تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۲۸۶۳

ساده‌انديشي دوستان و کينه دشمنان

پایگاه بصیرت / محمود فرشيدي
(روزنامه رسالت - 1395/03/30 - شماره 8688 - صفحه 1)

رهبراني که براي استقلال کشور خويش و رهايي آن از يوغ ابرقدرت ‌ها قيام مي ‌کنند، تکيه‌ گاهشان آداب، رسوم، سنت‌ ها و باورها و فرهنگ ملي است و با تأکيد بر اين شاخصه‌ ها، همبستگي ملت را در مبارزه عليه بيگانگان،‌ سامان مي‌ دهند. در حقيقت اين شاخصه‌ هاست که به يک ملت، هويت واحد مي‌ بخشد و مي ‌تواند عامل مقابله با هويت تحميلي بيگانه و دشمن باشد.

به همين دليل شناخت اين شاخصه‌ ها و نگاهباني و پاسداري از آنها، رمز دستيابي به استقلال هر ملت و حفظ آن مي‌ باشد و از آنچنان اهميتي برخوردار است که رهبران ژرف ‌انديش، حتي از ظاهري ‌ترين مؤلفه ‌هاي آن نظير نوع پوشش ملي يا جنس اين پوشش و نوع غذاها و امثال آن نيز براي تقويت همبستگي ملي بهره مي‌ گيرند و در مقابل، دشمن هم تلاش مي‌ کند حتي با تحميل پوشش‌ ها

و خوردني ‌ها و آشاميدني ‌هاي خود، جاي پايي براي نفوذ بيابد و مقاومت ملت‌ ها را در هم بشکند. مقابله ديروز و امروز غرب با حجاب و تبليغات گسترده براي ترويج کوکاکولا و سوخاري کنتاکي، نمونه ‌هايي از همين جنگ پنهان غرب عليه هويت ملي کشورها، به خصوص کشورهاي اسلامي است.

خوشبختانه در کشور عزيز و سرافراز ما ايران، شاخصه‌ هاي هويت ملي، متعدد، ريشه ‌دار، تاريخي و عميق و در عين حال عقلاني، انساني، جذاب و قابل دفاع در عرصه بين‌المللي است و امام خميني (ره) با شناخت هوشمندانه آنها، توانستند از استقلال ملت ايران در برابر تمامي قدرت‌ ها و ابرقدرت ‌هاي مستکبر، دفاع کنند و آزادي را براي کشور به ارمغان بياورند و طبعاً استمرار اين خوديابي مليِ، در اين سي و هفت سال هم، جايگاهي رفيع به ملت ما بخشيده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار هفته گذشته با مسئولان نظام، به توانمندي‌ هاي اصلي و اساسي کشور، اشاره فرمودند و از "پيشرفت‌ هاي علمي"، "جمعيت جوان کشور"، "توانمندي‌ اقتصادي"، "توانمندي دفاعي بازدارنده"، "توانمندي سياسي" و در رأس همه "ايمان اسلامي" به عنوان سرمايه ها و ظرفيت عظيم ملت ايران ياد کردند و استفاده صحيح و مناسب از اين ظرفيت را تنها راه مقابله با طراحي دشمن دانستند.

اما آن حقيقتي که توانسته است و مي‌تواند ظرفيت ‌هاي بالقوه ملت ايران را تبلور عيني ببخشد، همان "ايمان اسلامي" است. "ايمان اسلامي" است که مي‌ تواند از ظرفيت بي‌ نظير اقتصادي ايران و بخصوص رتبه برتر گاز و نفت ما در جهان، قاطعانه دفاع کند و مانع تاراج آن توسط دشمن گردد. "ايمان اسلامي" است که با هدايت جمعيت جوان کشور مي‌ تواند آنان را در جهت پيشرفت کشور، سوق دهد. "ايمان اسلامي" است که مانع سرسپردگي دانشمندان محبوب ما به بيگانه شد و توانستند ملت ايران را به فناوري نانو، هسته ‌اي، سلول‌ هاي بنيادي و روزآمدترين پيشرفت ‌هاي علمي مجهز کنند.

"ايمان اسلامي" است که توانمندي دفاعي بازدارنده ما را با پيشرفته ‌ترين صنايع موشکي و پهپاد و ديگر سلاح‌ ها و فناوري ‌ها به چنان جايگاه برجسته ‌اي رساند که آمريکا و اسرائيل اجازه دست از پا خطا کردن عليه ايران را به خود نمي ‌دهند. "ايمان اسلامي" است که علي رغم اختلاف سليقه ‌هاي سياسي، آنچنان وحدتي در کشور ما حاکم نموده است که توطئه ‌هاي شب و روز آمريکا و ديگر عوامل استکبار، نتوانسته‌ اين انسجام را به دوگانگي و تفرقه ملي تبديل کند و فتنه ‌ها و انحراف ‌ها را خنثي ساخته است.

بر اين اساس، طبيعي است که آمريکا و همدستانش و به خصوص انگليس خبيث، با شناسايي توانمندي "ايمان اسلامي" به عنوان علت ايجاد و استمرار انقلاب اسلامي، تمام توان خويش را عليه آن به کار مي‌گيرند. آنها اميدوار هستند که با به کارگيري اهرم‌ هاي تبليغاتي، رسانه ‌اي و فضاي مجازي، "ايمان اسلامي" را در نسل‌ هاي نوجوان و جوان ايراني تضعيف کنند، هر چند رويش لاله ‌هاي پر طراوتي نظير شهيدان مدافع حرم، دشمن را مأيوس مي‌ سازد.

البته حتي اگر در ميان نسل جوان و نوجوان به دليل بي‌ تجربگي و عدم شناخت، عده ‌اي چند صباحي فريب دشمن را بخورند، با توجه به فطرت پاک و ريشه‌ هاي عميق ايمان اسلامي در وجودشان، دير يا زود به هويت ملي خويش باز خواهند گشت، اما در شرايط حساس کنوني اگر برخي مسئولان و پيشکسوتان در عرصه سياست، با آهنگ دشمن همنوا شوند و نه تنها در جهت تقويت "ايمان اسلامي" ملت گام برندارند بلکه اسلام را آن گونه تعريف کنند که آمريکا مي ‌پسندد، چه توجيهي نزد ملت ايران دارند و چگونه مي ‌توان اين غفلت عظيم را به عنوان يک واقعيت تلخ پذيرفت؟!

روشن است که امروز آمريکا، سرخورده از براندازي انقلاب اسلامي و نظام اسلامي، استحاله و تحريف آن را در برنامه خود دارد و ترويج اسلام انقلاب‌ زدايي شده را در دستور کار خود قرار داده است و همان گونه که در صدر اسلام، متصرفان ظالمانه قدرت، نه تنها شخصيت پيامبر گرامي اسلام (ص) را تحريف کردند بلکه مفاهيم و پيام بعثت را نيز دگرگون ساختند تا بتوانند با اين تحريفات، معاويه و يزيد را بر منبر پيامبر گرامي اسلام (ص) بنشانند. امروز هم سياست آمريکا تحريف انقلاب اسلامي و کليدواژه‌هاي آن است تا بستر اجتماعي را براي به قدرت رساندن عوامل سرسپرده خويش در کشور فراهم سازد و به همين دليل است که بي ‌بي ‌سي، شخصيت امام را تحريف و به ساحت مقدس امام خميني (ره) اسائه ادب مي ‌کند، با همين رويکرد است که دشمن مي ‌کوشد انقلاب را حادثه ‌اي تمام شده جلوه دهد.

در تعقيب همين سياست است که تلاش مي‌ شود نيروهاي انقلاب در همان افرادي خلاصه شوند که اطراف امام بودند و امروز پا به سن گذاشته‌ اند يا از دنيا رفته ‌اند، يعني بستن باب انقلابي گري بر روي جوانان! و بالأخره با هدف همين تحريف و دشمني‌ هاست که تلاش مي‌ شود ميراث امام خميني (ره) يعني اسلام انقلابي و اسلام ناب محمدي (ص)، با "اسلام رحماني" جايگزين شود؛ يعني تعريفي که رئيس دفتر فرح پهلوي، عبدالله گولن‌ها، سروش‌ ها، کديورها و ديگر عوامل تسليم غرب، امروز از اسلام ارائه مي ‌دهند، به مقابله با انديشه امام (ره) و آرمان‌ هاي انقلاب و اسلام حقيقي ‌آمده است.

آيا وقت آن نرسيده است که اگر شخصيت يا مسئولي که با انقلاب امام به پست و مقام رسيده و اکنون دچار چنين غفلت ها و لغزش‌ هايي شده و در دام اسلام رحماني گرفتار آمده، آن را جبران نمايد و بيش از اين در حق انقلاب اسلامي، امام و شهيدان، جفا روا ندارد؟!

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=232206

ش.د9500831

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات