تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۸۶۵۳۲

فراخوان هاشمي

(روزنامه اعتماد - 1394/06/24 - شماره 3343 - صفحه 11)

«هر شخصيتي كه مي‌تواند، بايد براي انتخابات خبرگان و مجلس كانديدا شود»

هاشمي‌رفسنجاني نه تنها خودش براي انتخابات مجلس خبرگان خواهد آمد كه براي ديگر نيروهاي فكري و سياسي هم فراخوان انتخاباتي صادر كرد. هاشمي ديروز و در ديدار اعضاي شوراي مركزي مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم با بيان اينكه «هر شخصيت صاحب فكر و انديشه‌اي كه داراي قابليت و توانايي حضور در اين مجالس را براساس معيارهاي اسلامي دارد و در چارچوب خانواده نظام است، بايد براساس وظيفه قانوني و شرعي به عنوان نامزد شركت كند» نشان داد هفتم اسفند هم بازيگر قدرت خواهد بود هم بازي ساز سياسي.

اما هاشمي براي عملياتي كردن اهدافش كه همانا تغيير تركيب اين مجالس است گويا نياز به نهضت حداكثري ثبت نام انتخاباتي نيروهاي سياسي طرفدار تغيير دارد. همين است كه روي «هر شخصيت صاحب فكر و انديشه» تاكيد موكد مي‌كند. گويا اين «تغيير» با ورود انتخاباتي همه رخ مي‌دهد. همين است كه در اين ديدار همچون چند ماه گذشته براي چندمين بار اهميت انتخابات را نشانه مي‌گيرد تا همه بيايند.

در توضيح اهميت انتخابات هم مي‌گويد كه انتخاب هر مسوولي در ايران حتي رهبري منبعث از راي مردم است: «هر انتخاباتي براي نظام اسلامي اهميت حياتي دارد و انتخابات اسفند ماه اثبات اين حقيقت به جهان است كه با وجود بعضي ادعاها، انتخاب هر مسوولي، حتي رهبري در ايران اسلامي، منبعث از راي مردم است.»هاشمي با بيان اين جمله كه «از ابتداي شكل‌گيري ساختار نظام در جريان امور بوده‌ام» گفته است: ساختار نظام و قانون اساسي ما كه در زمان خود براساس واقعيت‌ها و با لحاظ دورنماها تدوين شده است، داراي احكام و قوانين مترقي و تامين‌كننده حقوق اساسي اجتماعي و فردي مردم به عنوان حق شهروندي و همچنين تاكيد بر اهميت و جايگاه انتخابات است.

هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد مجدد بر اهميت انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و تاثير حضور انسان‌هاي صالح در اين مجالس به ويژه خبرگان گفت: شأن و جايگاه رهبري نظام، فراتر از سليقه‌هاي سياسي جناح‌هاست و يكي از خطرناك‌ترين حربه‌هاي دوستان نادان و دشمنان دانا و مخالفان نظام، پايين آوردن جايگاه رهبري در سطح يك جناح، گروه يا حزب خاص است و متاسفانه برخي دانسته يا نادانسته اين روزها اهداف خود را با الفاظ و كلماتي ظاهرالصلاح دنبال مي‌كنند.

در آغاز اين ديدار، آيت‌الله سيدحسين موسوي تبريزي، با ارايه گزارشي از اوضاع سياسي و فرهنگي حوزه علميه قم و برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مجمع مدرسين و محققين، خطاب به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: با توجه به نقش حضرتعالي در مبارزه و انقلاب كه ما شاهد بوديم امام راحل كاملاً به شما اعتماد و اطمينان داشتند، امروز مردم و نخبگان علمي و حوزوي انتظار دارند كه با وجود ناملايمات، همچنان صبورانه در صحنه باشيد.

بر اساس گزارش روابط عمومي دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ابتداي اين ديدار حجج الاسلام والمسلمين نادي، ايازي، منتظر‌القائم، صلواتي، فيرحي و سعيديان نيز به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص تاثيرات منفي اختلافات سياسي در آينده نظام، اهميت حضور شخصيت‌هاي تاثيرگذار براي كم كردن اختلافات و تشويق مردم براي حضور گسترده‌تر در انتخابات، برنامه دشمنان براي تفكرات امام براي زينتي خواندن آراي مردم، لزوم استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي براي جبران برنامه‌هاي تك‌محورانه صداوسيما و پخش انحصاري اخبار مربوط به يك جناح خاص، تشويق و ترغيب مردم و جوانان براي حضور پرشور در انتخابات اسفند‌ماه پرداختند.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=25404

ش.د9402627

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات