تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۸۶۴۲۳
محمدرضا عارف با اشاره به تعاملات خوب حسن روحاني:

اميدوارم مساله حصر حل شود

(روزنامه اعتماد - 1394/06/25 - شماره 3344 - صفحه 7)

محمدرضا عارف، ابراز اميدواري كرد مساله حصر با تعاملات خوب حسن روحاني حل شود. عارف كه روز گذشته به شيراز رفته بود و در جمع اعضاي تشكل دانشجويي فرهنگ و سياست دانشگاه شيراز حضور پيدا كرده بود وقتي با سوال يكي از دانشجويان مبني بر چگونگي حل برخي معضلات كشور از جمله مساله حصر روبه‌رو شد، اظهار داشت: اين قبيل مسائل بايد با سازوكارهايي كه در دولت و شوراي عالي امنيت ملي و ديگر نهادهاي مرتبط وجود دارد، حل و فصل شود. رييس‌جمهور محترم در سخنراني‌هاي انتخاباتي خود بر حل اين‌گونه معضلات تاكيد كرده بود و اميدوارم با تعاملات خوبي كه آقاي روحاني دارد، در چارچوب مصالح نظام اين مساله مرتفع شود.

به گزارش اميد، عارف در ادامه تاكيد كرد: حل برخي معضلات بايد بدون جنجال و هياهو باشد متاسفانه افرادي به جاي آنكه در‌راستاي حل مشكل اقدام كنند با طرح برخي مطالب چالشي روند حل مشكل را با مخاطراتي رو به‌رو مي‌كنند در حالي كه بايد با تدبير از چالشي‌تر كردن معضلات اينچنيني خودداري كرد. عارف بر ضرورت حفظ فضاي آرام و بدون تنش در كشور تاكيد كرد و گفت: در حالي كه مخالفان نظام جمهوري اسلامي مترصد فرصت براي اختلاف افكني درون اركان نظام هستند مردم، نخبگان و مسوولان بايد مراقبت كنند اختلاف‌نظرهاي خود را در درون خانواده انقلاب حل و فصل كنند نه آنكه در تريبون‌ها و رسانه‌ها رو‌در‌روي هم قرار بگيرند.

عارف همچنين از تدوين منشور اخلاق انتخاباتي خبر داد و تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان تلاش مي‌كنند با همگرايي و وحدت ميان خود تركيب مجلس آينده را تغيير دهند و مجلسي كارآمد و متخصص تشكيل شود كه در راس امور باشد و در پيشرفت و توسعه كشور، خود را همراه دولت بداند و در عين حال از اهرم‌هاي نظارتي خود در مواقع ضروري براي بهبود امور استفاده كند. رييس بنياد اميد ايرانيان در بخش ديگري از اظهارات خود تنوع تشكل‌هاي اسلامي، دانشجويي را فرصتي براي جامعه دانشگاهي كشور دانست و گفت: فعاليت هدفمند دانشجويان در تشكل‌هاي دانشجويي زمينه رشد و ارتقاي دانشگاه را فراهم مي‌كند و دانشگاه مي‌تواند از ظرفيت تشكل‌هاي دانشجويي براي توسعه فعاليت‌هاي خود استفاده كند.

وي با اشاره به روحيه بانشاط جوانان در دوران دانشجويي، خاطرنشان كرد: اگر با تنگ نظري و برخوردهاي حذفي بخواهند فعاليت‌هاي دانشجويي را محدود كنند نشاط و شادابي را از دانشجويان مي‌گيرند و اين ظلم آشكاري در حق جوانان و دانشگاه است. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه تشكل‌هاي دانشجويي اصلاح‌طلب بايد نماد اخلاق و اعتدال باشند، گفت: انتظاري كه به عنوان معلم دانشگاه از تشكل‌هاي دانشجويي به ويژه تشكل‌هاي اصلاح‌طلب دارم اين است كه با نگاه بلندمدت و با روش و منش اخلاقي و اعتدالي همراه با حفظ هويت اصلاح‌طلبي فعاليت كنند و هيچگاه باب گفت‌وگو با تشكل‌هاي رقيب را نبندند و در اين ارتباط پيشقدم باشند.

وي با توصيه به دانشجويان بر اولويت قرار دادن كسب علم، تصريح كرد: وضعيت تحصيلي در دانشگاه‌ها از نظر كمي خوب است اما از نظر كيفي جاي بحث دارد. توليد علم را محدود به مقاله كرديم كه در مقطعي اقدام خوبي بود اما هيچ اثري در زندگي مردم نداشت و امروز توليد علم بايد به ثروت تبديل شود و بنابراين بايد دغدغه اصلي دانشجويان توسعه كيفي علم و تبديل آن به فناوري و در نهايت ثروت ملي باشد.

وي با اشاره به بررسي برجام در مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان كرد: اعضاي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي با مجاهدتي قابل تقدير به توافقي با گروه ١+٥ رسيدند و اكنون بايد با نگاه فراجناحي و ملي با مساله برجام برخورد كرد. آقاي دكتر ظريف و همكاران‌شان بارها مورد تاييد رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و شايسته نيست زحمات آنها با برخي تعابير نادرست مورد خدشه قرار گيرد. اگر كساني بخواهند موضوع مذاكرات هسته‌اي را فرصتي براي تسويه‌حساب‌هاي جناحي قرار دهند به كشور و نظام خود بي‌انصافي كرده‌اند. عارف اظهار اميدواري كرد كه بررسي برجام در مجلس با توجه به منافع و مصالح ملي به سرانجام خوبي برسد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=25474

ش.د9402544

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات