تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۲۰۳۶
رئيس ستاد بزرگداشت نهم دي با اشاره به فشار سیاسی و رسانه‌ای یک جریان سیاسی:

می‌خواهند عوامل فتنه را تطهير کنند

پایگاه بصیرت / جعفر تکبیری

(روزنامه جوان ـ 1394/10/07 ـ شماره 4710 ـ صفحه 5)

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله نهم دي شعار محوري بزرگداشت اين روز را «نهم دي، مظهر نفوذناپذيري ملت ايران در برابر فتنه امريكايي» عنوان كرد.

دكتر علي‌محمد نائيني در نشست خبري به مناسبت گراميداشت سالروز نهم دي كه در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، با اشاره به اينكه از ابتداي شكل‌گيري انقلاب اسلامي خط فتنه نفوذ و مبارزه با نظام اسلامي در پيچيده‌ترين اشكال خودش ظهور يافت، افزود: به عبارتي مي‌توان گفت دشمنان انقلاب اسلامي از همه گزينه ها، ظرفيت‌ها و تجارب خود براي مبارزه با مهار نظام مردم سالار ديني بهره گرفته‌اند. نائيني ادامه داد: ملت ايران با هوشمندي و حضور به موقع و به لحظه خود، تهديدها و فتنه‌ها را خنثي و هر روز بر استحكام نظام جمهوري اسلامي ايران افزوده است.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله نهم دي اضافه كرد: دولت‌هاي غربي كه در گذشته با روش‌ها و الگوهاي مختلف در برخورد با نظام جمهوري اسلامي ايران شكست را تجربه كرده بودند، با بهره‌گيري از الگوي جنگ نرم و تجربه‌اي كه در ساير كشورها داشتند، انتخابات را در ايران هدف قرار دادند.

خلق حماسه 85 درصدي، يكي از افتخارات نظام جمهوري اسلامي

وي با تأكيد بر اينكه آنها قبل از انتخابات سال ۸۸ بر اساس اقدامات تئوريك در اتاق‌هاي فكر امريكايي و اسنادي كه به تدريج آشكار شد به اين باور رسيدند كه مي‌توان با استفاده از تجربه‌ تكنيك‌هاي انقلاب‌هاي رنگي همزمان با انتخابات، انتخابات نظام جمهوري اسلامي ايران را از درون بي‌ثبات و فروپاشي كرد، خاطرنشان كرد: نظام جمهوري اسلامي ايران در محيط ملي و در سطح منطقه همزمان با انتخابات ۱۳۸۸ از موقعيت بسيار ممتازي برخوردار بود.

نائيني يكي از افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران را خلق حماسه بزرگ ۸۵ درصدي ملت در ۳۰ سالگي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: چنين مشاركتي در هيچ يك از نظام‌هاي سياسي جهان وجود ندارد. اين حضور ۴۰ ميليوني و ۸۵ درصدي مردم در انتخابات دهم رياست جمهوري موقعيت و جايگاه نظام مردم‌سالار ديني را افزايش داد.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله نهم دي به وقايع فتنه 88 اشاره و ادامه داد: با شكل گرفتن فتنه 88، به سرعت بين جبهه داخلي و خارجي يك ائتلاف عجيبي شكل گرفت و بلافاصله جريان فتنه همه ديرينه و سابقه‌اش تبديل به پياده نظام دشمن شد. سران كشورهاي غربي، سرويس‌ها و رسانه‌هاي آنها با همه ظرفيت به ميدان آمدند و فضاي خطرناكي شكل گرفت كه امريكايي‌ها اميدوار به براندازي نظام از درون شدند.

وي تصريح كرد: فتنه ۸۸ لشكركشي همه اردوگاه باطل عليه جبهه حق، با استفاده از همه ظرفيت‌ها و تجارب نظام سلطه و نفاق داخلي بود. دشمن در سال ۸۸ مي‌خواست با اردوكشي خياباني محاسبات مسئولان نظام را تغيير دهد. جريان فتنه و سلطه در يك جبهه واحد از طريق جنگ رسانه‌اي باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار داد.

نائيني ادامه داد: اراده آنها اين بود كه مردم را در مقابل هم و در مقابل نظام قرار دهند كه با سد مستحكم رهبر الهي نظام جمهوري اسلامي ايران و بصيرت مردم مواجه شدند.

نتيجه قانون‌گريزي مديريت صحنه‌ها توسط ضد‌انقلاب بود

نائيني با اشاره به اينكه جريان فتنه پايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي را به بهانه تقلب در انتخابات هدف قرارداد و منافع ملي را ناديده گرفت، گفت: خسارات سنگيني به نظام زدند. هتك حرمت‌هاي نظام، مردم و ارزش‌هاي پايه‌اي نظام، مخدوش كردن چهره، اعتبار و آبروي نظام در جهان، متهم كردن نظام به ديكتاتوري، خيانت، تقلب، خدعه، فلج كردن كار كشور و جامعه براي حدود هشت ماه، امنيتي كردن فضاي كشور و جامعه با آشوب، توليد سوژه و فرصت براي نقش‌آفريني رسانه‌هاي معارض غربي و ضدانقلاب، نپذيرفتن رأي مردم و زير سؤال بردن سلامت انتخابات و جمهوريت نظام، وسيله نفوذ و حضور غربي‌ها در داخل كشور شدن و غربي‌ها را اميدوار به فروپاشي از درون كردن تنها بخشي از خيانت‌ها و ظلم جريان فتنه است كه محاسبه خسارات آن ممكن نيست.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله نهم دي تصريح كرد: نتيجه قانون‌گريزي و فتنه‌گري به طمع افتادن فتنه‌گران و مديريت صحنه‌ها توسط ضد انقلاب و بي‌ثباتي كشور شد. وي با بيان اينكه برخي از نخبگان در مقابله و محكوم كردن فتنه و شفاف‌سازي كوتاهي كردند، ادامه داد: متأسفانه در اين لحظه حساس تاريخي منافع ملي، انقلاب و نظام فداي اميال شخصي و گروهي شد و زياده‌خواهي‌ها و قدرت‌طلبي نخبگان به گسترش دامنه فتنه كمك كرد.

تلاش برخي براي تطهير و تخفيف چهره جريان فتنه

نائيني افزود: امروز برخي از بازيگران فتنه ۸۸ به افرادي كه در مقابل هجمه به ستون انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي سكوت كرده بودند يا با فتنه همراهي داشتند، تلاش براي تطهير و تخفيف چهره جريان فتنه و جرم سران آن دارند.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله نهم دي با اشاره به اينكه اين گروه به بهانه‌هاي مختلف درخواست چشم‌پوشي و فراموش كردن فتنه خيانت و ظلم بزرگ سران فتنه را دارند، گفت: قطعاً حماسه‌سازان ۹ دي با هزينه‌هايي كه جريان فتنه بر نظام تحميل كرده است، تسليم فشارهاي سياسي و رسانه‌اي اين جريان سياسي شكست خورده نمي‌شوند. مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران هم مي‌دانند كه حماسه‌سازان يوم‌الله ۹ دي هرگز نظاره‌گر نفوذ جريان فتنه بر حاكميت نخواهند بود.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله ۹دي ادامه داد: قيام تاريخي و ماندگار نهم دي ۸۸ به تعبير مقام معظم رهبري «يكي از قله‌هاي فراموش‌نشدني»، «حركت برخاسته از بصيرت»، «شناختن موقعيت و حضور در لحظه‌هاي مورد نياز»، «حركتي در فضاي غبارآلود» و «حركتي متكي بر ايمان و اراده الهي» در تاريخ انقلاب اسلامي بود.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله ۹دي تصريح كرد: شعار يوم‌الله ۹ دي، پيامي براي استراتژي امروز امريكا در ايران دارد و آن پيام اين است كه امريكا در سال ۸۸ با همه ظرفيت‌هاي سياسي، رسانه‌اي، مالي و اطلاعاتي در دفاع از فتنه و فروپاشي از درون به ميدان آمد و از پشتيباني از جبهه معارض نظام هيچ كوتاهي نكرد. وي با بيان اينكه ملت ايران، باورها و استراتژي امريكا و بازيگران داخلي آن را در هم شكست، گفت: پيام شكست فتنه طراحي شده امريكا در سال ۸۸ اين است كه در ايران امكان فروپاشي نظام از درون وجود ندارد. وي يوم‌الله ۹ دي ماه را تصوير واقعي قدرت نظام جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: ۹ دي تصويري از سند نفوذ مقابل دشمن بود. در يوم‌الله ۹ دي، دست قدرت خدا در دفاع كامل از نظام و حريم ولايت بيرون آمد و ۹ دي انقلاب اسلامي را مسير خودش مستحكم‌تر از قبل قرار داد.

فتنه و نفوذ در مسير انقلاب تمامي ندارد

وي با بيان اينكه مردم ايران از فتنه پيچيده ۸۸ سربلند خارج شدند، گفت: بايد بدانيم فتنه و نفوذ در مسير انقلاب، تمامي ندارد. تا اين انقلاب در سايه ولايت فقيه و دين جلو مي‌رود، دشمن براي آن توطئه مي‌كند و فتنه‌هاي بعدي، پيچيده‌تر و متفاوت‌تر است زيرا دشمن از شكست‌هاي خود تجربه مي‌‌گيرد و با شيوه و بازيگران جديدي به ميدان مي‌آيد. اگر مراقبت نشود و از فتنه‌ها درس گرفته نشود، سرچشمه فتنه‌هاي قبلي، بازيگران، ابزار و شيوه‌هاي فتنه‌هاي قبلي شفاف نشود، در درك فتنه‌هاي آينده دچار مشكل خواهيم شد. اگر از فتنه ۸۸ حساسيت‌زدايي نشود، در آينده به فتنه‌هاي بزرگ‌تري مبتلا خواهيم شد.

نائيني گفت: امروز با گذشت چندين سال اهميت حركت مردم در ۹ دي و ابعاد فتنه ۸۸ بيشتر آشكار مي‌شود. رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله ۹دي با طرح اين سؤال كه اگر فتنه به نتيجه رسيده بود، امروز وضع كشور چگونه بود؟ گفت: قطعاً جمهوري اسلامي ايران بي‌ثبات‌ترين كشور منطقه بود. امروز به بركت حماسه ۹ دي، كشور واكسينه شد و به بركت ايستادگي ملت ايران، در محور مقاومت و در سطح منطقه جمهوري اسلامي ايران، باثبات‌ترين و مقتدرترين كشور منطقه‌اي به شمار مي‌رود.

وي با تأكيد بر اينكه امروز به خوبي اثبات شد كه شعار «نه غزه، نه لبنان» و شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه»، شعارهايي احمقانه و ضدمنافع و امنيت ملي بود، ادامه داد: امروز به خوبي اثبات شد كه اگر در سوريه، غزه، لبنان و عراق نمي‌ايستاديم، شاهد جنگ پيچيده و فراگير با جريان ضدانقلاب و فتنه‌گران در تهران بوديم.

رئيس ستاد بزرگداشت يوم‌الله ۹دي ادامه داد: فتنه ۸۸ هر چند حادثه تلخ و پرمخاطره‌اي بود ولي نظام جمهوري اسلامي ايران از يك خطر پيچيده عبور كرد و از اين جهت جاي شكرگزاري وجود دارد.

برنامه‌هاي گراميداشت نهم دي

وي گفت: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با فعال نمودن «ستاد مركزي مردمي بزرگداشت يوم‌الله ۹ دي» و ستادهاي استاني، كميته‌ها و كارگروه‌هاي تخصصي تلاش كرده است تا در پرتو تبيين صحيح حقيقت، حماسه ۹ دي ۱۳۸۸ اين قله فراموش‌نشدني در تاريخ مبارزات ملت ايران همچنان زنده و جوشان باقي بماند.

نائيني در بخش ديگري از سخنانش به برنامه‌ها و اقدامات محوري ستاد بزرگداشت يوم‌الله ۹ دي براي اين روز اشاره كرد و گفت: آغاز برنامه‌هاي بزرگداشت يوم‌الله ۹ دي با ايراد خطبه‌هاي ائمه محترم جمعه كشور و سخنرانان قبل از خطبه‌ها در نماز جمعه چهارم دي ماه آغاز و تا نماز جمعه يازدهم دي ماه ادامه خواهد داشت.

وي از تجمع بزرگ مسئولان و كاركنان و مديران قوه قضائيه و دادگستري استان تهران در روز چهارشنبه (۹ دي) در مسجد ارگ تهران و مقابل آن خبر داد و گفت: سازمان صدا و سيما در شبكه‌هاي ملي و تمامي شبكه‌هاي استاني و بين‌المللي علاوه بر پوشش فعاليت‌هاي ستاد و دستگاه‌ها در موضوع ۹ دي، در تمامي شبكه‌هاي معاونت صدا، معاونت سيما، خبر و بين‌الملل، برنامه‌هاي متنوعي در قالب‌هاي كليپ، گفت‌وگو، فيلم، تحليل، خبر و گزارش فعال خواهد بود.

http://javanonline.ir/fa/news/762214

ش.د9405417

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات