تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۳۵۲۴

ستون‌هاي صخره‌وار نظام

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي / anbarloee.ir
(روزنامه رسالت - 1395/04/08 - شماره 8695 - صفحه 1)

چرا بايد از حريم اهل بيت (ع) دفاع کرد؟ درخشش انقلاب اسلامي در منطقه و جهان و زيبايي‌هاي آن مديون فرهنگ اهل بيت (ع) است. جاذبه هاي نظري و تئوريک انقلاب، ريشه در فرهنگ اهل بيت (ع) دارد. مسير ولايت الله و رسول او (ص) فقط و فقط از طريق فرهنگ اهل بيت (ع) عبور مي کند. امروز ملت ما و علماي ما و نخبگان جهان، روي اقيانوسي از معارف اهل بيت (ع) نشسته‌اند و دريافت هاي اصيل و حياني خود را فقط از طريق عترت پيامبر اکرم (ص) بر اساس نص صريح حديث ثقلين محک مي زنند.

امام خميني (ره) در وصيتنامه سياسي الهي خود که در حقيقت مانيفست انقلاب اسلامي در جهان است، مي‌فرمايد: «ما مفتخريم که ائمه معصومين از علي بن ابي طالب گرفته تا منجي بشريت حضرت مهدي صاحب الزمان (عليهم آلاف التحيات والسلام) که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند.»

دشمنان اسلام و قرآن و دشمنان ايران به اين نتيجه رسيده اند که هجوم به حرم آل الله در عراق و شام به عنوان يک عمل نمادين مي تواند بخشي از پروژه براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي باشد. لذا جنگ نرم و سخت را در يک ميدان وسيع تر و بي سابقه تر شروع کرده اند. پديده گروههاي تکفيري در عراق و شام و ديگر بلاد اسلامي نه تنها شيعه بلکه اهل سنت را هم هدف قرار داده است. مقصد نهايي آنها هدم قرآن و اسلام و تحويل کليد کعبه به اربابان صهيونيست خود است.

آنها مي خواهند فاتحه اسلام را با خاخام هاي يهودي بخوانند و البته اين آرزو را به گور مي‌برند. اعمال خشونت آميز توسط داعش در عراق و سوريه و رکوردهايي از خشونت که در قوم مغول هم نظير ندارد براي اين است که راهبرد "غلبه" به واسطه "رعب" را دنبال مي‌کنند. همين راهبرد را در جنگ نرم در تحريف اسلام و قرآن و آموزه هاي پيامبر (ص) بي‌محابا دنبال مي کنند و همه ارتش رسانه اي غرب هم در خدمت آنان است.

مقام معظم رهبري در ديدار خانواده‌هاي شهداي حرم فرمودند: «دفاع از حريم اهل بيت (ع) دفاع از ايران است.» امروز جوانان برومند ايران با درک چنين مفهومي پا به ميدان مبارزه با تکفيري ها نهاده اند. تمامي کساني که در ايام محرم و صفر به خاطر فاجعه کربلا و مصيبت قتل عام ياران امام حسين (ع)، مظلوميت حضرت زينب (س) و فرزندان پيامبر (ص) بر سر و سينه مي‌زنند و محبت اهل بيت (ع) را در قطره قطره خون خود حس مي کنند، هواي دفاع از حريم و حرم دارند.

روزي نيست در چهارگوشه ايران، پيکر پاک شهيدي که در اين حال و هواست تشييع نشود.

اصيل ترين و خالص ترين و پاکبازترين جوانان کشور اکنون براي زمينگير کردن دشمن پشت مرزهاي ايران حضور دارند و از ام القراي جهان اسلام دفاع مي کنند. تعبير جديدي که رهبر انقلاب از شهداي مدافع حرم در اين ديدار داشتند، شنيدني است. ايشان، شهدا و خانواده هاي مدافع حرم را "ستون هاي صخره وار نظام جمهوري اسلامي" توصيف فرمودند. انصافاً شهداي هفتم تير، هشتم شهريور، شهداي محراب و 17 هزار شهيد ترور، شهداي جنگ تحميلي و شهداي مدافع حرم، ستون هاي صخره وار نظام هستند. اين ستون هاي صخره وار، سقف و کف مشروعيت مردمي و مشروعيت الهي نظام را تشکيل مي دهند. تا موقعي که اين ستون هاي صخره وار وجود دارد، در برج و باروي مرزهاي جمهوري اسلامي هيچ قدرتي نمي تواند نفوذ کند. بمب اتم هم نمي تواند اين نظام را از پاي درآورد.

بر همگان روشن است کسي که عزم عراق و شام براي نبرد با حراميان مي کند، همانند امام حسين (ع) و ياران باوفايش سر خود را بر نيزه مي بيند.

با علم به اين واقعيت و با تأسي به شهداي کربلا، بار سفر خود را مي بندند. خانواده هاي آنان نيز چون زينب کبري (س) با بصيرت کامل، آنها را همراهي مي کنند. برخي از مصاحبه هاي آنها که از رسانه ها به ويژه سيماي جمهوري اسلامي پخش شده، واقعاً تحسين برانگيز است. آنها طوري حرف مي زنند که گويي بر بال ملائک سوارند. ترس در منطق آنها ترسانده شده و اصلا در حريم قلب و ذهن آنها راه ندارد. همين رمز پيروزي هاي رزمندگان اسلام در عراق و شام است. برادران پاکستاني و افغاني و نيز از مليت هاي مختلف که از آبشخور فرهنگ اهل بيت (ع) سيرابند، برادرانه در کنار رزمندگان ايراني عليه تبهکاري هاي تکفيري ها مي جنگند. اين رويکرد نشان مي دهد دفاع از حريم حرم اهل بيت (ع) در عراق و شام فقط دفاع از ايران نيست و مرزي را نمي توان براي آن تصور کرد. لذا دفاع از همه حيثيت انسان، قرآن و اسلام است.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=232910

ش.د9501097

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات