تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۹۴۳۶

آيت‌الله هاشمي: هر کسی ظالم باشد موفق نمی‌شود

(روزنامه آرمان ـ 1394/07/30 ـ شماره 2884 ـ صفحه 2)

«هر کسی ظالم باشد موفق نمی‌شود.» آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی بارها به این نکته اشاره کرده چراکه در طول حیات خود نظام‌ها و دولت‌‌هایی را دیده که به‌واسطه ظلمی که به ملت خود کرده بودند سرنگون شدند و ایام عزاداری برای سالار شهیدان بهترین زمان است که بار دیگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آثار ظلم بگوید. آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت اباعبدا... الحسین(ع) با حضور مدیران، کارکنان دفتر و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، تنی چند از علما و قشرهای مردمی برگزار شد، با بیان اینکه ابعاد، اهداف و عمق واقعه عاشورا هنوز به خوبی روشن و عملیاتی نشده است، اظهار کرد: این واقعه تاریخی و تأثیرگذار منشأ هدایت و نورانیت بشر است و همانند نوری است که هرکس بخواهد تا قیامت می‌تواند از آن استفاده کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با ارائه تحلیلی از شرایط حاکم بر جامعه‌ اسلامی و به خصوص مسلمانان در دوران بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، خاطر نشان کرد: در آن زمان، وظیفه بزرگی به عهده امام زمان آن عصر حضرت اباعبدا... الحسین(ع) قرار گرفت، چون حاکمان ظالم زمان، ریشه اسلام را هدف قرار داده بودند که خطر جدی برای اسلام که از شرق تا غرب آن زمان گسترش پیدا کرده بود، به حساب می‌آمد.

هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه عده‌ای سفر امام حسین(ع) را ناموفق می‌پنداشتند و معتقد بودند ایشان به اهداف خود در مبارزه با طاغوت زمان دست پیدا نمی‌کنند، گفت: خیلی‌ها تصور می‌کردند آن حضرت با سیل خون یزید را از صحنه روزگار حذف خواهد کرد، اما واقعیت این بود که این کار بزرگ تنها با سیل خون عملی نبود و حضرت برنامه سیل اشک را نیز داشتند. وی جهاد حضرت امام حسین(ع) را جنگی نرم دانست و افزود: همیشه و در طول تاریخ، مظلومیت همراه با عقلانیت بهترین راه جذب مردم بوده و این امام بزرگوار این کار را به خوبی انجام دادند. چون مظلومیت بهترین سلاح برای جذب افکار مردم در مقابل ظالم است. آیت‌ا... هاشمی تأکید کرد: ظالم هرکس باشد و در هر کجا اگر ظلمش برملا شود، موفق نمی‌شود و در نهایت ظالم به اهدافش نمی‌رسد و مظلوم اگر درست عمل کند، پیروز می‌شود، چرا که مردم طرفدار حق و نجابت هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان بخش‌هایی از صحنه‌های روز عاشورا تصریح کرد: در آن روز خیمه‌های اباعبدا... الحسین(ع) و یارانش را به آتش کشیدند و بچه‌های آن حضرت را آواره و آنچنان قساوتمندانه رفتار کردند، که دل هر کس را به درد آوردند و ظلم ظالمان به حدی رسید که حتی در لشکر کفار ولوله و صدای اعتراض به ظالمان بلند شد. وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم انقلاب اسلامی که در سایه پیام الهی عاشورا شکل گرفت به تمامی اهدافش دست یابد.

پول‌های چاپ شده در دولت قبل کجاست؟

آیت‌ا... هاشمی همچنین در دیدار جمعی از مسئولان و کارآفرینان شهرستان تالش و آستارا، ایجاد اشتغال را ضرورت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی امروز کشور دانست و گفت: اگر چه در شرایط تحریم صادرات و واردات گران تمام می‌شود و به‌تبع آن تولیدگران و صنعتگران هم دست از کار می‌کشند، ولی در شرایط جدید باید همه کسانی که دلشان برای ایران و مردم می‌‌سوزد، دست به کار شوند تا رونق اقتصادی به کشور برگردد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به سخنان چند متخصص امور بانکی و کارآفرینی که از ضعف شدید چرخه تولید گلایه می‌کردند، گفت: در 10سال گذشته، براساس آمار موثق، بالاترین حجم نقدینگی را در کشور داشتیم و همزمان کارآفرینان از عدم کمک‌های نقدینگی شکوه داشتند و دارند، سؤال اساسی این است که اگر آن حجم بالای پول در مسیر تولید کشور به‌کار گرفته نمی‌شود، پس کجاست؟! وی افزود: اگر نقدینگی بالای کشور را با برنامه در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار بدهیم، مراکز تولیدی فعال می‌شوند و به دنبال آن اشتغال‌زایی رونق می‌گیرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین استخدام دستوری در دولت قبلی را یکی از بلایای اقتصادی کشور دانست و گفت: وقتی نیروها از طریق رابطه و نه ضابطه و بدون تخصص در جایی مشغول شوند، نه تنها باعث تسهیل امور نمی‌شوند، بلکه به دلایل متعدد، مانع‌تراشی می‌کنند. آیت‌ا... هاشمی، راه‌اندازی بخش خصوصی واقعی را یکی از راه‌های رونق اقتصادی در کشور دانست و افزود: اگر رقابت اقتصادی در تولید باشد، مردم و کارآفرینان به دنبال اندوختن پول‌ها در بانک‌ها و مؤسسات نمی‌روند. وی حفظ شأن و جایگاه انسان را یکی از مهمترین دستاوردهای ایجاد اشتغال توصیف و تصریح کرد: جوانی که به جای پول ماهانه یارانه، از دسترنج خود هزینه کند، در روحیاتش هم تأثیرات مثبت می‌گذارد.

http://armandaily.ir/?News_Id=131935

ش.د9402975

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات