تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۸۵۰۰
روزنامه الدستور :

طرح تقسیم عراق یک طرح قدیمی صهیونیستی است


یک روزنامه عرب زبان امروز در واکنش به تصویب طرح تقسیم عراق در سنای آمریکا تصریح کرد که این طرح توسط استراتژیستهای صهیونیست در حدود هفت دهه پیش ارائه شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الدستور اردن امروز در مطلبی با اشاره به اقدام مداخله جویانه سنای آمریکا در تصویب طرح تقسیم عراق نوشت: طرح تقسیم عراق، طرحی قدیمی است که استراتژیستهای جهانی صهیونیست از تقریبا هفت دهه پیش یعنی پیش از تشکیل رژیم صهیونیستی در سال 1948 ارائه داده بودند.

جرج حداد نویسنده این مطلب می‌نویسد: فاجعه آمیزتر این است که بیشتر کسانی که با این ایده استعماری یهودی مقابله می‌کنند یعنی بیشتر عراقی‌ها و ملتهای عربی همچنان بر این باورند که طرح تقسیم عراق ، طرحی جدید و اضطراری است که ناکارآمدی نیروهای اشغالگر آمریکایی در سیطره بر اوضاع عراق و محورهای حیاتی این کشور سبب افشای این طرح شد.

"حداد" تصریح کرد: منتقدان قطعنامه غیرالزام آور مجلس سنای آمریکا بر این باورند که این دسیسه نه تنها علیه ملت عراق و ملتهای منطقه است، بلکه باید هشدار داد این طرح دامنگیر همه ملتها و کشورهای جهان می‌شود.

نویسنده این مقاله با تاکید بر ضرورت مقابله همه کشورهای منطقه با این دسیسه آمریکایی صهیونیستی که تقسیم عراق را دنبال می‌کند، سکوت در برابر طرح‌های خطرناک آمریکا و رژیم اسرائیل را خیانت می‌خواند.

لازم به ذکر است مجلس سنای آمریکا چهارشنبه چهارم مهر، طرح تجزیه عراق به سه منطقه شیعه، سنی و کردنشین را به عنوان یک راه حل سیاسی برای این کشور تصویب کرد.

مدافعان این طرح در مجلس سنای آمریکا مدعی هستند که این طرح تنها راه برای جلوگیری از وقوع خشونتها در عراق است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات