تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۲۸۴۲۱۷

انفجارهای پاریس از منظری دیگر

در فرانسه اولاند با مشکلات اقتصادی روبرو است و با توجه به نظرسنجی‌های رسمی و غیررسمی این موضوع به احتمال زیاد باعث شکست حزب حاکم می شود و جالب‌تر این که این حرکت تروریستی در حالی انجام شد که نخست وزیر فرانسه بعد از این انفجارها اعلام کرد ما از این حادثه باخبر بودیم، اما نتوانستیم از اقدام این حرکت جلوگیری کنیم
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/محمدمهدی جعفری وناشی
انفجارهای تروریستی پاریس با فرضیه های مختلفی در رسانه ها و محافل سیاسی و خبری دنیا بازتاب داشته و دارد. وقتی به حادثه پاریس نگاه می کنیم می توان چرایی و اهداف این انفجارها را از زوایای دیگر واکاوی کرد و به سرنخ‌هایی پی برد که احتمالا منافع حزب حاکم را در این موضوع نشان می دهد.
یکی از احتمالات و گمانه هایی که درباره علت حادثه پاریس مطرح می شود، این که خود حزب حاکم در باز گذاشتن دست تروریست ها در اقدام به این عمل نقش داشته است. در این دیدگاه گفته می شود  از آنجایی که در هفته های آینده انتخابات شوراها در فرانسه جاریست، این حمله تروریستی همانند آن چیزی که در ترکیه یعنی انفجارهای آنکارا ایجاد شد و به گونه‌ای باعث برتری حزب حاکم یعنی حزب عدالت و توسعه و شخص اردوغان شد، انفجارهای اخیر پاریس نیز به نحوی در راستای برتری حزب اولاند قابل تعریف و بررسی است، زیرا با این انفجارهای تروریستی همان طور که اردوغان در ترکیه اولویت را از مسایل اقتصادی به سمت مسایل امنیتی سوق داد، حادثه پاریس نیز می تواند افکار عمومی را به سمت موضوع امنیت متوجه کند. در فرانسه اولاند با مشکلات اقتصادی روبرو است و با توجه به نظرسنجی‌های رسمی و غیررسمی این موضوع به احتمال زیاد باعث شکست حزب حاکم می شود و جالب‌تر این که این حرکت تروریستی در حالی انجام شد که نخست وزیر فرانسه بعد از این انفجارها اعلام کرد ما از این حادثه باخبر بودیم، اما نتوانستیم از اقدام این حرکت جلوگیری کنیم. این انفجارها همان طور که توضیح داده شد افکار عمومی فرانسه را به سمت مسأله امنیت برده است و همه مردم فرانسه در درجه اول مسأله امنیت را از مسئولان مطالبه می کنند و این شرایط بهتری را برای حزب حاکم فراهم می کند. 
شاهد دیگر بر این که با وجود دستگاه های امنیتی گسترده در فرانسه و دیگر دستگاه های اطلاعاتی چگونه می شود که این حوادث انجام می گیرد که این خود جای تأمل دارد.
کسانی که به نقش حزب حاکم فرانسه در این انفجارها قائلند، معتقدند حزب حاکم، به دنبال فرار از بحران هجوم آوارگان است و از این جهت که در فرانسه برای اخراج آوارگان و مسلمان ها بهانه ای وجود داشته باشد، از نقش دولت فرانسه در این انفجارها سخن می گویند.
 در بعد بیرونی و بین المللی نیز این احتمال قوی است که فرانسوی ها به دنبال بهانه ای برای حضور گسترده تر در منطقه غرب آسیا و خصوصاً در سوریه هستند و این خود ریشه تاریخی دارد که به قرارداد سایکس – پیکو بین فرانسه و انگلیس بر می گردد که منظقه غرب آسیا را به دو قسمت مساوی بین هم تقسیم کرده اند و از جمله این مناطق کشور سوریه بزرگ بود که فرانسوی ها هنوز که هنوز است بر ادعای باطل و واهی خود مبنی بر تحت قیمومیت داشتن و سلطه بر سوریه معتقد هستند. 
 این حوادث به نوعی بهانه حضور بیشتر فرانسوی ها را در سوریه ایجاد می کند و حتی بعد از این انفجارها برای نمونه دیدیم که هواپیماهای جنگی فرانسه به سمت سوریه حرکت کرد و حتی زمزمه هایی بر فرستادن نیروی زمینی وجود دارد./

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
0
1
تحلیل خوبی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
1
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات