سیاسی >>  مجلس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۱۹
گفتگو با اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

مردم را بايد نسبت به اقدامات نفوذيان آگاه کرد

مردم بايد بدانند که چه کساني در داخل کشور با جيسون رضاييان در ارتباط بودند. بايد بدانند که چرا غرب آن همه اصرار داشت که بتواند جيسون رضاييان را با زندانيان ما که بدون هيچ جرمي در زندانهاي غرب به سر مي‌برند مبادله کند
پایگاه بصیرت / گفتگو با حقيقت پور/ آصفري / نعيمي

گروه سياسي/ مساله نفوذ و دستگيري برخي از فعالين رسانه‌اي يکي از موضوعات پر مناقشه‌اي است که اين روزها در مورد آن زياد صحبت مي‌شود و اختلاف نظراتي وجود دارد. برخي اين اقدام را تحديد مرزهاي آزادي دانسته و برخي مقابل با سناريوها دشمن.

در همين راستا خبرنگار پايگاه بصيرت گفتگوهايي را با محمد حقيقت پور و محمدحسن آصفري و صفر نعيمي سه تن از اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي انجام داده که متن اين گفتگو تقديم مي‌گردد.

محمد حقيقت‌پور درباره برخورد با عوامل نفوذي به خبرنگار بصيرت گفت: «همانطور که حضرت آقا فرمودند بايد با عوامل نفوذي برخورد شود، عقل نيز همين را مي‌گويد و ما نبايد بگذاريم کسي در کشور نفوذ کند. اين افراد در هر کسوتي که باشند فرقي نمي‌کند. عوامل نفوذي در کسوت فرهنگي، اقتصادي، مطبوعاتي، امنيتي يا هر کسوت ديگري که باشند، اگر قصد داشته باشند تغييري در رفتار نظام به وجود بياورند و يا اين که در راستاي تصميم‌سازي غلط در کشور فعاليت کنند بايد برخورد شود.»

وي افزود: «بنده با اين که بايد با عوامل نفوذي برخورد شود کاملا موافق هستم و اين کار را ضروري مي‌دانم، اما در مورد جزئيات پرونده اين افرادي که نفوذي شناخته شده اند اطلاعي ندارم. دوستان اطلاعات سپاه پرونده آنها را به ما ندادند، اگر دوستان اطلاعات کافي به ما بدهند آن وقت مي‌توانيم موضع‌گيري کنيم.»

نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره اينکه برخي افراد از مقابله با عوامل نفوذ ناراحت مي‌شوند تصريح کرد: «اگر اين افراد جزء مصاديق نفوذ محسوب مي‌شوند کسي نبايد از برخورد با آنها ناراحت شود. سپاه حتما با اخذ مجوز از مقامات قضايي اين کار را انجام داده است.»

وي درباره اينکه در برخورد با مسئله نفوذ چه رفتاري بايد داشته باشيم گفت: «رفتاري که از نفوذ جلوگيري کند و بنيان مرصوصي در مقابل رخنه دشمن ايجاد کند بايد مورد حمايت همه قرار بگيرد. در اين راستا کارهاي اطلاعاتي خوبي انجام مي‌شود. به طور کلي هرکاري که منتج به جلوگيري از نفوذ شود بايد مورد استقبال و حمايت قرار بگيرد.»

حقيقت پور افزود: «به عقيده بنده، مسئولان بايد آنقدر شجاعت باشند و رشادت داشته باشند که اگر يکي از عزيزانشان هم دچار اشتباه شد و کوتاهي کرد در مقابل قانون سر تعظيم فرود بياورند.ضمنا الان فرصت خوبي است تا بنده عرض کنم که تعامل اطلاعات سپاه با کميسيون امنيت ملي مجلس بايد بيشتر باشدو اطلاعات را به موقع در اختيار مجلس قرار بدهند تا مجلس نيز در آگاهي کامل نسبت به آمار دستگير شده ها باشد.»

وي درباره جيسون رضاييان خاطرنشان کرد: «جيسون رضاييان در ايران قصد ايجاد شبکه براي براندازي را داشته است، اقدامات جيسون رضاييان اقدامات کاملا مشهودي بود. جمع‌آوري اطلاعات وسيعي در مسائل اقتصادي، فرهنگي و دادن خط لازم به دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا که چه تصميمي بگيرند و چه کارهايي در رابطه با براندازي انجام دهند از جمله اين اقدامات است که اقدامات جيسون رضاييان به شکل واضحي در راستاي براندازي نظام بوده است.»

محمد حسن آصفري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار کرد: «لازم است که با عوامل نفوذي با جديت برخورد شود. انقلاب اسلامي به راحتي به اين مرحله نرسيده است که چند نفر به خاطر ثروت و قدرت اطلاعات کشور را در اختيار بيگانگان بگذارند. به نظر من هرگونه تساهل و تسامح در برخورد با عناصر وابسته به غرب که اقدامات جاسوسي انجام مي‌دهند خيانت به راه مقدس شهداست و باعث جري شدن ديگران خواهد شد.»

وي افزود: «انقلاب اسلامي ايران مرهون فداکاري پدران و مادران شهدا و ايثارگران است انقلاب اسلامي ايران مديون خون شهداست و نبايد به بهانه مسائل سياسي و يا بهانه‌هاي ديگر در برخورد با عوامل نفوذي کوتاهي صورت بگيرد که هرگونه کوتاهي در برخورد با عوامل نفوذي خيانت به انقلاب و اهداف و آرمان‌هاي انقلاب محسوب مي‌شود.»

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره اين سوال که چرا برخي از برخورد با عوامل نفوذ ناراحت مي‌شوند و چگونه بايد با اين افراد برخورد شود تصريح کرد: «به نظر من کساني که از برخورد با عوامل نفوذي نگران هستند مطمئنا منافعي در اين قضيه دارند. مطمئنا منابع ثروت‌اندوزي اين افراد به خطر مي‌افتد. اگر اين نباشد هيچ دليلي ندارد کساني از برخورد با جاسوساني که همان کار ستون پنجم دشمن در زمان جنگ را انجام مي‌دهند ناراحت و نگران شوند. شايد کساني که از برخورد با عوامل نفوذي دچار وحشت شده‌اند به اين خاطر باشد که ممکن است در اعترافات آنها ارتباط اين افراد هم با آنها مشخص شود.»

وي تاکيد کرد: «به نظر من, هم بايد روشنگري شود و هم اين که برخورد قضايي صورت بگيرد. مردم را هم بايد نسبت به اقدامات آنها آگاه کرد و مردم بايد بدانند که اين افراد نفوذي در چه جايگاه و مسئوليت‌هايي بودند و چگونه از جايگاه خود سوءاستفاده کردند و در جهت منافع خود اقدامات نفوذي عليه نظام انجام مي‌دادند.»

محمد حسن آصفري اضافه کرد: «به نظر من علاوه بر برخورد قضايي با اين افراد بايد از مسئوليت‌هايي که دارند خلع شوند و مردم هم بايد در جريان رفتار آنها قرار بگيرند.»

وي درباره اينکه اين عوامل به دنبال چه بودند و چه هدفي را دنبال مي‌کردند گفت: «اين عوامل بيشتر به دنبال تامين منافع خودشان بودند. هدف اين افراد خارج کردن انقلاب اسلامي از مسير اصلي و کسب ثروت بوده است. به دنبال اين هستند که روحيه استکبارستيزي مردم را کمرنگ و نابود کنند، به دنبال اين هستند که توطئه‌هاي دشمن را در کشور با عنوان يک توهم جا بيندازند. مي‌گويند که توطئه‌اي عليه نظام در کار نيست.»

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: «اينها به دنبال اين هستند که چهره کريه و زشت آمريکا را در بين ملت ايران يک چهره خوب و همراه نشان دهند و به دنبال اين هستند که ضد ارزشها را جايگزين ارزشها کنند. هدفشان ترويج فرهنگ غربي و ليبراليسم در جامعه است. قصد دارند تفکرات سکولاريستي را در جامعه گسترش دهند و مسير انقلاب را از آن مسيري که حضرت امام(ره) تبيين کردند منحرف کنند.»

وي گفت: «مردم بايد اعترافات جيسون رضاييان را بشنوند و در جريان قرار بگيرند. مردم بايد بدانند که چه کساني در داخل کشور با جيسون رضاييان در ارتباط بودند. بايد بدانند که چرا غرب آن همه اصرار داشت که بتواند جيسون رضاييان را با زندانيان ما که بدون هيچ جرمي در زندانهاي غرب به سر مي‌برند مبادله کند.»

محمدحسن آصفريتصريح کرد: «خيلي‌ها از اين که پرونده جيسون رضاييان شفاف شود و در معرض ديد عموم قرار بگيرد وحشت دارند. بنده اعتقاد دارم که مسئولين نظام به خصوص مسئولين درجه يک نظام بايد به اين مسئله توجه داشته باشند که اجازه سوءاستفاده از مسئوليتي که دارند را به بعضي از افرادي که منتسب به خودشان هستند ندهند تا امثال جيسون رضاييان‌ها نتوانند کاري از پيش ببرند.»

صفر نعيمي عضو کميسيون امنيت ملي مجلس وسياست خارجي مجلس نيز در اين باره اظهار داشت: «دستگيري عوامل نفوذ و جاسوسي تازگي ندارد، از همان اوايل شکل‌گيري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و مستقل شدن نظام کشورهايي که سر عناد و دشمني با نظام را داشتند همواره عليه نظام دست به توطئه زدند. اينها هميشه سعي داشتند به طرق مختلف نظام را زير سوال ببرند. براي اين که بتوانند به اهداف شومشان عليه نظام دست پيدا کنند، از عوامل نفوذي و جاسوسي داخلي و خارجي خود استفاده کردند. بعضا توانستند ضرباتي هم بر پيکر نظام جمهوري اسلامي وارد کنند.»

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس و سياست خارجي مجلس خاطر نشان کرد: «اما قريب به اتفاق توطئه‌هايي که دشمن همواره عليه نظام و جهت براندازي نظام طراحي کرده است توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) که همواره جانانه و ايثارگرانه تلاش و فعاليت مي‌کنند تا ديگران در آسايش و آرامش باشند، برملا شده و نقشه دشمن نقش بر آب شده است و دشمن نتوانسته است به اهداف خود برسد دستگيري اين پنج نفر هم مصداقي از همين قضيه است.»

تهيه و تنظيم: سيد محمد مشکوة الممالک


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات