حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> یادداشت حماسه وجهاد
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۸۷۱۸۴

والفجر 8 نماد حقیقی اقتدار و اتحاد

ماه بهمن همواره سرآغاز رخدادهای کوچک و بزرگی در فصل فصل انقلاب اسلامی بوده است. در 22 بهمن 1357 ملت ایران توانست هم‌پای رهبری بی‌نظیر، سقوط دودمان پهلوی را رقم بزند ...
پایگاه بصیرت / مهدی سلطانی

ماه بهمن همواره سرآغاز رخدادهای کوچک و بزرگی در فصل فصل انقلاب اسلامی بوده است. در 22 بهمن 1357 ملت ایران توانست هم‌پای رهبری بی‌نظیر امام خمینی(ره)سقوط دودمان پهلوی را رقم بزند و خط بطلانی بر تمام برنامه‌هایی که اربابان امریکایی شاه برای این آب و خاک تدارک دیده بودند؛ بکشد.

در تاریخ دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ماه بهمن دستخوش حوادثی بوده است که هر یک حکایت از گشوده‌ شدن فصول نوینی در تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی دارد.

در 20 بهمن سال 1364 عملیات غرورآفرین والفجر 8 در جبهه‌های جنوب و شبه‌جزیره فاو آغاز شد. اگر از وسعت منطقه عملیاتی، حجم یگان‌های عمل کننده و طول مدت برگزاری عملیات _ که قریب به 3 ماه به طول انجامید _ بگذریم؛ نکته‌ای که در بحبوحه‌ی این حماسه هر چشم حقیقت بینی را محسور می‌کند؛ اتحاد بی‌نظیر سپاه و ارتش از عالی‌ترین سطوح فرماندهی تا پایین‌ترین یگان‌های درگیر در خط مقدم در این عملیات بوده است. اتحادی که منجر به پیروزی بر خصم تا دندان مسلح بعثی گشت و ایادی استکبار و حامیان رژیم بعث را در بهت و حیرت مرگ‌گونه فرو برد.

امروز نیز اگر به اتحاد گروه‌‌های مختلف سیاسی در پیش‌‌برد اهداف و سیاست‌های نظام اسلامی واقف و عامل باشیم؛ خواهیم توانست در سایر عرصه‌های سیاسی واقتصادی نیز کشور را رو به جلو حرکت دهیم. تردیدی نیست که لازمه اتحاد ملت با نظام اسلامی، بصیرت افزایی در برابر توطئه‌ها و فتنه‌هایی است که از سوی استکبار جهانی و هواخواهان پلیدِ داخلی او صورت می‌گیرد.

به واقع باید اذعان کرد که در عرصه سیاسی مشارکت‌های مردمی در کشور، با توجه به 2 انتخاب بسیار مهم در مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی؛‌ در 7 اسفند امسال بیش از هر زمان دیگری به این اتحاد و اقتدار نیازمندیم.

تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب و سایر دل‌سوزان نظام اسلامی، به حضور همه‌ جانبه و همه‌ سلیقه‌ای در انتخابات پیش‌رو، بازگویی و یادآوری همان وحدت و اقتداری است که روزگاری در جبهه‌های حق علیه باطل در 8 سال دفاع مقدس و در عملیات‌هایی نظیر والفجر 8 عرصه را بر ایادی استکبار و بدخواهان نظام تنگ کرده بود. اگر آن اتحاد مثال‌زدنی بین تمام نیروهای عمل کننده در عملیات‌های بزرگی مانند والفجر 8 و الی بیت‌المقدس صورت نمی‌گرفت؛ معلوم نبود که سرنوشت کنونی کشور به چه روزگاری مبتلا گشته بود!

باید دانست و واقف بود که این روزها والفجر دیگری در راه است و اتحاد آحاد ملت با هر سلیقه و گرایش سیاسی با حضور در عرصه‌ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی می‌تواند این نکته را بیش از پیش به اثبات رساند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات