تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۰۷۲۰

سردار جزايري: بزرگ‌ترين راهبرد دشمن حمله به مراكز پر قدرت نظام است

(روزنامه جوان - 1395/02/06 - شماره 4796 - صفحه 1)

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به پاسخ قاطع به تهاجم نظامي عنوان كرد كه اگر كسي بخواهد در شرايط امروز به ايران حمله كند، پشيمان خواهد شد و اتفاقاتي رخ خواهد داد كه براي دشمن قابل پيش‌بيني نيست.

به گزارش مهر، سردار مسعود جزايري، معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح درخصوص دليل حملات دشمن به ولايت فقيه و سپاه پاسداران اظهار داشت: ما دو عنصر «ولايت فقيه» و «سپاه» را داريم كه در حجم گسترده‌اي مورد هجوم دشمن بوده است. به نظر مي‌رسد كه يكي از بزرگ‌ترين راهبردهاي دشمن، حمله به مناطق پرقدرت نظام است. دشمن تلاش مي‌كند بيشتر مراكز اصلي را مورد هجمه قرار دهد و لذا مي‌بينيم كه اين دو عنصر به شدت مورد هجمه بوده‌اند. از تحركات دشمن مي‌توان به اهميت اين دو نهاد پي برد.

سخنگوي ستاد كل نيروهاي مسلح درخصوص دليل حضور مستشاري سپاه پاسداران در سوريه نيز اظهار كرد: همه مي‌دانيم كه سوريه به شدت توسط استكبار جهاني و ارتجاع منطقه‌اي مورد هجوم قرار گرفته است و زيرساخت‌هاي كشور و آحاد مردم آن تحت شديدترين حملات نظامي قرار گرفته‌اند. دولت و مردم سوريه تقاضا كردند كه جمهوري اسلامي از آنها دفاع كند و در چارچوب آن رسالت انساني كه جمهوري اسلامي براي خود قائل بود و هست، انجام وظيفه كرد. بنابر تقاضاي دولت سوريه، جمهوري اسلامي در اين كشور حضور پيدا كرد و تلاش مي‌كند اين مناقشه بي‌رحمانه را به نفع دولت و مردم سوريه به پايان برساند.

سردار جزايري سپس به اقدامات آل‌سعود در منطقه اشاره كرد و افزود: كشورهايي كه تحت عنوان «ارتجاع منطقه» و «ارتجاع عرب» ما از آنها ياد مي‌كنيم، سابقه و نحوه عملكردشان با هزاران دليل و مدرك، گوياي وابسته بودن آنها به قدرت‌هاي بزرگ مثل آمريكا، انگليس و صهيونيسم بين‌الملل است. در شرايط امروز، آمريكايي‌ها يك «جنگ نيابتي» را عليه انقلاب اسلامي و اسلام در منطقه و جهان راه‌اندازي كرده‌اند. كارگزاران اين جنگ نيابتي، كشورهايي مثل عربستان و كشورهاي ارتجاعي هستند.

وي در همين ارتباط ادامه داد: ما در شرايط جنگ نيابتي به سر مي‌بريم و لذا ارتجاع عرب و ارتجاع منطقه در چارچوب سياست‌هاي امپرياليسم جهاني و صهيونيسم بين‌الملل عمل مي‌‌كند. ما بايد اين فضا را مبتني بر اين تحليل، واكاوي و واشكافي كنيم؛ در اين صورت مشخص مي‌شود هر كدام از اين كارگزاران چه اقدامي انجام مي‌دهند. عربستان سربازي از سربازان استكبار جهاني است كه عليه انقلاب اسلامي مبارزه مي‌كند.

اسلام‌هراسي و ايران‌هراسي در دستور كار دشمن

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح سپس به افزايش تهديدات در ايام پسابرجام نيز اشاره كرد و افزود: آمريكايي‌ها در قضيه برجام احساس كردند كه مي‌توانند در اثر بالا بردن ميزان فشار در سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران اثرگذاري داشته باشند؛ اگر اين باور شكل بگيرد و توسعه پيدا كند به همان اندازه مي‌تواند براي انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي خطراتي را به همراه بياورد. بنابراين نبايد اجازه داد آمريكايي‌ها به چنين درك و برداشتي نسبت به سياست‌هاي كلان ايران برسند.

اقتصاد مقاومتي نياز به باور عميق دارد

جزايري اضافه كرد: واقعا توان دفاعي ما صرفا موشكي نيست و خوشبختانه از امكانات، پتانسيل، ابزار و تجهيزات متنوعي برخوردار هستيم. بخشي از اين امكانات را تا حدودي دشمنان ما اطلاع دارند و خارجي‌ها و بيگانگان نسيت به بخشي از آن نيز كاملا بي‌اطلاع هستند، البته اين توان يك بازدارندگي ايجاد كرده است كه دشمن نسبت به هرگونه برخورد خود با جمهوري اسلامي ايران كاملا با احتياط رفتار مي‌كند.

سردار جزايري در پايان به موضوع اقتصاد مقاومتي نيز اشاره كرد و افزود: آنهايي كه متأسفانه در بحث اقتصاد مقاومتي همچنان مي‌گويند كه اقتصاد مقاومتي متكي به خارجي‌ها و خارج از كشور است، يعني لفظ اقتصاد مقاومتي را مطرح مي‌كنند اما در عمل نگاه‌شان به بيگانه و خارج از كشور است، حتي حاضر نيستند كه تجارب داخلي خودمان را مورد توجه قرار دهند. تجربه موفق بخش دفاعي در اين كشور به خوبي نشان مي‌دهد كه ما صددرصد اقتصاد خودمان را مي‌توانيم در داخل تأمين و شكوفا كنيم. البته اين مسئله نياز به باور عميقي دارد كه براساس آن ما دل به ديگران نبنديم و اتكاي‌مان به عناصر داخلي باشد تا بتوانيم اقتصاد كشور را از اين وضعيتي كه دارد، نجات دهيم.

ش.د9500032

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات