تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۸۱۹
رزمایش موشکی حیدر کرار 3 برگزار شد

امیر پوردستان:‌ برای مقابله با شیطان بزرگ آماده می‌شویم

(روزنامه كيهان – 1395/03/03 – شماره 21349 – صفحه 3)

رزمایش نیروی زمینی ارتش با شلیک موشک‌های «فجر» و «نازعات» روز گذشته با نام «حیدر کرار3» در منطقه مرنجاب کاشان آغاز شد.

رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش با نام «حیدر کرار3» و با رمز «یا صاحب‌الزمان» روز گذشته با فرمان امیر پوردستان فرمانده نزاجا در مناطق مرکزی کشور آغاز شد.

این رزمایش در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله اول و دوم آن روز جمعه و در منطقه مرنجاب و آران بیدگل برگزارشد ، همچنین مرحله سوم رزمایش بیت المقدس28 در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان انجام خواهد شد.

در این رزمایش که در کویر مرنجاب آران و بیدگل کاشان و نصرآباد اصفهان در حال برگزاریست، 8 فروند راکت نازعات و فجر شلیک شده و انواع تاکتیک‌های جنگ های نامتقارن نیز برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای تمرین شد.

در این رزمایش که در قالب سلسله رزمایش‌های بیت المقدس نیروی زمینی ارتش صورت می‌گیرد، نیروهای تیپ ویژه 65 (نوهد) نیز حضور دارند.

شلیک ۶ فروند موشک و راکت نازعات و فجر

به گزارش فارس در اولین مرحله از رزمایش بیت‌المقدس 28 نیروی زمینی ارتش که با نام «حیدر کرار3» از روز گذشته در منطقه عمومی کاشان و اصفهان در حال برگزاری است، موشک نازعات در دو نوع نازعات N6 و نازعاتN10 در این رزمایش حضور دارد که نازعاتN6 با بردی در حدود 100کیلومتر می‌تواند سرجنگی 130کیلوگرمی را حمل کند.

این موشک که نوع ارتقا یافته آن با نام نازعات N10 شناخته می‌شود، پس از ارتقا در مدل جدید به برد 130 کیلومتر رسیده و سرجنگی 230کیلوگرمی حمل می‌کند.

این راکت‌ها با استفاده از لانچرهای متحرکی که دارند، از قابلیت استقرار و شلیک سریع برخوردار بوده و این خود می‌تواند وجه تمایز این راکت‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه باشند.

پس از شلیک این موشک‌ها، توپخانه دوربرد نیروی زمینی نیز اقدام به آتش سنگین بر روی اهداف از پیش تعیین شده کرد.

این رزمایش دیروز آغاز شده و فردا همزمان با سوم خرداد سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر با حضور یگان‌های مختلف پیاده، ‌مکانیزه، هوانیروز و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه اصفهان ادامه می‌یابد.

در اولین روز از رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش برای اولین بار آتش توپخانه نزاجا در بردی معادل 40 کیلومتر تست شد.

در این شلیک‌ها، از گلوله‌های جدید با خرچ موشک استفاده شده که می‌تواند عمق دشمن را در میدان نبرد زیر آتش سنگین بگیرد.

شلیک آتشبار ارتفاع پست ضد هوایی و 15 فروند موشک کاتیوشا از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود .همچنین در جریان این مرحله از رزمایش، نیروهای تکاور تیپ ویژه 65 هوابرد (نوهد) اقدام به انجام عملیات رهایی گروگان کردند و برای اولین بار نیز شلیک تک تیراندازان نوهد از بالگرد صورت گرفت.

در انجام مأموریت به مرزها محدود نمی‌شویم

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه اولین روز از رزمایش این نیرو در منطقه عمومی کاشان و اصفهان ضمن تأکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح به خصوص نزاجا برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی، گفت: نیروی زمینی ارتش برای انجام مأموریت، محدود به مرزها نمی‌ماند و ما طی هفته‌ای اخیر شاهد بودیم که نیروهای نوهد ارتش در کنار نیروی قدس سپاه مأموریت مستشاری خود را در سوریه به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه دشمن عزم خود را برای صدمه به نظام جمهوری اسلامی جزم کرده است، گفت: گزینه‌های نظامی آنها سال‌هاست که روی میز است اما اگر آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد به دلیل آمادگی نیروهای مسلح، بسیجیان، سربازان و انگشت‌های روی ماشه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ما منتظر فرمان رهبر انقلاب برای آزادی قدس هستیم، تاکید کرد: داعش و النصره دشمن‌های کوچکی هستند. ما دشمن اصلی را آمریکا و اسرائیل می‌دانیم و خود را برای مقابله با شیطان بزرگ آماده می‌کنیم.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد : در این رزمایش انواع تاکتیک‌های جنگ نامتقارن تمرین شده و رزمندگان نزاجا نشان خواهند داد نه تنها در ایران بلکه هرکجا که لازم باشد و فرمانده معظم کل قوا دستور دهند، در همه دنیا قادر به انجام ماموریت هستند.

http://kayhan.ir/fa/news/75615

ش.د9500337

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات