ایلام >>  عمومی >> پرونده سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۴۸

آتش‌ بیاری ضدانقلاب!

سهل‌انگاری و اشتباهی زشت که البته نابخشودنی نیست. جمعه گذشته برنامه فتیله که سال‌ها‌ست صبح‌های روز آدینه روی آنتن شبکه دوم سیما می‌رود، شاهد اتفاقی عجیب بود؛ اجرای نمایشی که در آن به آذری‌زبان‌های عزیز و قوم بزرگ و شایسته ترک توهین شد و موجبات ناراحتی همه مردم ایران را فراهم کرد.
سهل‌انگاری و اشتباهی زشت که البته نابخشودنی نیست. جمعه گذشته برنامه فتیله که سال‌ها‌ست صبح‌های روز آدینه روی آنتن شبکه دوم سیما می‌رود، شاهد اتفاقی عجیب بود؛ اجرای نمایشی که در آن به آذری‌زبان‌های عزیز و قوم بزرگ و شایسته ترک توهین شد و موجبات ناراحتی همه مردم ایران را فراهم کرد. توهینی که بلافاصله با واکنش مدیران سیما مواجه شد؛ عموهای فیتیله ممنوع‌التصویر و چند نفر عزل شدند، مدیران مختلف صداوسیما هم رسماً از مردم خوب و غیرتمند آذری‌زبان عذرخواهی کردند. عموهای فیتیله‌ای هم بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی کردند. در مقابل نیز مردم شهرهای آذری‌زبان در تجمعاتی آرام از صداوسیما خواستند که اجازه تکرار چنین مواردی را ندهد. ائمه جمعه و نمایندگان آذری‌زبانان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از برخورد با متخلفان و عذرخواهی مدیران ارشد صداوسیما، دقت بیشتر در تولید برنامه‌های رسانه ملی را خواستار شدند.
اما همه ماجرای آنچه در صبح جمعه گذشته رخ داد، در اعتراض و عذرخواهی خلاصه نشد و بار دیگر شاهد آتش‌بیاری جریانان ضدانقلاب بودیم. رسانه‌های ضدانقلاب و جریان‌های پان‌ترکیسم با سوء‌استفاده از این اتفاق تلاش کردند تا کشور را  به سمت آشوب ببرند. بی‌بی‌سی فارسی، رادیو فردا، صدای آمریکا و ده‌ها رسانه ضد‌انقلاب دیگر با پخش گزارش‌های مخدوش به دروغ‌سازی درباره دستگیری، ضرب و شتم و کشته شدن تعدادی از هموطنان آذری‌زبان پرداختند. جریان ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی نیز به شدت فعال شدند و با جا زدن تصاویر دستگیری اراذل‌واوباش به عنوان دستگیری‌های تجمعات اخیر تلاش کردند بر آتش این خشم بیفزایند. عوامل ضدانقلاب در بخش میدانی نیز بی‌کار نماندند و با اجیر کردن برخی افراد سعی کردند تجمعات آرام و به حق مردم را به خشونت بکشانند؛ اما همه این تلاش‌ها با هوشیاری مردم نقش بر آب شد. این اتفاقات در کنار تجربه های پیشین ملت ایران، مانند آنچه چند ماه پیش در مهاباد رخ داد، بار دیگر ثابت کرد که دشمنان جمهوری اسلامی مترصدند تا از هر فرصتی برای عملی کردن فتنه و آشوب استفاده کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات