حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۵۸۴
دبیر ستاد راهیان نور کشور:

حضور چشم‌گیر نسل جوان در مناطق عملیاتی نویدبخش جهش فرهنگی است

دبیر ستاد راهیان نور با عنوان اینکه راهیان نور به‌ عنوان یک محور فرهنگی اثر گزار در کشور قلمداد می‌شود گفت: حضور اقشار مختلف مردمی به‌ویژه نسل جوان نویددهنده وقوع یک اتفاق و جهش بزرگ فرهنگی در کشور است.
پایگاه بصیرت / سعید نوروزی پور
سرهنگ پاسدار نادر ادیبی در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرت اظهار داشت: راهیان نور در طول سال و در 7 استان برقرار است بنا بر شرایط جغرافیایی تغییراتی درحرکت کاروان‌های راهیان نور به برخی از استان‌ها ایجاد می‌کنیم.

دبیر ستاد راهیان نور با اشاره به اینکه دور جدید حرکت کاروان‌های راهیان نور به شمال غرب و غرب کشور در سه‌ ماهه نخست سال 95آغاز می‌شود، عنوان کرد: مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی گفت: در شمال غرب به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران می‌پردازیم درواقع پرداختن به نبرد رزمندگان در کنار مردم کردستان و آذربایجان غربی است، پیش‌مرگان کرد مسلمان در کنار رزمندگان جنگیدند و توانستند بر دشمن متجاوز پیروز شوند.

ادیبی بیان کرد: معرفی تلاش و مقاومت مردم در جنگ داخلی و خانه به خانه‌ یکی از دلایل مهم راه‌اندازی راهیان نور شمال غرب کشور است، در غرب کشور نیز نقاط یادمانی استان‌های کرمانشاه و ایلام احیا شدند.

وی، تصریح کرد: این نقاط یادمانی دفاع و ایستادگی مردم را در زیر بمباران‌های دشمن و تنبیه متجاوزان را برای نسل جدید روایت می‌کند، در غرب کشور به موضوع خیانت منافقین در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و درواقع نفاق که تروریسم دولتی غرب و اروپا است به ملت ایران معرفی می‌شود.

دبیر ستاد راهیان نور اظهار داشت: در شهر سردشت، شهری به نمایش درآمده که تمام آن به دست رژیم متجاوز بعث عراق افتاد و با استفاده از سلاح‌های ممنوعه غرب و اروپا بمباران شیمیایی می‌شود، به ملت ایران حقایق نقض حقوق بشر توسط مدعیان حقوق بشر را در شهر سردشت و مردم مظلوم آن نشان می‌دهیم.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها باید خیلی جدی به این موضوعات بپردازند اسناد مهم و ملموس از ظلم و جنایت ضد حقوق بشری کشورهای غربی و اروپایی در کشور ما وجود دارد که باید به ملت ایران و جهانیان معرفی بشوند.

سردار ادیبی، افزود: خوشبختانه حضور خودجوش و مردمی در یادمان‌های عملیاتی دفاع مقدس رشد چشم‌گیری داشته و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب نیز به قطب‌های جدید راهیان نور کشور تبدیل شود.

بازدید 2 میلیون نفر از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور

وی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر شمال غرب کشور یعنی استان‌های کردستان و آذربایجان غربی 700هزار زائر و در غرب کشور؛ استان‌های کرمانشاه و ایلام 1میلیون و 300 هزار زائر راهیان نور را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد راهیان نور بیان کرد: برخی از یادمان‌ها مثل فکه، شلمچه، دهلاویه شاهد حضور بیش از ظرفیت یادمان‌ها هستیم که این نشانه علاقه ملت ایران به سبک و سیره رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و شناخت دشمنان است.

وی با عنوان اینکه راهیان نور به‌عنوان یک محور فرهنگی اثر گزار در کشور قلمداد می‌شود تصریح کرد: این حضور اقشار مختلف مردمی به‌ ویژه نسل جوان نوید دهنده وقوع یک اتفاق و جهش بزرگ فرهنگی در کشور است.

حضور نیروهای عاشق و بی‌ادعا در جبهه فرهنگی راهیان نور

ادیبی در پاسخ به این سؤال که وضعیت آمادگی یادمان‌های عملیاتی دفاع مقدس در استان خوزستان را چگونه ارزیابی می‌کنید اظهار داشت: خوشبختانه نیروهایی عاشق، توانمند و بی‌ادعا مثل رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در جبهه فرهنگی راهیان نور فعالیت می‌کنند تا شرایط حضور حداکثری مردم فراهم شود.

وی افزود: تلاش‌های متعدد سازمان‌های مردم‌نهاد، راویان، خادمان شهدا و روحانیت منجر به پذیرایی مناسب از راهیان سرزمین نور شده است با در نظر گرفتن این روحیات وضعیت آمادگی یادمان‌ها مناسب ارزیابی می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات