تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۲۵۳
مجلس زمان رياست پدرم در راس امور بود

محسن هاشمي: اخبار خوبي از گوشه ‌كنار مي‌رسد

(روزنامه آرمان - 1394/09/08 - شماره 2915 - صفحه 2)

اگر چه تاكيد دارد در زير سايه پدر نمي‌خواهد به مجلس وارد شود اما واضح است آنچه را اجراخواهد كرد كه از پدر آموخته است. محسن هاشمي چندي قبل گفته بود كه در صورت تقاضا براي حضورش در مجلس به اين امر اقدام مي‌كند و اكنون به نحوي سخن مي‌گويد كه حضورش قطعي مي‌نمايد و مي‌گويد كه هميشه گفته مي‌شود كه مجلس در رأس امور است و زماني كه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني رياست مجلس را بر عهده داشتند، اين احساس مي‌شد و مجلس در مقوله‌هاي مديريتي، نظارتي و حتي در امور حمايت از اصول نظام موفق بود. وي ادامه داد: ولي اين پديده به دلايل مختلفي تضعيف شد، چه در زمان مجلس ششم و چه در زمان مجلس هشتم و حتي در مجلس آينده؛ مجالس در برخي دوره‌ها حالت افراطي به خود گرفتند و اعتماد نظام و سياسيون كشور را سلب كردند و باعث ايجاد اختلافات زيادي شدند.

هاشمی گفت: افراطيون چه راست و چه چپ در سطح جامعه وجود دارند و باعث شده كشور در بعد مسائل مردمي و توجيه مردم دچار مشكل شود و تفكرات پراكنده‌اي از خارج و كشورهاي بيگانه در افكار مردم تاثيرگذار باشد، درصورتي‌كه اين به نفع كشور نيست. وی در جمع اعضاي حزب مردمي اصلاحات، اضافه كرد: دلسوزان كشور و نظام در داخل كشور فعاليت مي‌كنند و لازم نمي‌بينند كه براي گفتن حرف به آن‌سو آب بروند و به قول مقام معظم رهبري بحث نفوذ را دنبال كنند و باعث بي‌ثباتي كشور شوند. فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اگر بتوانم به مجلس راه پيدا كنم تلاش مي‌كنم كه قانون‌گذاري و نظارت بر مسائل اجرايي كشور ساماندهي شود.

هاشمي مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را نخستين نتيجه برگزاري انتخابات برشمرد و گفت: ما در طول سال‌هاي گذشته شاهد بوديم كه در كل كشور معمولا كمي بالاتر از ۵۰ درصد در انتخابات شركت كردند ولي در تهران اين عدد زير ۵۰ بوده و در بعضي مقاطع اين عدد تا ۷۰ درصد هم رسيد و هم مسئولان نظام و مقام معظم رهبري همگي دلشان مي‌خواهد اين عدد و درصد مشاركت بالا برود.

وي افزود: نكته بعد بحث تفكرات شما و كساني است كه بناشده فكر و عمل شمارا در مجلس آتي نمايندگي كنند كه من توصيه مي‌كنم: واقعا بايد نسبت به آن حساس باشيد و انتخابتان را با دقت انجام بدهيد و كساني را به مردم معرفي كنيد كه از جهات مختلف تعهد و تخصص بالا داشته باشند و بتوانند ان‌شاءا... در مجلس فعاليت مناسبي داشته باشند. اين مجلس مي‌طلبد افرادي باشند كه سوابق اجرايي داشته و با فضاي سياسي و اجتماعي كشور آشنا بوده و بتوانند از پس مباحث بر آيند و لازم نباشد از اكابر شروع كنند و تفكرات معتدلي داشته باشند كه ان‌شا‌ءا... كشور را به سمت اعتدال پيش ببرد. رئیس سابق مترو تهران مهم‌ترين دغدغه كشور را اشتغال دانست و اظهار كرد: كساني كه دلسوز نظام و مردم هستند و فرض را بر اين مي‌گذارند كه مردم بايد در شرايط بهتري زندگي كنند، بايد به اشتغال مردم بينديشند تا جوانان بتوانند تشكيل خانواده بدهند.

بحث نظارتي مجلس بسيار مهم است

به‌اعتقاد معاون عمراني دانشگاه آزاد اسلامي اشتغال، حس وطن‌پرستي و اسلام‌پرستي را در افراد بيشتر مي‌كند چراكه اين افراد وقتي خود را در جامعه مفيد ببينند مي‌توانند به ديگران هم كمك كنند. محسن هاشمي مي‌گويد كه بايد در بعد اشتغال ثبات عمل، تصميم و قوانين مثبت و منظمي وجود داشته باشد و البته بحث سرمايه نيز مهم است چراكه در جهان كساني كه پيشرفت كرده‌اند فقط از سرمايه‌هاي داخلي استفاده نكردند و سرمايه‌هاي خارجي را هم به كار گرفتند و توانستند پيشرفت ايجاد كنند. وي به ظرفيت‌هاي ايران همچون منابع انساني، مالي، نفتي، زمين، آب، فناوري، نيروها و كارفرماهاي بسيار مجرب و ارتباطات جهاني اشاره و تصريح كرد: ايراني‌ها با وجود همه تحريم‌ها‌ توانستند به‌خوبي در جهان خودشان را نشان دهند و اين نشانگر اين است كه اگر ثبات تصميم‌گيري در كشور از سران ۳ قوه و نظام ايجاد شود اين اتفاق مي‌تواند صورت بگيرد.

محسن هاشمی درباره كانديداتوري خود نيز گفت كه در حال حاضر اين ظرفيت را با توجه به سوابق ۲۸ساله اجرايي در خود مي‌بيند كه بتواند در مجلس موفق بشود اما اين فقط ۵۰درصد موضوع است چراكه ۵۰درصد مابقي به نيروهاي نظارتي بستگي دارد. معاون عمراني دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: هنوز مطمئن نيستم كه احتمال گرفتن تاييد صلاحيت چقدر است اما اخبار خوبي از گوشه‌كنار مي‌رسد و بايد در نظر داشته باشيد كه اگر سرفهرستتان را ردصلاحيت كنند، شايد براي شما مثبت نباشد و بايد به فكر افراد ديگري هم باشيد و نكته بعد اینکه اگر اين اتفاق بيفتد من تمام‌قد در كنارتان هستم و اميدوارم بتوانيم كار بزرگي را در كشور در ۳ -۴ ماه آينده به سرانجام برسانيم. وی با بيان اينكه بحث نظارتي مجلس بسيار مهم است، خاطرنشان كرد: اگر مجلسي كه ناظر بر قوه مجريه و حتي قوه قضائیه است، وظايفش را خوب عمل نكند افتضاح‌هايي به بار مي‌آيد كه هشت سال گذشته آن را ديديم و در بخش اعظم مجلس مشكلاتي داشتيم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/135954

ش.د9404721

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات