تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۷۰۰۹۷

سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری گوگل در انرژی تجدید پذیر


گوگل در راستای سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در پروژ های انرژی تجدیدپذیر، منطقه ای در کالیفرنیا که در آن روزگاری چاه های نفتی فعالی وجود داشته را به کارخانه برق خورشیدی تبدیل می کند.

گوگل برای تامین اعتبار ۱۴۵ میلیون دلاری به شرکت سان ادیسون اعلام آمادگی کرد تا این شرکت بتواند در شمال لس آنجلس کارخانه تولید برق خورشیدی در محل سابق چاه های نفتی راه اندازی نماید. شرگت اینترنتی گوگل در اطلاعیه ای اعلام کرد:«ایجاد منبع انرژی تجدید پذیر در محلی که زمانی پر از چاه نفت بود کمی شاعرانه است.»

این کارخانه با ۲۵۰ هزار پنل خورشیدی ساخت شرکت سان ادیسون تجهیز خواهد شد و قرار است تا انرژی کافی برای تامین برق ده هزار خانه را تامین کند. گوگل اعلام کرده که این پروژه ۶۵۰ فرصت شغلی برای منطقه ایجاد می کند.

سان ادیسون انتظار دارد تا کارخانه در اواخر امسال به بهره برداری رسیده و برق لازم به شرکت تامین برق «ادیسون کالیفرنیای جنوبی» را تامین کند. این کارخانه متعلق به شرکت ترافورم پاور از شرکت های زیرمجموعه سان ادیسون است که در ایالت مریلند واقع است.

این کارخانه یازدهمین پروژه انرژی تجدید پذیر است که گوگل در آن سرمایه گذاری نموده است. گوگل خود را متعهد نموده تا بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه های مشابه در آمریکا سرمایه گذاری نماید. سهم شرکت سان ادیسون در پیش از گشایش بازار (سفارش گیری) سه درصد افزایش یافت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات