حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۷۰۹

مردمی بودن راهیان نور باعث پویایی این حرکت است/ باید از تاریخ حماسی کشورمان حفاظت کنیم

رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز زنده نگه داشتن این مسیر باز هم با حرکت‌های مردمی امکان پذیر است البته این دلیل نمی‌شود که دولت و نهاد‌ها وظیفه خود راکنار بذارند.
پایگاه بصیرت / سعید نوروزی پور
مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اگر ملتی به هویت، تاریخ، ملیت و سرنوشت خودش علاقه‌مند باشد قطعا و یقینا نسبت به حماسه گذشته و پیشینه ارزشمند خود حساس خواهد بود.

چمران در ادامه افزود: باید از تاریخ حماسی کشورمان حفاظت کنیم و آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم که این موضوع به زنده بودن نسل‌هایی که آن برهه از زمان را درک نکردند، کمک کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به ملت‌های بدون هویت تصریح کرد: ملت‌هایی که بدون هویت هستند همچون درخت‌های بی‌ریشه هستند و با وزش بادی از بین می‌روند.

مهدی چمران با اشاره به هشت سال مقاومت و دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس و نحوه جنگ ما با جنگ‌هایی که در طول تاریخ رخ داده متفاوت بوده یعنی مبنای دفاع ما مبنای ایدئولوژیک داشته و ما برای اعتقادات مذهبی جنگیدیم و فقط حفظ خاک نبوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده بودن نسل‌های آینده وابسته به زنده نگه داشتن این تفکر و حماسه‌ها از طریق راهیان نور در بین جوانان است خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن و انتقال این حماسه‌ها به نسل امروز و آینده وظیفه کسانی است که جنگ را دیدند و درک کردند.

مهدی چمران در ادامه افزود: ما هر کاری را که مردمی کردیم موفق و پیروز شدیم و در دفاع مقدس هم اگر نیروها و کمک‌های مردمی نبود اصلا نمی‌توانستیم به نتیجه برسیم و امروز زنده نگه داشتن این مسیر باز هم با حرکت های مردمی امکان پذیر است البته این دلیل نمیشه که دولت و نهاد ها وظیفه خودشون رو کنار بذارند و برای شناساندن شهدای‌مان باید بیشتر تلاش کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات