ایلام >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۴۲

برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات لایحه دوفوریتی شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات به مجلس ارائه شد

رئیس ستاد انتخابات با اشاره به این‌که لایحه دوفوریتی وزارت کشور درباره شفاف‌سازی هزینه‌های مالی انتخابات در کمیسیون سیاسی مجلس در حال بررسی است، گفت: اگر این لایحه به قانون تبدیل شود از ورود پول‌های کثیف جلوگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدحسین مقیمی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه همایش منطقه‌ای آموزشی توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان اظهار کرد: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه و داوطلبان مجلس شورای اسلامی از 28 آذرماه امسال آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت الکترونیکی بودن انتخابات اسفندماه امسال گفت: از 25 مرحله‌ای که در برگزاری انتخابات داریم، 23 مرحله به‌ صورت ماشینی انجام می‌شود و تنها مراحل اخذ و شمارش‌ آرا به‌ صورت دستی صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه انتخابات گذشته در 14 حوزه انتخاباتی به‌ صورت ماشینی برگزار شد، اضافه کرد: امسال دولت هزینه یک‌سوم حوزه‌های انتخاباتی برای برگزاری الکترونیکی را تأمین می‌کند که با همکاری شورای نگهبان بحث سخت‌افزاری این موضوع تأیید شده است و در حال تهیه نرم‌افزار انجام این کار هستیم.

مقیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در کرمانشاه در مورد راهکار ستاد انتخابات برای جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات افزود: لایحه دوفوریتی شفاف‌سازی هزینه‌های مالی انتخابات از سوی وزارت کشور تهیه شده و در کمیسیون سیاسی مجلس در حال بررسی است که اگر به قانون تبدیل شود از ورود این پول‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر راهکار ستاد انتخابات برای مانع شدن از سوءاستفاده برخی کاندیداها از نهادهای حمایتی تصریح کرد: با رؤسای نهادهای حمایتی از جمله هلال‌احمر، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، اوقاف و امور خیریه جلساتی را در تهران برگزار کردیم و آنها نیز قول دادند که به‌ گونه‌ای عمل کنند تا فعالیت‌های آنها شائبه‌ حمایت از کاندیدای خاصی را نداشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات در خصوص وضعیت معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: استاندار جدید کرمانشاه هنوز گزینه‌ای را معرفی نکرده و در حال بررسی است؛ در صورت معرفی به‌ فوریت گزینه مورد نظر در وزارت کشور بررسی می‌شود.

مقیمی در مورد برخورد وزارت کشور با برگزاری جلسات انتخاباتی در اماکن دولتی و حضور مجریان انتخابات در این جلسات خاطرنشان کرد: به مجریان اعلام شده است از هم‌اکنون تا آخر انتخابات نباید له یا علیه کاندیداهای احتمالی حرکت کنند.

وی در مورد تعداد نیروهای به ‌کار گرفته شده در انتخابات امسال گفت: 960 هزار عامل اجرایی در این دوره از انتخابات حضور دارند و اکثر مردم در هیئت‌های اجرایی درگیر هشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات