تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۶۸۳۴۳
دفاع سيدحسن خميني از آزادي انديشه و مردم

از دل مردمي آزاد مملكتي آباد به دست مي‌آيد


اين بار هم تجمع كردند ولي نه اعتراضي بلكه تجمع كردند براي استقبال از مردي كه هدف بداخلاقي هاي سال هاي اخير بوده است. تجمع شان آنقدر پرشور بود كه مسير حركت ماشين بسته شد و يادگار امام را از مسيري ديگر به محل سخنراني اش بردند. مردم خمين تلافي رفتارهاي چند وقت اخير بداخلاق ها و خودسرها را درآوردند. از ساعت ها پيش از آمدن نوه امام در خيابان ها براي استقبالش تجمع كردند و نشان دادند كه تلاش هاي خودسرها بي نتيجه مانده است.

«سيدحسن خميني» به خمين رفت تا در كنگره پدر جدش شركت كند اما شايد تصور نمي كرد چنين از او استقبال شود. شايد عادت كرده بود به اينكه به روال هشت سال اخير سخنراني اش را برهم بزنند يا آنكه تجمع كنند و عليه اش شعار دهند اما ظاهرا برخورد محكم دولت با برهم زنندگان سخنراني اش در بروجرد حجت را بر خودسرها تمام كرد و حالاديگر خبري از آنها نيست. حالامردم خمين به استقبال يادگار مردي رفتند كه روزي براي شان انقلاب كرد و نشان دادند كه هنوز هم پشت خانواده آن مرد هستند و خواهند بود.

امام خميني(ره) و خاندان ايشان سرمايه جمهوري اسلامي ايران هستند

در اين كنگره، رييس دفتر مقام معظم رهبري، گفت: امام خميني (ره) و خاندان ايشان سرمايه ارزشمند نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و برگزاري كنگره بين المللي چشمه آفتاب كمك شاياني به تبيين ابعاد شخصيتي پدر بزرگوار امام خميني (ره) خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري، سلام و پيام رهبر معظم انقلاب را به مردم شهر خمين و كنگره بين المللي چشمه آفتاب اعلام كرد بيان داشت: مقام معظم رهبري با اظهار خرسندي از برگزاري اين كنگره بين المللي در زادگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران از من خواستند تا شخصا ضمن حضور در اين كنگره سلام ايشان را به مردم باصفاي شهر خمين برسانم. جمعي از مردم شهر خمين پس از استماع سخنان رييس دفتر مقام معظم رهبري ضمن اداي احترام به رهبر معظم انقلاب، از ايشان خواستند زمينه ملاقات ويژه مردم خمين با مقام معظم رهبري را فراهم كنند و سلام گرم مردم اين شهر را به رهبر معظم انقلاب برسانند.

بايد به مردم، انديشه و آزادي آنان احترام گذاشت

سيد حسن خميني ابتدا به ميان مردمي رفت كه در استقبال از او سنگ تمام گذاشته بودند. وي با انتقاد از تفكر نابابي كه در قامت دوست براي جدايي انداختن ميان مردم و امام در تلاش است، گفت: حضور پرشور مردم در اين مراسم همچنين خط بطلاني بر تفكري ناباب و غلط است كه مي پنداشت، مي تواند ميان امام و مردم فاصله بيندازد. وي با بيان اينكه تدبير امروز شما مردم، به حركتي بزرگ دامن زد: گفت: كساني كه در قامت دوست، با دشمن هستند: امروز گوشه يي از عظمت پيوند ناگسستني مردم و امام را ببينند و عبرت بگيرند. به گزارش جماران، مقصد بعدي سيد حسن خميني كنگره بين المللي چشمه آفتاب بود كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري و جمعي از مسوولان نظام در خمين برگزار شد.

اين كنگره با هدف معرفي شخصيت علمي، سياسي و اجتماعي آيت الله شهيد سيد مصطفي موسوي پدر امام خميني(س) معروف به مجتهد كمره و بررسي و انتشار اسناد و مدارك علمي و تاريخي زندگي ايشان و كودكي امام (ره) برگزار شد. وي در اين كنگره، گفت: بايد به مردم، انديشه و آزادي آنان احترام گذاشت چرا كه از دل مردمي آزاد، مملكتي آباد به دست مي آيد. ما نبايد به دنبال توليگري و تصديگري بر مردم باشيم، بلكه بايد آنها را تربيت و راهنمايي كنيم. در مرحله بعد با تمام توان بر دين و اخلاقيات ديني پافشاري كنيم چرا كه اين مساله شرط تكامل در اين دنيا و سعادت و پيروزي در آخرت است. ما بايد در مرحله اول خودمان، در مرحله دوم حوزه نفوذ خودمان و در نهايت جامعه مان را با اصول اخلاق محوري، دين محوري و ادب محوري تطبيق دهيم.

وي ادامه داد: امام خميني در شهري چون خمين متولد شد و پدري چون آقا سيد مصطفي داشت. ايشان لحظه لحظه زندگي خود را وقف سه آرمان بزرگ استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي كرد، تا ادب، اخلاق و دينداري آزادانه و مستقل از اجانب در اين سرزمين ماندگار شود. به همين دليل است كه ياد و نام امام پرچمي است كه راه را گم نكنيم. امام پرچمي است كه آينده جهان اسلام وامدار نام اوست. جمله مقام معظم رهبري كه فرموده اند: «اين انقلاب بي نام خميني در هيچ كجاي جهان شناخته شده نيست»، از ارزش بسياري برخوردار است. وي ادامه داد: مزار حاج سيد احمد هم اكنون در كشمير واقع شده است. ايشان در مقطعي به خمين مي آيند و با استقبال و اقبال مردم اين منطقه مواجه مي شوند و درهمين شهر ازدواج مي كنند.

يكي از دوستان عالم اهل كمره حاج سيداحمد آقا و همچنين گروهي از مردم از ايشان خواستند كه به خمين برگردد. مرحوم آقاسيدمصطفي فرزند سيداحمد آقا در دوره ناصرالدين شاه به دنيا مي آيد. در سفري به اصفهان تحصيلات ابتدايي را در همان جا سپري مي كند و براي ادامه به نجف مي رود. اين اتفاق مقارن با زمان حيات ميرزاي شيرازي بوده است. ايشان شاگرد ميرزاي شيرازي بوده و درجه اجتهادشان را نزد ايشان گرفته است. پس از آن از نجف به خمين مي آيند و محوريت شهر را به دست مي گيرند. يادگار امام افزود: يك سال پس از آمدن سيدمصطفي به ايران ناصرالدين شاه ترور مي شود.

آيت‌الله دري نجف‌آبادي: امام خميني(س) و خانواده ايشان دين خود را به اسلام ادا كرده‌اند

نماينده ولي فقيه در استان مركزي اظهار داشت: امام خميني(س) و خانواده ايشان دين خود را به اسلام، قرآن و اهل بيت(ع) ادا كرده اند. امروز ما بايد در اين عرصه اقدام كرده و دين خود را به اسلام ادا كنيم. به گزارش پايگاه خبري و اطلاع رساني جماران، آيت الله دري نجف آبادي در كنگره بزرگداشت شهيد آيت الله سيدمصطفي خميني، پدر امام خميني(س) گفت: درخردادماه ما با وقايعي چون سالگرد رحلت امام خميني(س) و قيام 15 خرداد روبه رو هستيم.

قيام 15 خرداد واقعه يي بود كه طي آن مردم در اعتراض به دستگيري رهبر بزرگوارشان قيام كرده و در اين مسير خون داده اند و زماني كه حضرت امام در فروردين سال 1343 آزاد شده و از اين واقعه مطلع شدند، در يكي از مجالسي كه حضور داشتند يكي از نخستين كارهايي كه كردند، خواندن روضه شهداي اين روز بود. وي با بيان اينكه خدا را شاكريم كه در اين ايام توانسته ايم از امام خميني(س) و بيت ايشان به عنوان بيت فقاهت، مرجعيت، سياست، شهادت، سربلندي، استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي تجليل كنيم، افزود: اين خانواده از فرزندان شايسته حضرت زهرا(س) بوده اند. امام خميني(س) معارف قرآني و ولايي را در جامعه گسترش داده و امروز نيز اين معارف از سوي جانشين برحق ايشان آقاي سيدحسن خميني مورد عنايت قرار مي گيرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات