تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۷۱۶۰۷

دستاوردهای نهم دی ماه در گفتگو با رئيس کميسيون فرهنگي مجلس

همگان بدانند اگر ملتي پاي نظام خود بايستد قدرت آقاي جين شارپ نيز در جريان انقلاب مخملي به آن‌ها نمي‌رسد!

پايگاه بصيرت، گروه سياسي/ در آستانه فرا رسيدن روز ۹ دي ماه، خبرنگار پايگاه بصيرت گفت‌وگويي را با حجت‌الاسلام و المسلمين احمد سالک رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ترتيب داده است که شما را به خواندن آن دعوت مي‌کنيم.

 

ويژگي حماسه ۹ دي چيست؟

حماسه ۹ دي پس از دو فتنه بزرگ در سال ۷۸ و ۸۸، به چند دليل خود را نشان داد؛

دليل اول موضوع مجموعه‌ي ارزش‌هاي ديني به‌خصوص مسئله ي عاشوراي امام حسين (ع) بود چراکه به احساسات و منطق ملت ايران در جريان فتنه ي ۸۸ ضربه ي سنگيني وارد شد و مردم در مقابل دين خود تعصب نشان دادند. مردم فهيم ايران علاقه‌مندي و تعقلشان نسبت به گسترش فرهنگ اسلام را در حضور گسترده ۹ دي ديدند.

دليل دوم موضوع پشتيباني از فتنه و سران فتنه بود که همه سفارت‌خانه‌هاي اروپايي، غربي و بعضي از کشورهاي خليج‌فارس حامي فتنه بودند و اين حضور پاسخ کوبنده و مشت محکمي بود به ياوه‌هايي که اپوزيسيون‌هاي خارج از کشور با حمايت آمريکا، اسرائيل و اروپا صورت گرفت. در حقيقت اين حماسه حضور ملت در مقابل استکبار جهاني بود.

مسئله ديگري که قابل‌توجه است اينکه ملت ايران وصيت حضرت امام خميني (ره) را در پيش روي خود قرار داده‌اند که فرمود: اجازه ندهيد نظام به دست نااهلان و جاهلان بيفتد. بنابراين حضور مردم در ۹ دي پاسخ محکمي به نامحرمان و نااهلان درون تشکيلاتي نظام بود که در قالب سران فتنه و جريانات قرار گرفتند.

دليل ديگر موضوع وحدت است، در حقيقت ۹ دي تجلي اتحاد و وحدت مردم ما در سايه ي رهبري حکيمانه ي مقام معظم رهبري بود.

نکته بعد پاسخ محکم به کساني که اهداف فتنه ي ۸۸ را تنظيم کرده بودند، آن‌ها چهارده هدف براي فتنه ۸۸ در نظر گرفته بودند که دو هدف اصلي آن براندازي نظام و انداختن ستون خيمه اسلام يا همان ولايت بود. در حقيقت حضور ملت در ۹ دي  پاسخ قدرتمندي بود به حفظ نظام و تبعيت از مقام معظم رهبري.

دليل ديگر اينکه، اين حرکت بيانگر خسارات ناشي از فتنه ۸۸ در ابعاد اقتصادي، سياسي، فرهنگي و حکومتي بود، زيرا که اگر تحريم‌ها تشديد شد به خاطر فتنه بود، چرا که فتنه و تحريم‌ها در يک خط ديده مي‌شوند، چه‌بسا عناصر فتنه براي ايجاد فشار و تسليم شدن جمهوري اسلامي، بحث تحريم‌هاي اقتصادي را مطرح کردند. ۹ دي پاسخ به اين مسائل بود که همه دنيا بدانند تحريم‌هاي اقتصادي قدرت فلج کردن کشور ايران را ندارد و ملت غيور ايران پاي نظامشان محکم ايستاده‌اند.

به نظر بنده ۹ دي يکي از بزرگ‌ترين نقاط عطف تاريخ پيروزي انقلاب اسلامي بود. اگر ما چند نقطه عطف مهم در پيروزي انقلاب اسلامي داشته باشيم يکي از آن‌ها تسخير لانه جاسوسي، ديگري مقابله با کودتاي نوژه و سومين آن پاسخ کوبنده مردم در حماسه ۹ دي بود.

در هر صورت حضور ملت در صحنه پشتيبان نظام و انقلاب است و اين موضوع باعث شده تا دشمن مأيوس و مأيوس‌تر شود، مسئله داعش، جند الاسلام، طالبان و القاعده اين‌ها همه حرکت‌هاي عکس‌العملي است که ابتکار عمل در دست رهبري ما است و در صحنه خاورميانه و در سطح جهان شاهد رشد بي‌رويه بيداري اسلامي هستيم که نشان‌��هنده آن است که اين اتفاق مسئله مهمي بود. دنياي استکباري نيز متوجه شده است که قدرت اسلام و ولايت فوق همه قدرت‌ها است و مردم هرچه نسبت به اين قدرت واقف شوند حضورشان را در صحنه پررنگ‌تر مي‌کنند.

 

حماسه ۹ دي با ديگر حرکت‌هاي مشابه چه تفاوت‌هايي داشت؟

مسئله ۹ دي واقعاً نقطه عطف استثنايي کشور است. ملت ايران مراسم ۲۲ بهمن و دهه فجر را هر سال به اقتضاي پيروزي انقلاب اسلامي پيگيري مي‌کنند، اما حماسه ۹ دي موضوع بسيار مهمي بود چرا که اگر براندازي نظام تحقق مي‌يافت معلوم نبود که ديگر ما مراسم 22 بهمن  را داشته باشيم، لذا ۹ دي از جهاتي بر اين مسائل برتري دارد.

 

بعد از حماسه ۹ دي شاهد چه تغيير و تحولاتي در فضاي سياسي کشور بوديم؟

نکته اول اينکه بايستي مرز بين حق و باطل روشن مي‌شد که حماسه ۹ دي اين مرز را روشن‌تر کرد.

نکته دوم اينکه سالياني بود که افرادي با چهره‌هاي انقلابي خود را در نظام جا داده بودند اما ماهيت خود را روشن نکرده بودند که ۹ دي ماهيت اين انسان‌هايي که ظاهرسازي اسلامي داشتند را روشن کرد.

نکته سوم اين بود که جريانات پشت پرده  فتنه براي ملت ما آشکارتر شد و همگان متوجه شدند که اگر به کسي صرفاً اعتماد کرديم، کفايت نمي‌کند بلکه بايد عملکرد افراد روشن و مشخص شود که فتنه‌گران با عملکردشان ماهيت خود و جريانات پشت پرده را رو کردند.

نکته چهارم اين بود که دست دشمن براي ملت ايران بيش از گذشته روشن شد. اين مسئله نشان داد که اين کشورها هيچ‌گاه قابل اعتماد نيستند کما اينکه در مذاکرات ۱+۵ آمريکا، انگليس و اسرائيل نشان دادند که قابل اعتماد نيستند، آن‌ها آدم‌هايي دنياطلب هستند که خودشان را مالک جهان مي‌دانند و انقلاب اسلامي به اين مالکيت آن‌ها را ضربه زده و اين‌ها در تزلزل و نگراني هستند، لذا ما شاهد پيروزي اسلام در شرايط فعلي هستيم و ۹ دي اين واقعييت را بيشتر نمايان و روشن کرد.

 

چه تلاش‌هايي توسط فتنه‌گران براي احياء مجدد فتنه بعد از ۹ دي صورت گرفت؟

بحث‌هاي زيادي در مجلس پيرامون موضوع فتنه مطرح است و ما شاهد موضع‌گيري مجلس در قالب‌هاي مختلفي نسبت به مسئله فتنه ۸۸ هستيم. اين‌که اصحاب فتنه براي اين مسئله دلسوزي مي‌کنند اشتباه بزرگي است، زيرا آن‌ها از رحمت جمهوري اسلامي سوء استفاده مي‌کنند. اگر اين ماجرا در هر کشور ديگري افتاده بود همان روزهاي اول اعدام سران فتنه را امضاء کرده و هرکسي در اين رابطه بود نابود مي‌کردند.

در ديگر کشورها شاهد هستيم که چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد. به‌عنوان مثال آمريکايي‌ها که اينقدر متمدن هستند به کسي اجازه نمي‌دهند که عليه حکومت آن‌ها حرف بزند و آن را در نطفه خفه مي‌کنند، اما اينجا اسلام حاکم است و اين افراد از رحمت واسعه اسلام سوءاستفاده مي‌کنند.

 

چگونه حماسه ۹ دي را در تاريخ ماندگار کنيم؟

بايد کارهاي مختلفي را براي ماندگاري اين حماسه عظيم انجام داد، اول آن‌که تا سال‌هاي متمادي بايد بزرگداشت اين روز را با حضور مردم نگه داشت، دوم اين‌که ابعاد مختلف و نکات پنهان فتنه بايد از طريق رسانه‌هاي گروهي مجلات، مطبوعات، صداوسيما و ماهواره‌ها براي مردم ايران و مردم منطقه و جهان بازگو شود و همگان بدانند اگر ملتي پاي نظام خود بايستد قدرت آقاي جين شارپ نيز در جريان انقلاب مخملي به آن‌ها نمي‌رسد! بنابراين روشن گري و اطلاع‌رساني مستمر در بيان اهداف فتنه، عملکرد و عناصر فتنه مي‌تواند ۹ دي را هميشه زنده نگه دارد.

 

چه شاخصه‌ها و ويژگي‌هاي حماسه ۹ دي بايد ماندگار شود و به فراموشي سپرده نشود؟

رمز موفقيت ملت ما در اين است که روي وحدت امت و اطاعت اعتقادي از محور حاکميت ديني يعني ولايت سرمايه‌گذاري کنيم. اطلاع‌رساني مستند در اين مسائل و معرفي نقشه‌ها و توطئه‌هاي دشمن با تکيه بر جريانات داخلي بسيار بااهميت است. در اين راستا بايد جريان شناسي را در کشور با قدرت راه بيندازيم و اين عناصر را معرفي کنيم. بايد هم سوابق آن‌ها وهم شرايط فعلي که چهره‌هاي منحوس خود را در يک لاک مذهبي و انقلابي پنهان کرده‌اند تبيين شود. اين مسائل مي‌تواند ۹ دي را هميشه زنده نگه دارد.

 

چگونه حماسه ۹ دي موجب انشقاق در اردوگاه فتنه‌گران شد؟

در مواضع فتنه گران افراد چند تيپ بودند، عده اي از تندروها بودند که امروز هم گرفتار آن‌ها هستيم و عده اي از عقلا هم در بين آن‌ها به چشم مي‌خوردند که وقتي متوجه شدند فتنه گران در مقابل نظام ايستاده و در مقابل ولايت شمشير کشيده‌اند همين کار مورد تنفر آن عده از عقلا قرار گرفت و يک انشقاقي بين آن‌ها افتاده که ما در حال حاضر شاهد آن هستيم. در بعضي مسائل نيز حرف‌ها و موضع گيري‌هاي‌ها دليل بر اختلاف درون تشکيلاتي طرفداران فتنه است.

 

تهيه و تنظيم: سيد محمد مشکوة الممالک

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات