حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۰۸۶
در مراسم تشییع شهید طاهری عنوان شد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه: تمام عمر شهید طاهری در دفاع از انقلاب بود

سردار فروتن در جریان تشییع پیکر شهید مدافع حرم سردار حاج سعید سیاح طاهری گفت: اگر رزمندگان ما در نبرد امروز جبهه مقاومت حضور نداشته باشند و صحنه‌های حساس تحولات منطقه را مدیریت نکنند؛ دشمنان گستاخ‌تر خواهند شد.
پایگاه بصیرت / مجتبی برزگر
حماسه و جهاد / سردار شهید اسلام حاج سعید سیاح طاهری که در طول 8 سال دفاع مقدس به افتخار جانبازی 70 درصد نائل آمد، در صف مقابله با گروه‌های تکفیری به شهادت رسید. ستاد نیروی زمینی سپاه امروز شاهد استقبال باشکوه پاسداران و سربازان علاقه‌مند به فرهنگ جهاد و شهادت بود. چهره فرماندهان پیشکسوت سپاه هم به چشم می‌خورد که از همرزمان و دوستان حاج سعید بودند. شهید طاهری اولین بار سال 72 به ستاد نیروی زمینی آمد و امروز برای وداع رزمندگان با پیکرش یک بار دیگر شاهد حضورش بودیم.
سردار ابوالقاسم فروتن معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در خصوص شهید طاهری، تصریح کرد: حاج سعید فرزند خلف این مملکت بود که تمام عمر و زندگی‌اش را وقف دفاع از انقلاب کرد. از همان دقایق ابتدایی جنگ تحمیلی به صف رزمندگان مقابله با جبهه باطل پیوست. طبیعی بود با توجه به شور و هیجانی که نسبت به تقویت انقلاب و استحکام بدنه دین اسلام داشت با حساسیت بیشتری در شهر آبادان دفاع همه‌جانبه را از کیان میهن دنبال کند.

وی افزود: شهید سیاح طاهری یکی از فرماندهان بسیار شایسته و لایق نیروی زمینی سپاه بود که بیش از یک دهه شاهد فعالیت‌ها و گام‌های ارزشمند ایشان در عرصه بازرسی بودیم. وقتی بازنشسته هم شدند پاسداری را فراموش نکردند. به محض احساس خطر در آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی لباس رزم به تن کردند و در زمینه اقدامات مستشاری در سوریه به ایفای نقش پرداختند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پیرامون مسئولیت شهید طاهری در سوریه، افزود: با توجه به رسته‌ای که در حوزه‌های زرهی داشتند؛ طبیعتاً بیشترین خدمات هدایت و کنترل دستگاه‌های زرهی در بخشی که ایشان حضور داشتند، برعهده ایشان بود.

سردار فروتن در خصوص تحولات جدید منطقه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مقابل تبلیغات و هجمه‌های شدید استکبار، ظرفیت بسیار خوبی بعد از انقلاب اسلامی ایران در منطقه برعلیه استکبار و صهیونیست ایجاد شد. چرا‌که دشمنان همواره با روش های مختلفی آمدند این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را منهدم کنند. ایجاد گروه‌های تروریستی داعش، طالبان و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان نیز آخرین حربه‌شان نخواهد بود. حتماً توطئه‌های دیگری را طراحی خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: مقابله با توطئه‌ها و جلوگیری از اهداف شوم دشمنان، هوشیاری امت های اسلامی و مردم همیشه در صحنه جهاد و شهادت را می‌طلبد. این حرکت‌ها و اتفاقاتی که متأسفانه در صحنه‌های مختلف دنیا شاهد هستیم متعلق به مسلمانان نیست بلکه توطئه‌هایی است که توسط استکبار مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی در فضای مجازی طوری صحنه را مدیریت می‌کنند که چرا باید رزمندگان ما در جبهه مقاومت فعال باشند و به شهادت برسند، اظهار داشت: استکبار بیش از 200 سال جامعه‌جهانی را مدیریت می‌کند. اما صحنه جنگ را به خارج از مرزهای خودش می‌کشاند تا به کیان و مردمش آسیبی وارد نشود. اگر رزمنده‌های ما در این صحنه‌ها حضور پیدا نکنند بر رذالت و گستاخی دشمنان افزوده می‌شود. مردم بدانند امروز سوریه بستر اولیه این اتفاقات است ما اگر نتوانیم این میدان‌ها را مدیریت کنیم این جنایات و دست‌درازی‌ها دامن کشور ما را خواهد گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه: تمام عمر شهید طاهری در دفاع از انقلاب بود

سردار بابائیان مسئول بازرسی نیروی زمینی سپاه هم که چند سال متمادی با او همکار بوده است؛ شهید طاهری را تجلی یک شهید واقعی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: برخی می‌گویند شهید زنده تجلی یک شهید واقعی است و تنها پشت‌پرده‌ها اجازه بروز فراگیر را نمی‌دهد. حاج سعید همواره شهیدی بود که منتظر رسیدن موعد تبلور این واقعیت بزرگ بود. چرا که همواره برای رسیدن به این هدف چه از حیث اخلاقی، عبادی و چه نبرد با دشمنان هم در میادین سخت و هم نرم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهید سیاح طاهری از دوستان ما در بازرسی بودند و همواره در جهت ارزیابی‌های درست و قضاوت‌های عادلانه تلاش می‌کردند. ایشان از ابتدا دغدغه ذهنی و فکری‌شان این بود که ایمنی در مجموعه فعالیت‌های نظامی جاری و ساری شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات