تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۸۶

مردان مردی که کمتر یاد می‌شوند

مردانی که با شعار «کلنا عباسک یا زینب» بدون کوچکترین توقعی، با شجاعت و ایثار تمام از همه هستی خود گذشته و به خطر دفاع از کیان اسلام و حرم اهل بیت(ع) صدها کیلومتر دورتر از شهر و دیارشان با ناپاکترین و وحشی ترین و پلیدترین انسان‌ها مشغول جنگ و جدال سرسختانه می باشند. مردان مردی که محبت تمامی مظاهر دنیا را از دل‌های نورانیشان زدوده و با عشق و دلدادگی نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) از آرمان های بلند اسلام ناب محمدی و جبهه مقاومت دفاع می نمایند.
پایگاه بصیرت / حجت الله رجبی

چهارشنبه بارانی پایتخت با یک تصویر از سربازی که بارانی‌اش را بر سر کودکی فال‌فروش گرفته تا از هجوم باران بهاری در امان بماند، ماندگارشد
تصویری که هنوز چند دقیقه از انتشارش در خروجی ایسنا نگذشته بودکه فضای مجازی راتحت تأثیر خود قرار داده و پلیس را به فکر تقدیر از این سرباز مهربان انداخت.


استوار دوم وظیفه "سعید اسماعیلی" اما خیلی زود مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و البته فرماندهانش قرار گرفت تا جایی که سردارحسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی پایتخت با دعوت از او به دفترش، از این سرباز که کاربران توئیتر، تلگرام و ... لقبش را "پلیس مهربان "گذاشته‌اند، تقدیرکرد
این اتفاقات در نظام اسلامی بارها و بارها اتفاق افتاده و چهره واقعی اسلام و آموزه‌های اصیل اسلامی در نوع دوستی و عشق به هم نوع و هم وطن را به نمایش گذشته است؛ و البته این اتفاقات زیبا از آموزه های اصیل مکتب غنی اسلام و الگو برداری از آموزه های قولی و فعلی حضرات معصومین علیهم السلام می‌باشد. در حالی که این نوع ایثار و فداکاری ها نمونه ای از هزاران می باشد و هر روز در جامعه ما به وقوع می پیوندد؛ ولی بسیاری از این زیبایی‌های رفتاری و اخلاقی دیده نمی شوند و یا به نظر نمی آیند و یا حتی ممکن است به خاطر برخی مسائل سیاسی و جناحی عامدانه زیر خروارها کینه و حسد و عقده های فردی و گروهی دفن شود و عامدانه در رسانه ها و جراید در سطح جامعه انعکاس نیابند.
نمونه بارز این کم‌لطفی‌ها و نادیده انگاشتن ها را در تجلیل و تکریم از مدافعین بی نام و نشان و بی توقع حرم حضرت زینب(س) می توان مشاهده کرد. مردانی که با شعار «کلنا عباسک یا زینب» بدون کوچکترین توقعی، با شجاعت و ایثار تمام از همه هستی خود گذشته و به خطر دفاع از کیان اسلام و حرم اهل بیت(ع) صدها کیلومتر دورتر از شهر و دیارشان با ناپاکترین و وحشی ترین و پلیدترین انسان‌ها مشغول جنگ و جدال سرسختانه می باشند. مردان مردی که محبت تمامی مظاهر دنیا را از دل‌های نورانیشان زدوده و با عشق و دلدادگی نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) از آرمان های بلند اسلام ناب محمدی و جبهه مقاومت دفاع می نمایند.
پاسداران سرافرازی که چه در صحنه دفاع مقدس و چه در صحنه نبرد سوریه هرگز نخواستند دیده شوند و با اخلاص مثال زدنی و با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت(ع) در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و ایران مردانه ایستادگی کرده و بارها درس فراموش نشدنی به بدخواهان نظام اسلامی دادند و شاید اگر چتر حمایت ایشان بر سر ملت ایران به اندازه فضای ایران اسلامی و حتی وسیع‌تر از این فضا گسترده نبود، شاهد ناامنی در کل فضای کشور عزیزمان بودیم و این امنیت، آسایش و آرامش را نداشتیم.
آری کار این سرباز فداکار ستودنی و شایسته تقدیر بود و باید با عاملان چنین رفتارهای بشر دوستانه‌ای با تکریم و احترام برخورد کرد ولی این را هم باید بدانیم که مجاهدانی هم هستند که بدون کوچکترین توقعی، جان و مال و فرزند و عیال و کل زندگیشان را در طبق اخلاص گذاشته و با ایثار و از جان گذشتگی چتر حمایتی خود را به گستره ایران عزیز گسترانده اند. و در حال حاضر این امنیت مثال زدنی در سطح کشورمان را مرهون جانفشانی و فداکاری این عزیزان می دانیم.


در اینجا لازم است برای گرامی داشت بیش از پیش مجاهدت‌های این بزرگ بچه‌های حیدر کرار،نکاتی را یادآور شویم:
1. از ریاست محترم جمهور انتظار می رود، همانطور که با خانواده محترم شهدای دفاع مقدس دیدارهایی داشته و از ایشان تقدیر و قدردانی به عمل می‌آورند، از خانواده های محترم شهدای دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیز دیدار نمایند و کلیه نهادها و مسئولین تحت امر خویش را به این امر معروف تشویق کنند.
2. کاربران شبکه های اجتماعی و مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری هم به نوبه خود وظیفه تکریم بیش از پیش این عزیزان را دارند که بحمد الله در صدا و سیما شاهد تحقق این امر مهم هستیم.
3. ملت قدرشناس و شهیدپرور اسلامی ایران، وظیفه دارند خانواده محترم شهدای مدافع حرم را احترام نموده و قدردان خانواده مظلوم شهدای حرم باشند و همه توان خود را برای حل مشکلات آنان به کار گیرند، چرا که این عزیزان در راه آرمان‌های انقلاب و تأمین امنیت ایران اسلامی و در دفاع از حرم مطهر اهل بیت(ع) به درجه رفیع شهادت رسیده اند.
4. دشمنان اسلام و انقلاب با ایجاد شبهه های گوناگون و جوسازی های گسترده سعی نموده اند ارزش کار این جوانمردان را زیر سوال برده و افکار عمومی جامعه را نسبت به ایشان مسموم نمایند. بنابراین لازم است با شفاف سازی و بیان حقایق مربوط به ابعاد مختلف زندگی ایشان به تنویر افکار عمومی جامعه و مبارزه با بدخواهان نظام و انقلاب پرداخت.
نکته آخر اینکه، پیروزی حق بر باطل و حکومت صالحان بر زمین به رهبری امام عاشقان و عارفان و امام منتظر وعده تخلف ناپذیر الهی بر بندگان بوده و در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان انشاالله به زودی زود شاهد ظهور مولایمان حجه بن الحسن العسگری ارواحنا فداه باشیم. کسی که مؤمنان را عزیز و دشمنان را ذلیل خواهد نمود و بساط ظلم و جور را از روی زمین ریشه کن خواهد نمود. «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات