تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۷۱۱۴۶

همایش پویایی جمعیت یا تجویز نسخه غرب برای کشورهای اسلامی؟!

اشاره: موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور، وابسته به وزارت علوم روز دوشنبه و سه شنبه –چهاردهم و پانزدهم مهر ماه- سمینار بین‌المللی «پویایی جمعیت در کشورهای اسلامی» را برگزار کرد. اما نکاتی قابل تامل پیرامون برگزاری این سمینار وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

- حاضرین و سوابق‌شان

صندوق جمعیت سازمان ملل از نهادهای همکار در برگزاری همایش مذکور به شمار می‌رود که نماینده آن نیز بنا بر گزارش‌های ارسالی در این همایش به سخنرانی پرداخته است. صندوق جمعیت سازمان ملل از بزرگ‌ترین حامیان طرح تحدید نسل ایرانیان است و در این زمینه کمک‌های مالی بسیاری به کشور داشته است، ولی اکنون که کشور دچار بحران کاهش رشد جمعیت و سالمندی قریب الوقوع ساختار جمعیتی شده است، هیچ برنامه‌ای برای کمک به افزایش جمعیت ایران ندارد! بلکه پیر شدن جمعیت ایران را امری حتمی و خدشه ناپذیر می‌داند تا جایی که، دکتر هولکی اوز در حاشیه  «همایش یک روزه  مروری بر آمار نیروی کار» در دانشگاه خلیج فارس بوشهر می‌گوید: «با توجه به این که سالمندی یکی از پدیده‌های نوظهور در ایران است، دولت باید برای این قشر برنامه داشته باشد(!)»

البته این مساله به اینجا ختم نمی‌شود!حدود یک ماه پس از اعلام موضع صریح مقام معظم رهبری که فرمودند: «من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم، می‌تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که می‌خواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد» هولکی اوز،با حضور در مرکز نور سعادت؛ یکی از مراکز تحت نظر مرکز بهداشت جنوب تهران، از روند انجام عمل عقیم‌سازی دائمی مردان -وازکتومی- در این مرکز بازدید به عمل آورده و اقدامش  را رسانه‌ای نیز می‌کند!

جالب توجه است که پس از انتشار خبر حضور اولکی اوز در سمینار مذکور، سخنرانی وی لغو شد و به جای ایشان خانم سودابه احمدزاده، معاون ایشان سخنرانی نمود! هر چند بنابر اسناد سایت سازمان ملل در ایران، این سمینار با همکاری صندوق جمعیت ملل متحد برگزار شده است.

در این همایش علاوه بر معاون مِحمِت هولکی اوز -نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در کشور- برخی عوامل اندیشکده‌های صهیونیستی موثر در برنامه کاهش جمعیت مسلمانان از جمله‌هانس گروث، رئیس هیئت مدیره انجمن جهانی جمعیت و سالمندی دانشگاه سنت گالن سوئیس نیز به چشم می‌خورد. گروث تا سال 2012 به مدت 24 سال در خدمت شرکت داروسازی فایزر(Pfizer)   بوده است.

این شرکت مشهور جهانی که به علت تخلفات فراوان در دادگاه‌های آمریکاه کرارا به پرداخت جریمه‌های مالی میلیارد دلاری محکوم شده، هم اکنون سهم قابل توجهی از درآمد بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است. جالب توجه است که فایزر در سال 2012 با کمک بنیاد بیل گیتس -مجری سیاست‌های ضد جمعیتی- توافق کرد تعداد سه میلیون دوز واکسن تزریقی ضد بارداری با ماندگاری بالا با قیمت مناسب در دسترس زنان  کشور‌های در حال توسعه قرار دهد.

همچنین انجمن جهانی جمعیت و سالمندی با شرکت‌های متعدد اسرائیلی در ارتباط است که از آن جمله می‌توان به موسسه عالی علوم وایزمن، کمپانی سین واکسن (SynVaccine)و شرکت داروسازی بیونوکس  اشاره کرد.

البته به نظر می‌رسد سمت‌هانس گروث در  شرکت چند ملیتی دارویی فایزر در حقیقت پوششی برای فعالیت‌های دیپلماتیک وی در فضای جهانی بوده چرا که گروث کارمند عالی رتبه وزارت خارجه سوئیس است و به عنوان سفیر در خیلی از کشور‌‌ها از جمله آمریکا، اردن و ایران فعالیت داشته است! 

- برگزارکنندگان همایش

جالب توجه است که در سایت صندوق جمعیت سازمان ملل، نام سفارت سوئیس، صندوق جمعیت سازمان ملل، عباسی شوازی مدیر موسسه مطالعات و مدیریت جامع و دانشگاه تهران به عنوان حامیان سمینار مذکور به چشم می‌خورد. عباسی شوازی، از برندگان «جایزه سال جمعیت شناسی سازمان ملل» در دوره‌ای که میزان رشد جمعیت کشور به کمترین میزان در سطح جهان رسیده بود نیز محسوب می‌شود!

از نکات جالب دیگر این سمینار می‌توان به نقش «دانشکده مطالعات جهان» دانشگاه تهران در این میزبانی اشاره کرد. دانشکده‌ای که به علت ترکیب هیئت مدیره و اساتید آن به شعبه دوم وزارت خارجه بسیار شبیه است و مدت‌هاست به صورت مخفیانه مجریان برنامه دیپلماسی عمومی آمریکا را به ایران فرامی ‌خواند! از جمله می‌توان به سفر و سخنرانی فیلینت لورت و هیلاری من لورت به این دانشکده اشاره کرد.

افرادی که در سابقه شان عضویت در آژانس امنیت ملی آمریکا و شورای روابط خارجی این کشور به چشم می‌خورد و هم اکنون نقش مهمی در ترویج نقشه سازش برعهده دارند.

با توجه به نقش سوئیس به عنوان «حافظ منافع آمریکا در ایران» در برگزاری سمینار مذکور، به نظر می‌رسد ترس دشمنان جمهوری اسلامی از تغییر سیاست‌های استعماری تحمیل شده به کشورمان با هدف باقی نگاه داشتن ایران بر سکوی نخست کسب بیشترین میزان کاهش نرخ رشد جمعیت در جهان، به بالاترین حد خود رسیده است.

- اهداف برگزارکنندگان همایش

الف: نفوذ در مراکز حساس تصمیم‌گیری به خصوص مجلس که باعث شده است تاکنون هیچ حرکت قابل ملاحظه‌ای در مجلس برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در پیرامون بحران فعلی جمعیت صورت نگیرد.

ب: ایجاد جو رسانه‌ای شدید برای مرعوب ساختن حامیان افزایش جمعیت و جوان ماندن جمعیت کشور

ج: تردیدافکنی مداوم در مورد سیاست‌های جمعیتی نظام از طریق:

1-پر افتخار نشان دادن مسیر اشتباهی که در اجرای طرح تنظیم خانواده طی شده است. (ر. ک سخنان دکتر زیبا ستار از پاکستان که در سمینار مزبور پس از آن که برنامه‌ی کنترل جمعیت ایران در سال‌های گذشته را الگویی برای کشورش عنوان می‌کند، می‌گوید: هرچند پاکستان همچون ایران، سیاست‌های کاهش جمعیت داشته است، اما نتوانسته است در سال‌های گذشته این سیاست‌‌‌ها را اجرا کند، این در حالی است که ایران توانست این کار را انجام دهد... متاسفانه ما نتوانسته ایم مثل جمهوری اسلامی ایران گام‌های عملی خوبی در رابطه با کاهش باروری داشته باشیم.  خبرگزاری ایرنا)

2-مطرح کردن مداوم بحث‌های فمینیستی: (پیشنهاد دکتر زیبا ستار برای فراهم آوردن اشتغال بیشتر برای زنان!)

3-بهره‌گیری از مبانی لیبرالی: (مردم باید برای خودشان تصمیم بگیرند و سیاست‌های بالا به پایین جواب نمی‌دهد و ... که در سخنان دکتر ملک افضلی و دکتر عباسی شوازی در این سمینار مشهود است)

4-زیر سوال بردن سیاست‌های کنونی نظام در مورد جمعیت: (بحران جمعیتی نداریم، سیاست‌‌‌ها نباید با عجله تغییر کند، در اجرای سیاست‌های جمعیتی  باید انعطاف داشت، از کارشناس‌‌‌ها باید استفاده شود و طبق نظر جمعیت شناس‌‌‌ها تصمیم‌گیری شود (معمولا منظور از کارشناس‌‌‌ها دکتر عباسی شوازی و آقای دکتر میرزایی است)) تمام این موارد در سمینار مزبور به گونه‌ای بیان شده اند.

5-کاهش جمعیت را شرط توسعه نشان دادن: (انجام این قسمت از کار بر عهده «کنفرانس نمایندگان آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه» (APPCED) بود که  هفدهمین مجمع عمومی آن در ابتدای شهریور ماه امسال در تهران برگزار شد و اعتراض سایت اصولگرایان مجلس را به دنبال داشت.

قسمتی از متن خبر در ادامه می‌آید: «هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه در حالی برگزار شد که اعضای شرکت‌کننده در آن در بیانیه پایانی این مجمع، موضوع «رشد جمعیت» در کشورهای در حال توسعه یا به قول خودشان جهان سوم را موضوعی نگران‌کننده دانسته و خواستار جلوگیری از افزایش جمعیت در این کشور‌‌ها شدند!

در حالی که جمهوری اسلامی ایران که در زمره کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران کاهش جمعیت است و تمامی دستگاه‌های تصمیم گیر و اجرایی آن موظف به رفع موانع کاهش جمعیت شده اند، نشستی برگزار می‌شود که در بیانیه پایانی آن، افزایش جمعیت در کشورهایی نظیر ایران را خطری برای محیط زیست می‌داند!

اما حواشی این نشست که با همت یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس و برخی از اعضای مطرح در دولت یازدهم برگزار شد به اینجا محدود نشده و در کمال تعجب در میان مهمانان مدعو این مجمع شاهد حضور انجمن جهانی تنظیم خانواده (IPPF) نیز در این نشست بودیم!

IPPF یا همان انجمن تنظیم خانواده از جمله مجامع بین‌المللی بوده است که تاثیر به‌سزایی در بحران جمعیتی به وجود آمده در جمهوری اسلامی ایران داشته و با کمک‌های نقدی سنگین خود به برخی سمن‌های تنظیم خانواده در ایران توانست نرخ کاهش جمعیت را از مرز هشدار عبور دهد و موجب پدید آمدن بحران جمعیتی در جمهوری اسلامی ایران شود.

لازم است اشاره شود برخی از اهداف IPPF تلاش برای ترویج زنا تحت عنوان حق تن، ترویج همجنسگرایی و همچنین ترویج فرهنگ کاهش جمعیت از طریق حمایت‌های مالی و امکاناتی در کشورهایی نظیر ایران است. حال باید از برگزارکنندگان این نشست پرسید دعوت از چنین انجمنی آن هم در نشستی که موضوع اصلی آن محیط زیست بوده چه معنا و هدفی می‌تواند داشته باشد؟

در این میان اما موضوع تعجب آور دیگری که مشاهده گردید، مطرح کردن شعار غربی «برابری جنسیتی» بود که رئیس این نشست، در سخنان آغازین خود به تلاش برای رسیدن به آن اشاره کرد. استفاده از این کلید واژه که یقینا به دلیل بی اطلاعی از معنای آن بوده است، از جمله شعارهای پر فریبی است که ساخته  دست غرب برای به بی راهه کشاندن زن و خانواده مسلمان در کشورهایی نظیر ایران است.

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار خود با جمعی از بانوان برگزیده کشور که در سی ام فروردین ماه سال جاری برگزار شد با رد موضوع برابری جنسیتی این طور عنوان کردند که: «اگر می‌خواهیم نگاه ما نسبت به مسئله‌ی زن، نگاه سالم و منطقی و دقیقی باشد، شرط اوّل آن این است که ذهنمان را از این حرف‌هایی که غربی‌‌‌ها در مورد زن می‌زنند – در مورد اشتغال، در مورد مدیریّت، در مورد برابری جنسی – باید به کلّی تخلیه کنیم. یکی از بزرگ‌ترین خطاهای تفکّر غربی در مورد مسئله‌ زن، همین عنوان «برابری جنسی» است»»

6-سوء استفاده از مشکلاتی که بر سر راه افزایش جمعیت وجود دارد و لاینحل نشان دادن آنها: مشکل کم آبی، محیط زیست و ... (روزنامه‌هایی از قبیل شرق بسیار در این زمینه کوشیده اند)

7-در اولویت قرار دادن، برجسته کردن و بزرگنمایی مسائل بسیار کم اهمیت در حوزه  بهداشت و سلامت مانند مرگ و میر ناشی از بارداری در مادران: در این زمینه در تاریخ 5 الی 6 مهر ماه سال جاری، کنگره  ملی راهکارهای ارتقای سلامت و کاهش مرگ و میر مادران باردار توسط اداره  سلامت مادران وزارت بهداشت در تهران برگزار می‌شود که اسپانسر آن نیز صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) است.

میزان مرگ و میر مادران باردار یکی از شاخص‌های توسعه‌ای است که توسط بانک جهانی اعلام شده است و ایران در کاهش این میزان، عملکرد بسیار خوبی داشته است و به قول خانم دکتر ترکستانی – رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت- «ایران جزء 10 کشوری است که قبل از سال 2015 به هدف پنجم توسعه هزاره رسیده اند. ابران با 80 درصد کاهش توانسته است، نسبت مرگ مادر یا MMR خود را زودتر از موعد مقرر به 21 برساند.

و در خبری که پس از برگزاری این کنگره توسط خبرگزاری مهر منتشر شد نیز آمده است که: «دکتر علی اکبر سیاری – معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- با اشاره به اینکه در 6 ماهه اول سال جاری 157 مورد فوت ثبت شده است، افزود: در سال گذشته 291 مادر اثر بارداری و زایمان فوت کرده‌اند.» ولی در پیرامون برگزاری چنین کنگره‌ای سوال‌هایی اساسی مطرح می‌شود و آن این که: با توجه به موفقیت‌های بسیار خوب کشور در کاستن از آمار مرگ و میر مادران باردار، چه اصراری است که باز به آن پرداخته شود و چرا صندوق جمعیت سازمان ملل برای این کنگره پول خرج می‌کند؟

چگونه است که برای جلوگیری از مرگ قریب به 300 نفر انسان در کشور کنگره برگزار می‌شود ولی برای جلوگیری از مرگ بیش از 250 هزار انسانی که با سقط جنین به وحشیانه‌ترین صورت کشته می‌شوند کنگره‌ای برگزار نمی‌شود و صندوق جمعیت سازمان ملل حمایتی صورت نمی‌دهد و به عنوان مثال چرا برای بررسی مضرات فراوان راه‌های ممانعت از بارداری کنگره‌ای برگزار نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد اکنون هدف از مطرح شدن مداوم مرگ و میر مادران باردار در کشور، ایجاد هراس از بارداری در میان زنان کشور باشد. آری بی‌شک این کنگره نیز، تکمیل‌کننده پازل دشمن به منظور کاهش جمعیت می‌باشد.

8-و ...

- راهکار‌‌ها

همکاری دولت و مجلس و سایر نهادهای عالی کشور در وضع قوانین حمایتی از رشد جمعیت ایرانیان و پیشگیری از واقعیت هولناک «از دست رفتن نمایه جوان جمعیت» بهترین پاسخ به چنین گردهمایی‌هایی خواهد بود. تعیین مشوق‌های مناسب فرزندآوری  مشابه برنامه‌هایی که هم اکنون در کشورهای آگاه به نقشه‌های بین‌المللی همچون روسیه، انگلیس، آلمان، فرانسه و حتی عربستان و سرزمین‌های اشغالی در حال اجراست از دیگر وظایف مجلس و دولت است که متاسفانه تاکنون شاهد اجرای آن نبوده ایم.

علاوه بر آن لازم است علت بی توجهی نهادهای امنیتی کشور به رفت و آمد آزادانه مجموعه‌ای از عوامل بیگانه مرتبط با سازمان‌های صهیونیستی آن هم به میزبانی یکی از نمایندگان مجلس و سازمانی ملی معین شود.

منابع در تحریریه روزنامه موجود است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات