تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۷۱۵۴۹

اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه 3 دی


*کیهان

صحنه‌سازی شعبان بی‌مخ‌ها برای نیاز تبلیغاتیCIA و MI6

در حالی که افراطیون حزب مشارکت در قبال اظهارات ذلت‌بار شیرزاد سکوت کرده‌اند، وی در مصاحبه با بی‌بی‌سی و ایرنا به توجیه مواضع خود علیه فناوری هسته‌ای ایران پرداخت.

احمد شیرزاد از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود که در همان مجلس مدعی شد ایران 19 سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است. او هفته گذشته نیز به دعوت انجمن دانشگاه تهران مواضع خود علیه برنامه هسته‌ای و بی‌فایده و پرهزینه بودن آن را تکرار کرد که با اعتراض شدید محافل رسانه‌ای و دانشگاهی مواجه شد.

وی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است: «به فرض که بپذیریم انرژی هسته‌ای حق مسلم است؛ ما در این چند سال به خاطر تحریم و... ضرر مسلم هم دیدیم. اما هیچ سود مسلمی هنوز عاید ما نشده است. این سود کی قرار است عاید مردم شود؟»

وی ادعا کرد بحث هسته‌ای به حالت تعصبی و ایدئولوژیک درآمده اما دولت جدید به این موضوع به عنوان بحث ارزشی و تعصب‌گرایانه نگاه نمی‌کند.

شیرزاد به ایرنا نیز گفته است؛ این یک بحث کارشناسی است که ربطی به تنش با خارجی‌ها ندارد. بحث آنها بر سر این است که نگران فعالیت ایران در زمینه تسلیحات هسته‌ای هستند که ایران هم همیشه آن را تکذیب کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: فناوری هسته‌ای در ایران بومی شده و این فناوری با مذاکره از بین نمی‌رود بنابراین نباید حساسیت ویژه داشته باشیم.

اظهارات اخیر شیرزاد در حالی است که 2 مقام ارشد انگلیسی (جان ساورز رئیس بعدی MI6 و سرنیگل شینوالد سفیر وقت انگلیس در آمریکا) در سال 86 اعلام کردند باید با فشار اقتصادی و  سیاسی، به اختلاف در میان ایرانی‌ها دامن زد مبنی بر اینکه فناوری هسته‌ای چه قدر ارزش دارد که پای آن مقاومت کنیم و هزینه بدهیم! در حقیقت امثال شیرزاد و چند نفر دیگر- که کروبی در مجلس ششم او را صدای اسرائیل توصیف کرد- همان بلندگوهایی هستند که قرار است هماهنگ با فشار خارجی، هزینه و منافع فناوری هسته‌ای را به چالش بکشند؛ درست مانند برخی رجال سرسپرده دوره قاجار و پهلوی که مدعی بودند نفت ماده بدبو و بی‌ارزشی است و باید آن را به خارجی‌ها سپرد!

گفتنی است رابرت گیتس وزیر دفاع و رئیس اسبق سازمان سیا ضمن سخنانی در اواخر شهریور 78- پس از معرکه‌گیری فتنه‌گران- تصریح کرده بود این حوادث خیابانی نشان می‌دهد فشار و تحریم برای ایجاد اختلاف در ایران مفید است! و این در حالی بود که آن صحنه‌سازی‌های خیابانی را نیز شعبان بی‌مخ‌ها و پری بلنده‌های مزدور سیا و MI6 تدارک کرده بودند تا چنین القا کنند آمریکا و نوکران خائن آنها در رژیم پهلوی نیز در میان مردم پایگاه اجتماعی دارند.

اوباما: برای اولین بار توانستیم پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف کنیم

باراک اوباما با دفاع از سیاست خارجی خود گفت ما موفق شدیم از طریق مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران را عقب برانیم.

اوباما در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: در بخش‌هایی از دستگاه سیاست خارجی کسانی وجود دارند که طرفدار سیاستی هستند که معتقد است ابتدا باید شلیک کرد و بعدا درباره آن فکر کرد. اما من با چنین رویکردی موافق نیستم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما در قبال کشورهایی که قوانین بین‌المللی را نقض کرده و یا علیه منافع ملی ما عمل کرده‌اند، قاطع بوده‌ایم. در عین حال از طریق دیپلماتیک می‌توان مشکلات را حل کرد.

اوباما اضافه کرد: شما به عنوان نمونه به ایران نگاه کنید، در طول یک‌سال و نیم گذشته، یعنی از زمان آغاز مذاکرات ما، این نخستین یک سال و نیمی است که در یک دهه گذشته برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت نکرده است و سرعت آن کند شده است. این برای اولین بار در دهه گذشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: نه تنها ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (پیشرفت نکردن برنامه هسته‌ای ایران) را تایید می‌کنیم، بلکه منتقدان سیاست خارجی ما مانند دولت بنیامین نتانیاهو در اسرائیل، دستگاه اطلاعاتی آنها تایید کرده است که توافق موقت (ژنو) پیشرفت ایران به سوی توانایی تولید سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است.

اوباما در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقادها از انفعال سیاست خارجی آمریکا در قبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه گفت: پیشتر در خصوص قدرت ولادیمیر پوتین و این که استاد شطرنج سیاسی است، داستان‌ها تعریف می‌شد که چگونه آقای اوباما و دیگران را بازی می‌دهد. امروز او شاهد سقوط و فروپاشی واحد پول ملی کشورش است، یک بحران بزرگ اقتصادی که پیامدهای بزرگ اقتصادی خواهد داشت. وضعیت کنونی روسیه نشانگر آن نیست که ولادیمیر پوتین توانسته باشد غرب و دیگران را بازی بدهد.

باراک اوباما در ادامه از سیاست دولتش برای بهبود روابط با کوبا دفاع کرده و گفته است: برای 50 سال ما تلاش کردیم تا از طریق منزوی کردن یک حکومت را ساقط کنیم. این رویکرد نتیجه‌بخش نبوده است. اگر ما تعامل داشته باشیم فرصت خواهیم داشت تا در روند تحولات اثرگذار باشیم.

خوش‌خیالی مذاکره با آمریکا و نرخ ارزی که بالا کشید!

یک سایت حامی دولت نوشت: روزی که روحانی، دولت را تحویل گرفت، یعنی در 12 مرداد 1392، قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران 3275 تومان بود. امروز و در کمتر از یک و نیم سال، این قیمت به بیش از 3500 تومان رسیده است.

عصر ایران معتقد است: هر چند این افزایش در مقایسه با جهش‌های عجیب و غریبی که در دولت گذشته شاهدش بودیم، تدریجی است اما همین میزان نیز در دولتی که قرار است به اوضاع اقتصادی سر و سامان دهد، پذیرفتنی نیست به ویژه آن که همان رقم 3275 تومان نیز رقم بالایی است.

در ادامه این یادداشت آمده است: بیش از یک سال بود که قیمت دلار تقریباً ثابت مانده و در حوالی 3300 تومان خرید و فروش می‌شد. این وضعیت که خبر از ثبات نسبی می‌داد برای فعالان اقتصادی و مردم عادی، هر چند ایده‌آل نبود ولی مطلوب شمرده می‌شد، چون بیش از گرانی ارز، آنچه بازار را به هم می‌ریزد، بی‌ثباتی قیمت‌هاست.

از ماه گذشته اما شاهد رشد ناگهانی قیمت ارز در بازار آزاد بودیم به گونه‌ای که در یک روند بی‌سابقه از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، با بیش از 200 تومان افزایش، مرز 3500 تومان را در نوردید و حتی به قیمت 3570 تومان هم معامله شد. در واکنش به چنین وضعیتی، مقامات اقتصادی دولت وعده دادند که به زودی بازار را مهار خواهند کرد و قیمت ارز را به وضعیت پیشین خواهند رساند. با این حال، وعده مذکور تاکنون محقق نشده است و دلار در مرزهای 3500 جولان می‌دهد. بدیهی است اگر تیم اقتصادی دولت نتواند در اسرع وقت سر و سامانی به این وضعیت بدهد، کل اقتصاد بار دیگر تحت‌الشعاع خیابان فردوسی تهران قرار خواهد گرفت.

عصر ایران خاطرنشان کرد: در آن سو، بورس نیز از بازدهی سابق خود  دور شده است و بازار مسکن هم ثبات نسبی یافته و دیگر شاهد افزایش آنچنانی قیمت‌ها نیست. بنابراین، اگر بازار ارز و سکه هر چه سریع‌تر سر و سامان نیابد و به ثباتی که در حدود یک و نیم سال گذشته داشت بازنگردد، بیم آن می‌رود سرمایه‌های خرد- و حتی کلان- بار دیگر به سمت این دو بازار کاذب روانه شوند و همه تدبیرهای اقتصادی دولت را بشویند و با خود ببرند! اعضای تیم اقتصادی دولت، بهتر از همه می‌دانند که اگر سیل سرمایه‌های سرگردان به سمت خیابان فردوسی سرازیر شود، هم ضربه اقتصادی و هم بار روانی آن، به حدی سهمگین خواهد بود که حتی اگر بتوانند بازار را کنترل کنند، احیای اعتماد مردم کاری به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

یادداشت این سایت حامی دولت در حالی است که سال گذشته ادعا می‌شد تغییر جهت مذاکرات هسته‌ای به سمت مذاکره با آمریکا، موجب سامان اقتصادی می‌شود(!) اما اکنون با وجود ارائه برخی امتیازات در حوزه هسته‌ای، از فرصت‌های اقتصادی مورد ادعا هم خبری نیست.

اشک تمساح اصلاح‌طلبان فراری برای آلت دست منافقین

افراطیون فراری و مدعی اصلاح‌طلبی با همکاری شبکه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی، دویچه وله، رادیو فرانسه، رادیو آمریکا و سایت‌هایی نظیر جرس و کلمه به تطهیر منتظری و جفاهای وی در حق نظام و کشور پرداختند.

این شبکه در پنجمین سالگرد فوت منتظری، چهره‌ای آزاده و خداترس ترسیم کردند و نسبت به حذف وی از جمهوری اسلامی ابراز تأسف کردند!

حسین-ب (بولتن‌نویس مشارکتی نهاد ریاست‌جمهوری در دوره خاتمی و همکارفعلی بی‌بی‌سی) در سایت جرس مدعی شد منتظری خداترس و نگران جواب به خدا بود و به همین دلیل از قائم‌مقامی رهبری در زمان امام کناره‌گیری کرد!

علی‌اصغر رمضانپور معاون وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز که با بی‌بی‌سی همکاری می‌کند در وبسایت روز آن‌لاین مدعی شد منتظری فردی اخلاقی بود و این درس و تجربه‌ای برای موسوی و کروبی در جنبش سبز شد!

آنچه این دو نفر توضیح نداده‌اند محتوای اخلاق و خداترسی‌ای است که ادعایش را می‌کنند و در عین حال به مستخدمی رسانه رسمی دولت خبیث انگلیس درآمده‌اند که دست کم در 2 کودتا علیه ملت ایران نقش‌آفرین اصلی بود.

یادآور می‌شود گروهک‌های ضدانقلاب و رسانه‌های بیگانه به هنگام همراهی منتظری با انقلاب، او را با یکی از شخصیت‌های کارتونی پینوکیو تشبیه و مورد استهزا قرار می‌دادند اما از هنگامی که منافقین (امثال نهضت آزادی) توانستند به واسطه باند مهدی هاشمی (معدوم) به بیت منتظری نفوذ کنند و او را تحریک به تقابل با نظام کنند، ادبیات منافقین و رسانه‌های بیگانه نیز نسبت به وی حالت ستایش گرفت.

حضرت امام سال 62 در پیامی به مجلس خبرگان نوشتند «باید بدانید که تبهکاران و جنایت‌پیشگان، بیش از هر کس چشم طمع به شما دوخته‌اند و اشخاص منحرف نفوذی در بیوت شما، با چهره‌های صد درصد اسلامی و انقلابی ممکن است خدای نخواسته فاجعه به بار آورند و با یک عمل انحرافی نظام را به انحراف کشانند و با دست شما به اسلام و جمهوری اسلامی سیلی زنند. الله الله در انتخاب اصحاب خود...»
اشاره تلویحی حضرت امام به حضور عناصر آدم‌کشی نظیر مهدی هاشمی و باند او در بیت منتظری بود. این طیف کاری کردند که منتظری دفاع مقدس را زیر سوال ببرد و عملکرد نظام را با همان ادبیات منحرف ضدانقلاب تخطئه کند.

حضرت امام 2 فروردین 68 - چند روز قبل از نامه عتاب‌آمیز به منتظری و عزل وی- در پیامی به مهاجرین جنگ تحمیلی نوشتند: «نفوذی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که حرف خود را از دهان ساده‌اندیشان موجه می‌زنند. من بارها اعلام کرده‌ام که با هیچ‌کس در هر مرتبه‌ای که باشد عقد اخوت نبسته‌ام. چهارچوب دوستی من در درستی راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب‌الله اصل خدشه‌ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است... ما باید مدافع افرادی باشیم که منافقین سرهاشان را در مقابل زنان و فرزندانشان در سر سفره افطار گوش تا گوش بریدند. ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده‌های همکاری آنان با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمد. ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ. کسانی که از منافقین و لیبرال‌ها دفاع می‌کنند، پیش ملت عزیز و شهید داده ما راهی ندارند.»

حضرت امام خمینی(ره) در نامه خود خطاب به منتظری نیز خاطر نشان کردند: «از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید... در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید. در مسئله‌ مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدین‌تر می‌دانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام می‌دادید که او را نکشید.»

به نام جماران به کام دشمنان امام

پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، اقدام به انتشار سخنان یکی از بازی خوردگان فتنه کرد که وی مدعی شده است: «امروز نه از جمهوری چیزی مانده و نه از اسلام.»!

این پایگاه که به گفته دست‌اندرکاران آن، با هدف پاسداشت و ترویج اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده، در خبرهای برگزیده خود اقدام به انتشار سخنرانی فردی نموده که در فتنه 88 مواضع وی همواره مورد سوء استفاده شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های ضد انقلاب قرار می‌گرفت. در تیتر اخبار برگزیده این وبسایت که فیلم آن هم الصاق شده، آمده است: «متأسفانه امروز نه جمهوری است نه اسلامی!/ امام خمینی جهان را تکان داد و ما دنیاپرستان خود پرست، انقلابی بی‌نظیر را ضایع کردیم و آبروی خود بر باد دادیم».

این روحانی آلت دست فتنه‌گران گویا فراموش کرده که فتنه‌گران علناً در آشوب‌افکنی خیابانی روی جمهوری اسلامی خط کشیدند و با فحاشی علیه «اصل ولایت فقیه» و اهانت به تصویر حضرت امام اعلام کردند «اصل نظام نشانه است». اما فارغ از این شخص، باید از مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) -زیر نظر سید حسن خمینی- پرسید که چرا به جای سینه زدن علنی زیر پرچم آمریکا و انگلیس و گروهک‌های ضد اسلام و جمهوری اسلامی، خود را زیر نام جماران پنهان می‌کنند؟

*خراسان

ابلاغ 200 میلیاردی برای ثبت زمین لرزه ها در کشور

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، مقرر شده است با توجه به اهمیت توسعه و نوسازی شبکه شتاب نگاری کشور که وظیفه ثبت زمین لرزه ها را در سراسر کشور بر عهده دارد، مبلغ 200 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط در این راستا هزینه شود.

تصمیم جدید دولت درباره کارگروه زیارت

پس از تصویب تشکیل کارگروه زیارت در دولت و اعلام برخی مغایرت های قانونی در این مصوبه توسط ریاست مجلس، بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت مقرر شده است با استناد به اختیارات مصرح دولت در اصل 138 قانون اساسی، تصویب نامه شهریورماه دولت در خصوص تشکیل کارگروه توسعه و تعمیق زیارت و ترویج فرهنگ رضوی اصلاح شده و ضمن اضافه شدن استاندار فارس به ترکیب اعضای کارگروه، نحوه تصویب مصوبات و ابلاغ آن نیز تغییر کرده است.

*ایران

انتقاد از جنجال سازی در یزد

ماجرای به خاک سپردن چند تن از شهدای گمنام در میدان تاریخی امیرچخماق یزد و جنجال آفرینی های برخی از سایت ها در این زمینه مورد انتقاد پایگاه اطلاع رسانی الف وابسته به احمد توکلی نماینده تهران قرار گرفت. برخی افراد مخالفت مقامات استان با تدفین پیکر شهدا در این میدان را به منزله مخالفت با فرهنگ شهادت خوانده و اتهاماتی را به مقامات استان وارد کردند.

سایت الف با انتقاد تند از چنین اتهام زنی نوشت: چرا باید این مسأله تبدیل به یک موضوع متعصبانه و عقیدتی شود؟ چرا باید گروهی مخالفان خود را ضد شهید و شهادت بنامند؟ چه بسا کسانی که مخالفت با تدفین شهدا در مکانی خاص را تقابل با شهدا دانسته‌اند سهم بیشتری در وهن شأن شهدا داشته‌اند.

کسانی که اعتماد به نفس لازم ندارند تا مخالفان شان را تنها مقابل خودشان بدانند در چنین مواقعی تلاش می‌کنند منتقدانشان را ضد اهل بیت(ع) و ضد شهید و ضد دین و ضدولایت و ضدنظام و غیره معرفی کنند. چه دلیلی دارد که عده‌ای مخالفان خود را ضد فرهنگ شهید و شهادت بنامند و با هیجانی کردن جامعه، مردم را به تجمع خیابانی بکشند.

اشتغال زنان فیلیپینی در منازل ایرانی ممنوع!

وزارت کار به کار‌گیری زنان خارجی برای کار در منازل ایرانیان را ممنوع اعلام کرده است. اخیراً تعدادی از زنان اتباع خارجی از جمله فیلیپین به‌عنوان خدمه در منازل ایرانیان مشغول به کار شده و بر تعداد آنان افزوده شده است. ظاهراً افراد مرفه برای نشان دادن تفاوت خود با سایر شهروندان به استخدام چنین خدمتکارانی روی ‌آورده‌اند.

علی اقبالی، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین زمینه گفته است: به‌کارگیری و اشتغال بانوان اتباع خارجی به عنوان خدمه یا عناوین دیگر در منازل مسکونی غیرقانونی است.

وی تأکید کرده که به زنان اتباع خارجی اعم از فیلیپینی یا کشورهای دیگر اجازه کار داده نشده است و اگر اتباع دیگر کشورها به‌عنوان خدمه به کار گرفته شوند، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد و به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

صندوق بین‌المللی پول متهم جدید شیوع ابولا

روزنامه فرانسوی «لوموند»، گزارش داده که بررسی‌های تازه نشان می‌دهد مطالبات صندوق بین‌المللی پول از کشورهای آفریقایی در زمینه سختگیری‌های بودجه‌ای، نظام درمانی این کشورها را تضعیف و در نتیجه به گسترش بیماری ابولا منجر شده است. این مطالعات را دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و مدرسه بهداشت و بیماری‌های حاره‌ای لندن، انجام داده‌اند و نتیجه آن روز دوشنبه منتشر شده است. به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی تعداد قربانیان امسال بیماری ابولا را در سه کشور واقع در غرب قاره آفریقا هفت هزار و 373 نفر اعلام کرد.

تشکیل پرونده قضایی برای دو تن از مدیران عامل سابق تأسیسات دریایی

پس از کلید خوردن تحقیق و تفحص مجلس از شرکت نفتی تأسیسات دریایی و کشف بعضی تخلفات، پرونده‌های سنگینی علیه دو مدیر عامل سابق این شرکت تشکیل شده است. به گزارش فارس، براساس گزارش مطرح شده، مواردی چون تعیین تکلیف دکل 78 میلیون دلاری این شرکت، عملکرد شرکت‌هایی که با پول این شرکت و به نام بخش خصوصی تشکیل شده‌ و از این شرکت طرح دریافت کرده‌اند، دکل دیگری که سال‌ها پیش خریداری شده، اما به دلیل مشکلات متعدد سال‌هاست که در بندر شارجه مانده و اساساً در کشور مورد استفاده قرار نگرفته است و موارد مربوط به خرید اقلام و تجهیزات مربوط به کار در پارس جنوبی از جمله ابهاماتی هستند که نمایندگان مجلس را برای تحقیق و تفحص از این شرکت از ابتدای تشکیل آن ترغیب کرده است.

شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران از سال 1372 تشکیل شده و در حال حاضر نزدیک به 70 درصد از ساخت و نصب بخش دریایی طرح‌های در دست اجرای پارس جنوبی را بر عهده دارد. بر اساس این گزارش ارزش طرح‌هایی که تأسیسات دریایی اجرای آنها را بر عهده دارد بالغ بر 11 میلیارد دلار ارزیابی می‌شود. یک منبع آگاه به فارس گفت: یکی از این دو مدیرعامل چند بار به دادگاه احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته است.

*قدس

 ایران بهشت متخلفان مالیاتی!

جهان: علیرضا خسروی، نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه «ایران بهشت متخلفان مالیاتی است»، گفت: متأسفانه در کشور براحتی فرار مالیاتی صورت می‌گیرد.

سوءاستفاده 70 میلیاردی در یک بانک

فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری از سوءاستفاده 70 میلیارد تومانی یکی از بانکهای کشور خبر داد و گفت: این فساد مالی بتازگی کشف شده است.

مبارزه یک خواننده دیگر با سرطان

فرارو: غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ از آغاز مرحله‌ دوم شیمی‌درمانی خود، در ماه جاری خبر داد. وی با بیان اینکه متأسفانه بیماری به معده و کلیه وارد شده است، گفت: امیدوارم روزبه‌روز بهتر شوم و بار دیگر به اجرای برنامه برای هوادارانم بپردازم.

طول درمان برای سلطان قابوس

عصرایران: سلطان قابوس پادشاه 74 ساله عمان از 5 ماه پیش تاکنون برای درمان به آلمان رفته است.

پیروزی بزرگ حقوقی ایران

ایسنا: یک مقام آگاه در مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری اعلام کرد: پس از ۳۵ سال پیگیری و مبارزه حقوقی، سرانجام دادگاه استیناف در شهر «لی پژ» بلژیک در دعوای مربوط به اشیای عتیقه «خوروین» نزدیک ساوجبلاغ به نفع دولت ایران رأی داد.

بحران خشکسالی در گلستان

ایسنا: محمدهادی رحمتی - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان- گفت: هم‌اکنون بحران خشکسالی در استان بویژه بخش شرب با کمبود 875 لیتر در ثانیه ادامه دارد.

ممنوعیت موقت واردات پالم!

مهر: وزارت بهداشت طی نامه‌ای به گمرک اعلام کرده تا اطلاع ثانوی، از ترخیص روغن پالم وارداتی به عنوان مواد اولیه جلوگیری شود. این در حالی است که محمد قبله دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفته این ممنوعیت موقتی است.

هزینه طراحی هواپیما در ایران

قدس آنلاین: منوچهر منطقی، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: طراحی هواپیما در ایران بین 400 تا 500 میلیون دلار هزینه در بر دارد.

ارسال حکم مرتضوی به اجرای احکام

ایسنا: محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: حکم انفصال دایم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی سعید مرتضوی - یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک - به اجرای احکام ارسال شده است.

سرو مشروب در تالار!

راه دانا: یکی از تالارهای پذیرایی در حوالی تهران بیش از 600 لیتر مشروبات الکلی را در قالب دلسترهای یک شرکت معروف بسته بندی و به مشتریان خاص خود ارایه می کرده است. خبرها حاکی است این مقدار از مشروبات الکلی توسط عوامل انتظامی کشف و ضبط شده است.

مسمومیت ۳۰نفردر پاکدشت

فارس: سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت غذایی ۳۰ نفر از ساکنان آسایشگاهی در پاکدشت خبر داد و گفت: ۳ نفر از این افراد پیش از رسیدن اورژانس جان خود را از دست داده و ۲۷ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. خالدی در مورد علت این مسمومیت گفت: موضوع از دو جنبه پلیسی و بهداشتی در حال پیگیری است.

بازیکنی که اسلحه حمل می‌کند!

جهان: بتازگی جاسم کرار، بازیکن عراقی استقلال عکسی را در اینستاگرامش منتشر کرده که نشان می دهد وقتی در عراق بسر می‌برد، مسلح است. گویا امنیت در عراق هنوز تأمین نشده، زیرا این فوتبالیست، کلتش را کنار دستش قرار داده تا در مواقع ضروری از آن استفاده کند.

اخطار به هواپیماهای جاسوسی آمریکا

مهر: امیر شهرام سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش محمد رسول ا... (ص) از ارسال چند نوبت اخطار به هواپیماهای شناسایی فرامنطقه‌ای طی روزهای اخیر خبر داد وگفت: : طی روزهای گذشته در چند نوبت اخطارهایی به فعالیت هواپیماهای شناسایی نیروهای فرامنطقه ای در نزدیک FIR مرزهای کشور داده شده است که تعدادی از این هواپیماها از نوع U2 آمریکایی بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات