تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۷۰۱۵۱

عملیات خیابانی وسیع «انصار حزب‌الله»


گروه سیاست: دبیرکل «انصارحزب‌الله» می‌گوید این گروه عملیات وسیعی برای حذف کسانی که «مفسدان و حامیانشان» می‌نامید، آغاز کرده است. «عبدالحمید محتشم» گفته است: «شهادت غریبانه برادرمان، اراده حزب‌الله را برای آغاز یک حرکت منسجم به حرکت درآورد و اکنون قصد بر این است تا با وجود همه حملات شبانه‌روزی معاندان و منافقان برای مجریان ‌ام‌الفرایض، شیوه انجام عملیات به‌گونه‌ای باشد که مفسدان را که به‌دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند منکوب و حامیان آنان را از صحنه عمل حذف کند.» به گزارش سایت خبری «انصار حزب‌الله»، محتشم این سخنان را روز گذشته در دیدار با خانواده «علی خلیلی» بیان کرد. مدیر مسوول هفته‌نامه «یالثارات الحسین» افزوده:

«گستره عملیات «انصار حزب‌الله» کشوری است و میدان عمل در تهران بسیار وسیع و حجم عملیات بالاخواهد بود.» مدیرمسوول هفته‌نامه «یالثارات» تاکید کرد: «به اذن خدا نامعادله غلط جاری را که بر اساس آن وزن مفسدان و حامیان آنان در جامعه به ضرر متدینین تغییر یافته، دگرگون خواهیم کرد زیرا اگر ما به مقابله با این جریان برنخیزیم، این جریان مفسد خواهد بود که در برابر «حزب‌الله» خواهد ایستاد.» وب‌سایت «انصار حزب‌الله» همچنین، فلسفه دیدار اعضای خود با خانواده شهید «خلیلی» را اعلام رسمی آغاز به کار گروه‌های سیار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر «انصارحزب‌الله» اعلام کرده است.

براساس این گزارش، قرار است اعضای «انصار حزب‌الله» در قالب تیم‌های چند ده‌نفره برادران و خواهران، در نقاط مختلف شهر فعال شوند. دبیرکل «انصارحزب‌الله» با تایید این خبر در گفت‌وگو با «شرق» در پاسخ به اینکه «برنامه انصار برای فعالیت در حوزه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر چیست؟» گفت: «این یک کار تدریجی است. بگذارید این کار انجام شود، بعد درمورد شیوه‌ها صحبت کنیم.»  «عبدالحمید محتشم» با اشاره به اینکه «مدت‌هاست روی این موضوع کار می‌کنیم و هیچ کار غیابی قرار نیست انجام شود و فعالیت ما در ملأ عام و کف خیابان است»، گفت: «هر زمان که به اجرا درآمد آن زمان خودتان می‌بینید و می‌توانید قضاوت کنید.» مدیرمسوول هفته‌نامه «یالثارات‌الحسین» درباره مجوز اقدامات خود از مراجع قانونی از جمله وزارت کشور گفت: «مراحل قانونی برای انجام این کار صورت گرفته و هر کاری لازم باشد طبق قانون انجام داده‌ایم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.»

 محتشم از پاسخ به اینکه مراحل قانونی از طریق چه نهاد یا ارگانی انجام شده و آیا مشخصا از وزارت کشور مجوزی برای فعالیت گرفته‌اید یا خیر؟ خودداری کرد.

پیش از این، وزیر کشور در گفت‌وگو با «شرق» گشت‌های موتوری «انصار حزب‌الله» را غیرقانونی دانسته و گفته بود: «این طور نیست که هر کسی که احساس مسوولیت کند هر کاری را انجام دهد، حتی به‌حق، مسوولانه و شرعی، چون رفتار اجتماعی تابع قواعد اجتماعی است که قانون، آن را برای ما مشخص می‌کند.» عبدالرضا رحمانی‌فضلی افزوده بود: «اینکه هرکسی و هر روزی احساس تکلیف کرد، بخواهد بیاید در جامعه و احساس تکلیفش را عملیاتی کند قانون این اجازه را نمی‌دهد.

در این خصوص هم ما محترمانه و مودبانه پیغام فرستادیم که اگر چنین نیتی دارید لطف کنید و از ما مجوز درخواست کنید. نه آنها از ما مجوز خواستند و نه ما رد کردیم، ولی از نظر ما قابل بررسی است.»پیش از آن هم مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در واکنش به شروع فعالیت گشت‌های موتورسوار «انصار حزب‌الله» گفته بود: «هر گونه اقدامی که دارای مجوز نباشد مورد تایید وزارت کشور نیست. توصیه می‌کنیم چنانچه افراد، گروه‌ها یا تشکل‌ها نسبت به هرگونه فعالیت اجتماعی نقد یا اعتراضی دارند از مجاری قانونی اقدام کنند. تشکل «انصار حزب‌الله» هم باید توجه داشته باشند که در کشور قانون حاکم است.»روح‌الله جمعه‌ای در گفت‌وگو با «تدبیر» افزوده بود: «انصارحزب‌الله برای تذکر دادن به مردم در خیابان مجوز اعزام گشت‌های موتوری ارشاد را ندارد.» جمعه‌ای دلیل‌ ارایه‌نشدن مجوز برای انجام این کار توسط «انصار حزب‌الله» را هم این‌طور عنوان کرده بود که نهادهای انتظامی کشور به اندازه کافی قدرت دارند که بتوانند قانون رسمی را اجرا کنند. جمعه‌ای در بخش دیگری از این مصاحبه به «انصار حزب‌الله» هشدار داده بود که در چارچوب قانون حرکت کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات