تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۷۱۵۷۵

باید حماسه نهم دی را در تاریخ ثبت کنیم

یادآوری همیشگی حضور میلیونی آحاد مردم و بیان اثربخشی این حضور، بهره‌گیری از بیانات و تدابیر حضرت امام خامنه ای و فراموش نکردن فتنه و فتنه گران سبب ماندگاری این حماسه عظیم در تاریخ می‌شود.

پایگاه بصیرت،گروه سیاسی/ نهم دی در تاریخ ایران اسلامی هم چون مرواریدی می‌درخشد چرا که این روز را مردم با حرکت خودجوش خود رقم زدند. برای توصیف ۹ دی قلم قاصراست چون چنین اتحاد و انسجامی در دنیا دیده نمی‌شده است که مردم بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی این‌چنین باشکوه به میدان بیایند. این حضور مردمی فقط یک پیام داشت آن‌هم حمایت از نظام و رهبر معظم انقلاب بود.

در همین راستا خبرنگار پایگاه بصیرت گفت‌وگویی را با سردار محمدعلی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ترتیب داده که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

 

ویژگی‌های حماسه ۹ دی چیست؟

از ویژگی‌های مهم حماسه بی‌نظیر ۹ دی می‌توان به مواردی همچون ولایتمداری، وحدت و انسجام مردمی، بصیرت نافذ مردم، ایمان و باورهای مردم عاشورایی، عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) و عاشورا، انتقام‌گیری از فتنه گران، گسترده بودن حضور مردم، اقتدار ولایت‌فقیه اشاره کرد.

هم‌چنین از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان برای حماسه ۹ دی نام برد مواردی هم چون مردمی بودن، خودجوش بودن، خدایی و ولایی بودن، تکلیف گرایی بودن، به‌موقع و به هنگام بودن، دشمن‌شکن بودن است.

 

چه شد که حماسه ۹ دی شکل گرفت و ملت این‌گونه باشکوه به صحنه آمدند؟

 به دلیل توهین و بی‌ادبی فتنه‌گران به امام حسین(ع) و روز عاشورا بود که ملت بصیر ایران به صحنه آمدند. توهین و گستاخی فتنه‌گران به مقدسات مردم، به امام خمینی(ره) و اصل ولایت‌فقیه، به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز به‌ویژه توهین و گستاخی به امام حسین(ع) و عاشورای حسینی که خطوط قرمز آحاد مردم است سبب شد تا مردم برای اعلام وفاداری و جان‌فشانی به مقدسات خود و تودهنی زدن به حامیان اصلی فتنه گران یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است به صحنه آمدند و با صدای رسا فریاد برآوردند: «هیهات من الذله»، «بمیریم ذلت نمی‌پذیریم»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.»

 

تفاوت حماسه ۹ دی با دیگر حرکت‌های مشابه (راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ...)

عمده تفاوت حماسه ۹ دی مسئله خودجوش بودن این حرکت مردمی است که بدون سازماندهی و هدایت یک نهاد یا ستاد خاص این‌گونه باشکوه برگزار شد. تفاوت‌های دیگر غیرقابل پیش‌بینی بودن حرکت میلیونی مردم برای اعلام وفاداری به‌نظام و نهضت حسینی، غیرت دینی و انقلابی مردم موجب شکل‌گیری این حماسه ماندگار شد.

 

بعد از حماسه ۹ دی شاهد چه تغییر و تحولاتی در فضای سیاسی کشور بودیم؟

 پس از حماسه ۹ دی ابعاد فتنه گران برای مردم بیشتر شناخته شد و شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی بهتر با فتنه گران و مقاصدشان آشنا شدند. از طرفی نیز سران فتنه منزوی‌شده و فتنه بزرگ مهار شد.

دیگر تحولاتی که در فضای سیاسی کشور شاهد آن بودیم شامل مواردی هم چون رسوا شدن فتنه گران و حامیان آن‌ها، تبدیل‌شدن تهدید به فرصت، انتقال تهدیدات به‌سوی دشمنان، انشقاق و اختلاف بین سران فتنه، رفع کامل خطر خارجی و داخلی از انقلاب، به ثبت رسیدن انقلاب سوم و قوی شدن ریشه‌های انقلاب و افزایش تجارب مردم برای پاسداری از انقلاب اسلامی است.

این مسائل سبب شد تا از دشمنی‌های دشمنان به‌ویژه استکبار درس‌ها و عبرت‌هایی را کسب کنیم و متوجه شویم که هرگاه دشمنان از اقدام، حرکت و حرف کسی حمایت کردند آن اقدام یک فتنه است.

مبارزه با این فتنه سبب تقویت ایمان و باور مسلمانان جهان به انقلاب اسلامی و شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه شد و زمینه را برای پیروزی‌های جبهه مقاومت و شکست‌های ابرقدرت‌ها و صهیونیست‌ها فراهم کرد و جنبش‌های مردمی زیادی در جهان شکل گرفت و بستری برای فروپاشی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مدل شدن انقلاب اسلامی برای نهضت‌ها، جنبش‌های مردمی و جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی فراهم شد.

 

چه تلاش‌هایی توسط فتنه گران برای احیاء مجدد فتنه بعد از ۹ دی صورت گرفت؟

یکی از تلاش‌های فتنه‌گران برای حضور مجدد در روز ۲۲ بهمن سال ۸۸ بود که با حضور میلیونی و حماسی مردم خنثی گردید. تلاش دیگر برنامه‌ریزی برای حضور فتنه‌گران در روز ۲۵ بهمن سال ۸9 بود که با به‌کارگیری تمام رسانه‌های خارجی و عوامل داخلی تلاش کردند اما هم استقبال چندانی نشد و هم حضور هوشمندانه آحاد مردم و پیشگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و مردمی  این اقدام را خنثی کرد.

 

چگونه حماسه ۹ دی موجب انشقاق در اردوگاه فتنه گران شد؟

اکثر کسانی که در اردوگاه فتنه‌گران بودند به دلیل از دست دادن پشتیبانی مردمی  از فتنه‌گران جدا شدند، همچنین بین سران فتنه اختلاف جدی رخ داد و هرکدام دیگری را مقصر می‌دانستند. محاکمه مردمی فتنه‌گران و صدور احکام مردمی مبنی بر اعدام فتنه‌گران، تدبیر نظام مبنی بر حصر موسوی، کروبی و اینکه حامیان آن‌ها نتوانسته‌اند هیچ کاری برای آن‌ها انجام دهند و شکست تلاش حامیان خارجی فتنه‌گران نیز از مواردی بود که سبب انشقاق در اردوگاه فتنه گران شد.

 

چگونه حماسه ۹ دی را در تاریخ ماندگار کنیم؟

اولین نکته‌ای که برای ماندگار شدن حماسه ۹ دی باید به کار ببندیم زنده نگه‌داشتن این حماسه مردمی  و بزرگ است. دیگر اینکه باید این حماسه را در تاریخ ثبت کنیم. همچنین تجزیه وتحلیل ابعاد مختلف این حماسه در هرسال، یادآوری همیشگی حضور میلیونی آحاد مردم و بیان اثربخشی این حضور، بهره‌گیری از بیانات و تدابیر حضرت امام خامنه ای (مدظله‌العالی) و فراموش نکردن فتنه و فتنه گران سبب ماندگاری این حماسه عظیم در تاریخ  می‌شود.

 

تهیه و تنظیم: سید محمد مشکوة الممالک

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات