اقتصادی >>  اقتصادی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۳۰۹

بازتاب اقتصادی انتخابات 7 اسفند در رسانه‌های خارجی

«نتایج دو انتخابات روز جمعه ایران راه را برای تغییر سیاست‌های اقتصادی باز‌ می‌کند.» تحلیلگران و بازرگانان بر این باورند که پیروزی نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات اخیر ایران راه را برای تغییرات سیاست اقتصادی که به افزایش سرمایه ‌گذاری خارجی و تجارت با غرب منجر می‌شود، باز خواهدکرد.
پایگاه بصیرت / ابراهیم میانجی

انتخابات حماسی و غرور آفرین 7 اسفند و حضور پرشور مردم ایران در پای صندوق‌های رای همچنان در کانون توجه رسانه‌های معتبر جهان است. تعدادی از این رسانه‌ها این مساله را از منظر اقتصادی مورد بررسی قرار داده‌اند. وب‌ سایت خبری تحلیلی وریتی ایران، بلومبرگ، رویترز و گاردین در این زمینه مقالاتی را منتشر کرده‌اند.

وریتی ایران در مقاله‌ای با عنوان «اصلاح، بزرگ‌ترین نیاز کنونی اقتصاد ایران» پس از اشاره به برخی پیچیدگی‌های حقوقی در قوانین ایران، نقش مجلس را در این رابطه بسیار حیاتی می‌داند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی می‌نویسد: «نتایج دو انتخابات روز جمعه ایران راه را برای تغییر سیاست‌های اقتصادی باز‌ می‌کند.» تحلیلگران و بازرگانان بر این باورند که پیروزی نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات اخیر ایران راه را برای تغییرات سیاست اقتصادی که به افزایش سرمایه ‌گذاری خارجی و تجارت با غرب منجر می‌شود، باز خواهدکرد.

این خبرگزاری در مصاحبه با تعدادی از رای دهندگان عنوان نمود؛ بسیاری از رای دهندگان طرفدار روحانی، اصلاحات اقتصادی وی را یکی از دلایل اصلی خود برای حمایت از رئیس ‌جمهوری دانسته‌اند.

در همین حال روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به نتایج انتخابات ایران می نویسد: این انتخابات درس‌هایی را به همراه داشت که نشان ‌دهنده تغییر رویکرد ایران است. سیاست‌های روحانی روی تقویت روابط با دیگر کشورها و اصلاح اقتصادی به ‌منظور افزایش و تقویت بخش خصوصی و جذب سرمایه ‌گذاران خارجی و کاهش کنترل رسانه‌ها استوار است و تغییرات به آهستگی در حال رخ دادن است. این اولین انتخابات ایران پس از حصول توافق هسته‌ای‌ وی با قدرت‌های جهانی بود. این روزنامه می‌نویسد، اکنون فضای بیش‌تری برای اصلاحات قانونی دارد تا اقتصادکشورش را با شرکت‌های خارجی جذاب‌تر کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات