فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۸۳۵۹۶

لزوم برپايي ورزشگاههاي زنانه

حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه‌های مخصوص بانوان هم به جذابيت و در نهايت پيشرفت ورزش بانوان كمك خواهد كرد و هم برخي دختران كه دوست دارند حضور در ورزشگاه را تجربه كند به اين خواسته خود می‌رسند. در اين صورت با رعايت موازين شرع و حيا و عفت فضايي رقابتي و سالم ايجاد می‌گردد.
پایگاه بصیرت / احسان آيتي
تيم فوتبال بانوان كشورمان به دليل آنكه نتوانست رواديد حضور در كشور گواتمالا را در وقت مناسب تهيه كند، از رقابت در عرصه جهاني بازماند. چندي قبل بود كه خبر قهرماني بانوان ايراني در فوتبال آسيا به خبر مهم رسانه‌هاي كشور و منطقه بدل شد.

اين روزها تعلل فدراسيون فوتبال در فرستادن بانوان ايراني به جام جهاني خبرساز شده است. بازی‌های خوب بانوان ايراني در رقابت‌های آسيايي كا را به جايي رسانده بود كه كشورهاي حاشيه خليج فارس با جر زني بيان كردند برخي از اعضاي تيم ايران مرد بوده‌اند!! ادعايي كه به سرعت تكذيب شد و مضحك بودن آن روشن گشت.

اما آنچه در اين ميان می‌تواند مورد توجه قرار گيرد اين است كه بانوان ايراني در عرصه فوتبال به پيشرفتهاي قابل توجهي رسیده‌اند و امروز در حد تیم‌های بزرگ دنيا حرف براي گفتن دارند. با اين وصف جا دارد در داخل نيز توجه بيشتري به اين رشته پرهيجان در میان دختران و بانوان نمود و فضاهاي مناسب براي بانوان را براي هر چه راحت بودن و بهتر تمرين كردن و در نهايت مسابقه دادن را مهيا نمود.

در اين چند ساله يكي از بهانه‌های بي مورد جريان غربگرا عليه اسلام و نظام عدم حضور زنان در ورزشگاها بوده است و در داخل نيز عده اي همنوا با اينان اين مساله را به مساله مهم و جنجالي تبديل کرده‌اند. جداي از اينكه اين بحث تا چه ميزان درست و بر مبناي مسائل ورزشي است يا سياسي، امروزه با توجه به نمايش قابل توجه و موفقيت آميز دختران ايراني در فوتبال آسيا جا دارد برنامه خاصي براي اين رشته تدارك ديده شود. از سوي ديگر علاقه ورزشكاران زن براي ديده شدن توسط خانم ها است كه توقعي به حق و مطالبه به جايي مي باشد. لذا شايسته است دختران و بانوان را براي ديدن بازی‌های ليگ فوتبال دختران ايراني به حضور در ورزشگاه‌ها دعوت و تشويق كرد تا در محيطي کاملاً زنانه به تماشاي يك فوتبال زيبا بپردازند و از سوي ديگر بازيكنان خانم نيز از داشتن هوادار و تماشاگر محروم نشوند.

اگر جماعتي در داخل واقعاً دغدغه هيجان و شادابي بانوان را دارند و از حضور بانوان در وزشگاهها نيات سياسي خاص را دنبال نمی‌کنند، خوب است اين پيشنهاد را جدي بگيرند و از مسئولين مطالبه كنند تا فضاها و امكانات و بودجه‌های مناسب رابراي ايجاد ورزشگاه‌های با محيط کاملاً زنانه و امن در نطر بگيرند تا در فضايي اسلامي و به دور از گناه و در بستري سالم و پاك دختران و زنان ايراني به ورزش بپردازند و علاوه بر ورزش همگاني در پي ورزش قهرماني نيز باشند.

بي ترديد اين بحث فقط در فوتبال نيست و دختران اين كشور داراي استعدادهاي بسياري ذر رشته‌های مختلف هستند كه اگر به جاي نگاه سياسي به ورزش زنان نگاه فرهگي و ورزشي بين مسئولان حاكم شود آنگاه با شكوفايي اين استعدادها هم به سلامت زنان نسل بعد كمك شده است و هم در كوتاه مدت برخي مشكلات اجتماعي فرهنگي نيز كم می‌گردد و با حضور زنان در ورزش قهرماني و همگاني و نيز حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه‌های مخصوص بانوان هم به جذابيت و در نهايت پيشرفت ورزش بانوان كمك خواهد كرد و هم برخي دختران كه دوست دارند حضور در ورزشگاه را تجربه كند به اين خواسته خود می‌رسند. در اين صورت با رعايت موازين شرع و حيا و عفت فضايي رقابتي و سالم ايجاد می‌گردد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات