تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۸۴۶۵۵

به نام تروریسم به کام صهیونیسم

این اقدام که به نام تروریسم شکل گرفته بیشترین فایده آن عاید رژیم صهیونیستی خواهد شد، چرا که ظرفیت های جهان اسلام را دچار انشقاق می کند و با ایجاد خطی موازی و کاریکاتوری از مبارزه با تروریسم تکفیری، تنها به مدیریت این تروریست ها می پردازد تا نوک حمله آن ها متوجه منافع آمریکا و غرب نباشد، بلکه همچنان در جهان اسلام فتنه انگیزی کنند و این البته کاملا به نفع صهونیسم است
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل/حسن احمدی
محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان خبر از تشکیل ائتلافی تحت عنوان «ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم» (!) متشکل از 34 کشور داده که قرار است اتاق عملیات آن در شهر ریاض باشد و قصد این ائتلاف انجام عملیات در عراق و سوریه با هماهنگی «جامعه بین الملل» و به صورت «مشروع» ! بیان شده است. بن سلمان، فرمانده شکست خورده جنگ با مردم مظلوم یمن، این ائتلاف ساختگی را در حالی تشکیل داده که عربستان قصد دارد با عدم دعوت از ایران، عمان، سوریه و عراق، خود را در مبارزه با تروریسم مطرح سازد و این البته طنز تاریخی بزرگی محسوب می شود و دلایل بسیاری دارد، از جمله موارد ذیل قابل ذکر است:
اول: محور این ائتلاف کشوری است که به گواه غالب تحلیل گران، علاوه بر این که مرجع فکری و ایدئولوژیکی غالب گروه های تروریستی می باشد، خود در پرورش این گروه ها به خصوص در عراق، سوریه، شمال آفریقا و افغانستان  نقشی اساسی داشته  است. در واقع اکنون آل سعود در مخمصه ای دشوار قرار گرفته است، چرا که بسیاری از حملات تروریستی تکفیری ها در جهان، یک سر رابطه با آل سعود دارد و افکار عمویم دنیا به این موضوع واقف شده اند.
دوم: بر کسی پوشیده نیست که مساله اول جهان اسلام، مساله فلسطین است و ده ها سال است اندک تحرکی از سوی عربستان سعودی که داعیه دار مرکزیت جهان اسلام را دارد، صورت نگرفته است؛ مساله ای که به شکل طعنه در سخنان «محمد حسنین هیکل»، اندیشمند مصری بازتاب داشت که با اشاره به این ائتلاف نوشت: «فلسطین نزدیک است».  در حالی که این ائتلاف در جهت افزودن زخمی بر زخم های امت اسلامی یعنی زمینه سازی برای نفوذ بیشتر آمریکا و غرب در عراق و سوریه و کل منطقه است و نمی تواند هدفی در جهتمنافع ملی کشورهای منطقه داشته باشد. 
سوم: شرایط داخلی عربستان مانند کسری بودجه، اقتصاد متزلزل، رقابت های درون حاکمیتی و نزاع های  درون سلطنتی (به خصوص بین پسر پادشاه و ولیعهد) که اکنون به مرز ستیز رسیده است، این کشور را در شرایط خاصی قرار داده و تلاش ها برای پنهان کردن این ستیزها نیز نتوانسته سرپوشی بر این بحران آتی داشته باشد.
چهارم: عدم دعوت از ایران، عمان، سوریه، عراق و برخی دیگر از کشورهای تاثیرگذار اسلامی در حالی است که کشورهای عضو ائتلاف این عمدتا کشورهایی ضعیف و برخی نیز اکنون عضو ائتلاف علیه یمن هستند و به اشغال تجاوزکارانه یک کشور اسلامی پرداخته اند. این کشورها که به صورت ظاهری و یا در قبال دریافت دلارهای سیاه وارد ائتلاف شده اند، خود  نشان بزرگی از سرگشتگی دیوانه وار دیپلمات های  کم تجربه ریاض می باشد.
پنجم: شرایط منطقه ای سعودی ها و شکست معادلات میدانی در بحران های خودساخته در سوریه، عراق و یمن و عدم پذیرش راهبردهایشان در کنفرانس های ژنو2 و وین و ناتوانی در ایجاد اجماع بین معارضین و تروریست های سوری در کنفرانس ریاض - که هفته قبل برگزار شد-، آن ها را در انزوای اجباری قرار داده است و دست برتر انصارالله یمن، طرفدارن دولت بشار اسد و در کل جریان مقاومت به مدد ایستادگی در مقابل تروریسم، این کشور را در یک بازی مرگ و زندگی قرار داده است، به این معنا که حیات سیاسی عربستان و کشورهای ذره ای همراه او در این ائتلاف، روند نزولی را در منطقه طی می کند و از این عربستان تلاش دارد با ظاهرسازی هایی همچون «ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم» (!) از این روند جلوگیری کند.  
با توجه به نکات مطرح شده به نظر می رسد عربستان که اکنون از طرف افکار عمومی جهانی و کشورهای اروپایی – آمریکائی دوست خود، به خاطر  حمایت از گروه های تروریستی تکفیری با هجمه های غیرقابل توجیه مواجه است اکنون درصدد بازگرداندن اندک وجهه ای برای خود است، در حالی که این اقدام ضمن این که رژیم صهیونیستی را در یک حاشیه امن قرار می دهد چه بسا کشورهای اسلامی را رو در روی هم قرار دهد و با  تشدید فرقه گرایی هزینه های سنگینی را بر دنیای اسلام تحمیل کند، به خصوص این که از منظر سعودی ها و هم پیمانانش، برخی گروه‌های تروریستی شناخته شده مثل جبهه النصره جزء تروریست‌ها نیستند، اما گروه‌های مقاومت منطقه، از جمله حزب‌الله لبنان که تمام ظرفیت خود را برای مبارزه با دشمن اصلی جهان اسلام یعنی صهیونیسم هزینه نموده، تروریستی به شمار می‌روند. در واقع این اقدام که به نام تروریسم شکل گرفته بیشترین فایده آن عاید رژیم صهیونیستی خواهد شد، چرا که ظرفیت های جهان اسلام را دچار انشقاق می کند و با ایجاد خطی موازی و کاریکاتوری از مبارزه با تروریسم تکفیری، تنها به مدیریت این تروریست ها می پردازد تا نوک حمله آن ها متوجه منافع آمریکا و غرب نباشد، بلکه همچنان در جهان اسلام فتنه انگیزی کنند و این البته کاملا به نفع صهونیسم است.
بی جهت نیست که عبدالباری عطوان، روزنامه نگار سرشناس عرب و سردبیر سایت "رأی الیوم" در لندن با انتشار مقاله ای درباره اعلام ائتلاف کشورهای مسلمان علیه تروریسم نوشت: «این اقدام ریسک دیگری از سوی دولت عربستان و تا حد بسیار زیادی خطرناک است که نشان دهنده شتابزدگی در انتقال از یک جنگ به جنگ دیگری است، حتی اگر در جنگ اول پیروزی یا نتیجه قطعی به دست نیامده باشد. چنین امری از احتمال گسترده شدن دامنه جنگ جدید یا مورد انتظار خبر می دهد به طوری که ممکن است وضعیت آن از جنگ علیه تروریسم و داعش و سایر گروههای تروریستی به وضعیت جنگ علیه ایران و هپیمانانش به تحریک امریکا و رضایت و حتی مشارکت اسرائیل تغییر کند.»/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات