تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۹۲۸۵۱

تجليل مطهري از مقاومت هاشمي در برابر فرصت‌طلبان

(روزنامه همدلي ـ 1394/10/02 ـ شماره 214 ـ صفحه 1)

علي مطهري روز گذشته در ديدار اعضاي جبهه مستقلين و اعتدال‌گرايان با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام توهين‌ها، تخريب‌ها و بهانه‌‌جويي‌هاي عجيب و غريب عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را به خاطر تيزبيني‌هاي سياسي ايشان دانست و گفت: ما از آيت‌الله هاشمي تشكر مي‌كنيم كه در اين مدت با صبر و استقامت اجازه ندادند حاشيه‌ها انقلابيون راستين را به حاشيه ببرد.

در اين ديدار، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به كارشكني‌هاي تندروها در مسير رفع دشمني‌ها، تهديدها و تحريم‌ها به نگاه‌هاي سياسي در پارلمان، سنا و دولت آمريكا گفت: اين نشان مي‌دهد كه قدرت‌هاي جهاني، ‌پي برده‌اند كه ضديت با ايران به نفع هيچ قدرتي نيست. وي با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در ابعاد داخلي و خارجي، بر دست‌آوردهاي ديپلماسي اين دولت در فضاي بين‌المللي تأكيد كرد و گفت: دنيا هم در عمر كوتاه دولت آقاي روحاني، متوجه افكار اعتدالي ملت ايران و سياست‌هاي اصولي نظام جمهوري اسلامي شده است و مسؤولان سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي پي بردند كه اكثريت مردم ايران با انديشه‌هاي اعتدالي، از افراط و تفريط و دميدن بر آتش جنگ بيزارند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، انتخابات اسفندماه را ميدان بسيار مناسبي براي اثبات بلوغ سياسي مردم ايران، مخصوصاً قشر جوان دانست و گفت: همراهي همه مسؤولان در همه سطوح با مردم در اين انتخابات، نمايندگاني را به هر دو مجلس مي‌فرستد كه تبلور آراي مردمي خواهند بود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انتخابات سال 92 را انتخاباتي پرشور و با حضور نمايندگان و نامزدهاي همه تفكرات سياسي جامعه دانست و گفت: نتيجه آن انتخابات، دولتي بود كه كارهاي بسيار خوبي براي جامعه كرد و حل مسأله هسته‌اي يكي از نمونه‌هاست. هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر «شرايط ويژه منطقه به خاطر شكل‌گيري و گسترش پديده شوم تروريسم»، گفت: نوع جنگ‌هاي اين گروه با جنگ‌هاي جهاني اول و دوم متفاوت است، اما بسيار خطرناك‌تر است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح چگونگي شكل‌گيري ساختار سياسي، نظامي و مالي تروريست‌ها در عراق و سوريه، گفت: با ايجاد هسته، در كشورهاي مختلف بذرپاشي كرده‌اند و ريشه‌كني آنها، يكي از كارهاي سخت و زمانبر عقلاي جامعه بشري است كه نبايد زمان را از دست داد و از آن غفلت كرد. وي آموزش‌هاي تروريست‌ها براي كارهاي انتحاري و تبليغات فراوان آنها براي جذب جوانان را نشانه‌اي از برنامه‌هاي خطرناك براي به هم زدن امنيت جوامع بشري دانست و گفت: نيجريه يكي از مصاديق تازه براي ميدان كارهاي تروريستي است كه حتي دختران را به جرم تحصيل مي‌ربايند، مي‌كشند و شيعيان را به خاك و خون مي‌كشند.

برخي با موضع‌گيري غير منطقي به رهبري صدمه مي‌زنند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط سياسي داخل كشور اشاره كرد و با ابراز تأسف از ميدان‌داري بعضي از تندروها و استفاده‌هاي افراطي از تريبون‌هاي رسمي، گفت: متأسفانه برخي به گونه‌اي در مورد رهبري سخن مي‌گويند كه گويي تنها، خود را نائب و نماينده ايشان مي‌دانند و عده‌اي حرف‌هاي خود را به گونه‌اي منتسب به ايشان مي‌كنند كه با توجه به موضع‌گيري‌هاي غير عقلي و غير منطقي خود، علاوه بر مخدوش كردن اذهان مخاطبان، به جايگاه رفيع رهبري و ولايت فقيه صدمه مي‌زنند. هاشمي رفسنجاني با تأكيد مؤكد بر «مردمي بودن نظام» و نقش آنها در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي از زمان مبارزه تا پيروزي و سپس دفاع مقدس، سازندگي و تاكنون، گفت: متأسفانه عده‌اي دانسته يا ندانسته با رفتار و گفتار عجيب، نسنجيده و غير منطقي خود دارند پايگاه مردمي نظام را ضعيف مي‌كنند.

وي با اشاره به جايگاه ولايت فقيه در كشور ايران كه علاوه بر پيروان اديان و مذاهب مختلف، قوميت‌هاي گوناگوني هم دارد، گفت: خداي ناكرده اگر روزي جايگاه حقيقي و حقوقي ولي‌فقيه در كشور ضعيف شود، دشمنان به اهداف خود در تجزيه ايران نزديكتر مي‌شوند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري اتفاقات ريز و درشتي كه در طول انقلاب اسلامي براي ايجاد تفرقه بين مردم رخ داد و حضور ولايت فقيه و مردم، جلوي آنها را گرفت، گفت: انتخابات، نقطه عطفي براي تقويت اين دو بعد است كه بايد تمام شرايط مصرح در قانون اساسي، براي برگزاري پرشور آن فراهم شود.

حق‌الناس خواندن راي مردم يك فتواي ديني است

وي حق‌الناس خواندن رأي مردم از سوي رهبري نظام را يك فتواي ديني و محكم از يك فقيه سياسي خواند و گفت: نبايد بگذاريم هر كاري كه به حضور حداكثري مردم لطمه مي‌زند، به نام دفاع از انقلاب صورت گيرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضور فعال احزاب را شيوه مرسوم مردم‌سالاري در كشورهاي دنيا دانست و گفت: تعدد احزاب در قانون اساسي نيز آمده و امروز احزاب فعاليت‌هاي خوبي در كشور دارند كه مي‌توانند در مقاطع حساسي از جمله زمان انتخابات، با تشكيل جبهه‌ها، خلاء وجود احزاب بزرگ را پر كنند. هاشمي رفسنجاني در اين جمع شامل نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي و دبيران كل و استاني احزاب افزود: جبهه مستقلين و اعتدال‌گرايان دو عنوان خوب براي فعاليت‌هاي سياسي شماست، كه هم از دو جناح مرسوم در كشور مستقل هستيد و هم با مشي اعتدال، به ترويج فرهنگ اسلام و گفتمان انقلاب مي‌پردازيد.

هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اهميت انتخابات براي تشديد فعاليت‌هاي احزاب، به انتخابات اسفندماه اشاره كرد و گفت: اين انتخابات ميداني خوب براي نشان دادن عقلانيت، منطق‌گرايي، استدلال‌پذيري، قانون‌گرايي و عمل به تصريحات قانون اساسي در جهت برگزاري يك انتخابات متناسب با شأن جمهوري اسلامي است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر لزوم پرهيز از تشنجات سياسي و بيان مواضع بدون بداخلاقي‌هاي سياسي و با حفظ خونسردي و آرامش، گفت: مردم وقتي استدلال و منطق را در سخنان كسي ببينند، مروج آن افكار و حرف‌ها مي‌شوند كه نمونه اين برخورد را در شيوه‌هاي گفتاري و نوشتاري دكتر علي مطهري در مجلس و رسانه‌ها شاهديم.

اگر شما دو نفر از هم جدا نشويد، انقلاب حفظ مي‌شود

همچنين در آغاز اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين اشرفي‌اصفهاني با ارائه تحليلي از سال 1341 تاكنون به مقاطع حساس انقلاب اشاره كرد و درباره زمان رحلت امام خاطره‌اي را ذكر كرد كه امام راحل دست آيت‌الله خامنه‌اي و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را در هم گذاشتند و گفتند اگر شما دو نفر از هم جدا نشويد و تا زماني كه با هم باشيد، انقلاب حفظ مي‌شود.

يادگار شهيد بزرگوار محراب، آيت‌الله اشرفي‌اصفهاني، با اشاره به اتفاقات تأسف‌بار در دولت‌هاي نهم و دهم و همچنين نقش آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي ايجاد شور و اشتياق مردم در انتخابات يازدهم، گفت: وقتي مردم اتفاقات مربوط به رد صلاحيت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را ديدند و شنيدند، با رأي معنادار خود، بر جايگاه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جامعه و نظام تأكيد كردند.

تشكر مطهري از صبر و استقامت آيت‌الله هاشمي

قدرت‌علي حشمتيان، نماينده ادوار و نائب رئيس خانه احزاب ايران، دكتر علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين اشرفي‌اصفهاني، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي و دكتر محمدعلي وكيلي، عضو نمايندگان ادوار مجلس و مدير مسؤول روزنامه ابتكار به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره مسايل سياسي، اقتصادي،‌ فرهنگي و اجتماعي پرداختند.

علي مطهري نيز با اشاره به انديشه‌هاي بلند شهيد مطهري در كتاب «نهضت‌هاي اسلامي در 100 سال اخير»، گفت: رخنه فرصت‌طلبان يكي از آسيب‌هاي نهضت اسلامي است كه وارد صحنه مي‌شوند و انقلابيون راستين را به حاشيه مي‌رانند و مسير انقلاب را تغيير مي‌دهند. وي افزود: متأسفانه چنين حالتي در كشور ما نيز پيدا شده كه عده‌اي به دنبال چنين هدفي بودند و هستند و ما از آيت‌الله هاشمي تشكر مي‌كنيم كه در اين مدت با صبر و استقامت اجازه ندادند اين اتفاق در مسير انقلاب بيفتد. مطهري توهين‌ها، تخريب‌ها و بهانه‌جويي‌هاي عجيب و غريب عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را به خاطر تيزبيني‌هاي سياسي ايشان دانست و با يادآوري تيزبيني‌هاي شهيد مطهري در مسائل فكري و ايدئولوژي، گفت: شخصيت‌هاي بزرگوار بايد انحرافات را بفهمند و براي مقابله با آنان بكوشند.

وكيلي نيز با اشاره به مقاله ثقلين نظام كه اخيراً نوشته، به خرده گفتمان‌هاي اصولگرايي و اصلاح‌طلبي اشاره كرد و گفت: آيت‌الله خامنه‌اي و آيت‌الله هاشمي به مثابه ثقلين نظام هستند كه هر گاه اتحادشان حفظ شود، اميد به جبهه انقلابيون تزريق و نااميدي و ياس به اردوگاه خناسان و دشمنان پمپاژ مي‌كرد. وي افزود: جدا كردن هاشمي از خيمه نظام، ناشدني و البته آرزوي آدم‌هاي كوچك داخلي و دشمنان خارجي است.

ش.د9404775

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات