانه سایبری علیه ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: در مورد موضوع آسیب پذیری «خونریزی قلبی»، ایمیلهای کاربران ایرانی و بانکها بیشترین آسیب را دیدند.

کوچکترین پهپاد جهان به اندازه مگس  

قدس آنلاین: یک روبات به اندازه مگس قرار است عنوان کوچکترین پهپاد جهان را به خود اختصاص دهد. این حشره روباتیک توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی شده است.

 فضا بر تروریستها تنگ تر شد

انتخاب: یک مقام ارشد عراقی در مصاحبه با گاردین مدعی شد که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران عملیات عراق علیه داعش را رهبری می‌کند. این مقام ارشد پرسید: فکر می‌کنید چه کسی مبارزه علیه داعش را هدایت می‌کند، آن سه ژنرال بلندپایه که فرار کردند؟ نه! او قاسم سلیمانی است که فرماندهی را برعهده دارد و اوست که لحظه به لحظه، فضا را بر تروریستها تنگتر می‌کند.

 انتقاد از پهنای باند

تسنیم: رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مشکل این است که یک استاد دانشگاه یا یک دانشجوی دکتری را که نماد پژوهش است، پشت همان پهنای باندی می‌گذاریم که یک کاسب یا دانشجوی معمولی را گذاشته‌ایم.

 داروهای ماهواره‌ای مورد تأیید نیست

مهر: دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به قاچاق داروهای تقلبی و ماهواره ای، تأکید کرد: این قبیل داروها مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیستند.

 دفن اموات در آرامستان‌های داخل پایتخت!

جهان: پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران از طرح توسعه آرامستانهای تهران در حاشیه شهر خبر داد و گفت: هم‌اکنون به‌دلیل احتمال افزایش قیمت زمین، محدوده تعیین شده برای این آرامستانها را اعلام نمی‌کنیم.سروری همچنین از احتمال دفن اموات در آرامستانهای داخل پایتخت خبر داد و گفت: قصد احداث آرامستان جدیدی در دل پایتخت نداریم؛ چون زمینی برای این کار وجود ندارد، اما دفن اموات در آرامستانهای قدیمی پایتخت به‌دلیل امکان استفاده از ظرفیت موجود آنها، در حال مطالعه است.

 

زنهایی که امام جماعت می شوند

قدس آنلاین: خبرها حاکی است که امامت نمازهای جماعت بانوان توسط بانوان در مساجد استانهای «نان» چین به امری عادی تبدیل شده است. این افراد علاوه بر امامت نمازهای بانوان مسلمان، به آموزش احکام و اعتقادات اسلامی در مساجد نیز می‌پردازند.

هشدار یک نماینده به وزیر علوم 

جهان: زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تغییر روند با وزیر علوم اتمام حجت کرده‌ایم، گفت: وزیر علوم در نهایت یک یا دو هفته برای تغییر روند در عملکرد زمان دارد. وی افزود: وزیر علوم از ابتدای وزارت خود در این پست، بارها موجب ناراحتی نمایندگان مجلس شده‌است، بنابراین در جلسه‌ای که با فرجی‌دانا داشتیم، قرار شد روند خود را تغییر دهد.

 درخواست احضار وزیر

فارس: نادر قاضی‌پورنماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه استیضاح وزیر نیرو به دلیل خشکی دریاچه ارومیه باید اعلام وصول شود، گفت: وضعیت دریاچه ارومیه از سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو رفته است.

 اختلاط در ورزشگاه‌ها به مصلحت نیست 

فارس: اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا در ارتباط با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، گفت: در ابتدای دولت نهم مجوزی برای حضور بانوان صادر شد که با اعتراض علما و مراجع مواجه شد. احمدی‌مقدم افزود: ما به عنوان مجری قانون، نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای به بانوان در ورزشگاه‌ها بدهیم. وی افزود: در شرایطی نیستیم که اختلاط زن و مرد در ورزشگاه‌ها مصلحت باشد.

 پاداش میلیونی مدیر مخابراتی به خودش

دانا: سرپرست شرکت مخابرات یکی از استان‌ها در حالی به این سمت رسیده، که هیچ یک از مسؤولین استانی در معارفه وی حضور نداشته اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این شخص به خاطر پاداش 10 میلیون تومانی خود که در ماه اول حضورش در این شرکت دریافت کرده، از سوی مرکز هم مورد تذکر قرار گرفته و این مساله در حال پیگیری و رسیدگی بوده و مدارک آن به مرکز هم ارسال شده است.

تجمع بازنشستگان فولاد خوزستان

مهر: جمعی از بازنشستگان فولاد خوزستان به منظور تحقق مطالبات خود روز گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. در این تجمع که حدود 60 نفر از بازنشستگان فولاد خوزستان حضور داشتند، بازنشستگان فولاد خواستار تحقق مطالبات و معوقه‌های خود شدند.

واکنش ظریف به بازی ایران - آرژانتین

قدس آنلاین: محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان بعد از پایان مسابقه فوتبال ایران مقابل آرژانتین که با وجود بازی خوب تیم ایران، با گل دقیقه 91 مسی به نفع آرژانتین به پایان رسید، در صفحه فیس بوک خود نوشت:«سلام دوستان، بچه ها در برزیل غوغا کردند. دمشون گرم که همه ما را سربلند کردند».

هشدار نتانیاهو به آمریکا

قدس آنلاین: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با یک شبکه آمریکایی درباره همکاری ایران به عراق به آمریکا هشدار داده است. وی خطاب به اوباما گفته است که با ایران درباره عراق همکاری نکن!.

تعیین تکلیف مهاجران افغان در مجلس

مهر: حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسایل مهاجران افغانی در ایران در جلسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیسیون بنا دارد با کسب اطلاعات بیشتر در این مورد در آینده برای این گروه از مهاجران تعیین تکلیف نماید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات