تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۳۷۳۳

سعودی‌ها به دنبال تولید داعش ایرانی از باقی‌مانده منافقین!

پایگاه بصیرت / جعفر تكبيري

(روزنامه جوان – 1395/04/21 – شماره 4856 – صفحه 5)

اختلافات ايران و عربستان بر سر موضوعات منطقه‌اي اگرچه سابقه‌اي طولاني دارد اما اين اختلافات حالا با وقوع تحولات جديد در منطقه خاورميانه، شكلي تازه به خود گرفته است. تحولاتي كه مهم‌ترين نقطه آن در سوريه است و اين تقابل با حمايت سعودي‌ها از تروريست‌ها به عراق و ديگر نقاط منطقه نيز سرايت كرده است. نكته مهم در خصوص اين تقابل آنجاست كه به اعتراف تمام چهره‌هاي مستقل سياسي در دنيا، ايران در تمام اين مناطق مي‌كوشد ضمن حمايت از حكومت‌هاي قانوني و مردمي، نه تنها مانع از گسترش پديده تروريسم در منطقه غرب آسيا شود، بلكه به استحكام اين حكومت‌ها كمك كند. موضعي اصولي كه تاكنون توانسته بسياري از برنامه‌هاي عربستان را با ناكامي روبه‌رو و شكست‌هاي بزرگي را در عملكرد منطقه‌اي اين كشور ثبت كند.

حالا اين شكست‌هاي پي در پي سياسي عربستان از جمهوري اسلامي ايران، آنها را واداشته تا با رويكردي تازه به جاي رويارويي با ايران، به سراغ حمايت از گروه‌هاي تروريستي مخالف ايران برود و با حمايت از آنان بكوشد جمهوري اسلامي را از داخل دچار چالش كند؛ اقدامي كه در گذشته نيز داراي سابقه بوده است. جايي كه عربستان با ارائه كمك‌هاي مالي، اطلاعاتي و تسليحاتي به تروريست‌هاي مناطق شرقي كشور، مي‌كوشيد ضمن ترويج تقابل شيعه و سني در اين مناطق، عملاً كشور را با ناامني روبه‌رو كند. اگرچه در ادامه اين اقدام با هوشياري نيروهاي امنيتي و نظامي خنثي شد. حالا بار ديگر عربستان بر اساس همين راهبرد، به سراغ گروهك منافقين، يكي ديگر از گروه‌هاي تروريستي مخالف جمهوري اسلامي رفته و مي‌كوشد سياست ايجاد ناامني در ايران را از طريق اين سازمان تروريستي دنبال كند.

مقام امنيتي عربستان در جمع منافقين

بر اين اساس، شو تبليغاتي منافقين كه هر ساله به ميزباني فرانسه و در شهر پاريس برگزار مي‌شود، روز شنبه گذشته نيز بار ديگر برگزار شد. گردهمايي كه همچون گذشته به دليل عدم مشاركت ايرانيان خارج از كشور، رهبران سازمان منافقين را بر آن داشت تا بار ديگر دست به دامن پناهجويان و كارتن‌خواب‌هاي پاريس شوند و با پرداخت مبلغي اندك و يك وعده غذا و مشروب آنها را وادار به حضور در اين همايش كنند. اگرچه نكته مهم در اين ميان آنجا بود كه اين همايش امسال در راستاي سياست‌هاي ضد ايراني عربستان، ‌با حمايت مالي و رسانه‌اي سعودي‌هاي برگزار شد. جايي كه دلارهاي نفتي كارتن‌ خواب‌ها و پناهجويان را به نفع منافقين گردهم آورد و شبكه‌هاي سعودي «العربيه»، «الاخباريه» و «سعودي گزت» نيز به بازتاب و پوشش زنده اين شو تبليغاتي منافقين پرداختند.

افشای مرگ سرکرده منافقین

در اين ميان سعودي‌ها كه قصد نداشتند حمايت خود را از گروه‌هاي تروريستي ضد ايران پنهان كنند، شاهزاده «تركي الفيصل» از مقام‌هاي ارشد سابق دربار آل‌سعود و رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي عربستان را به جمع منافقين فرستادند تا جمع جريان‌هاي ضد ايراني تكميل شود.

نكته مهم حضور تركي الفيصل در جمع منافقين آنجا بود كه وي در سخنراني‌اش اگرچه سخناني عليه كشورمان مطرح كرد اما در بخشي از اين گفته‌هاي خود به صورت ناخواسته خبر مرگ مسعود رجوي را صراحتاً تأييد كرد. بر اين اساس رئيس پيشين دستگاه جاسوسي عربستان سعودي در بخشی از سخنان خود از واژه «مرحوم» براي مسعود رجوي سركرده منافقين استفاده و چندين بار نيز لفظ «فقيد» را براي اشاره به رجوي به كار برد. هر چند يكي از اعضاي گروهك منافقين تلاش كرد تا ماجرا را به نوعي جمع كند و بلافاصله پس از سخنراني فيصل پشت تريبون رفته و مرگ سركرده را تكذيب كرد و آن را اشتباه لفظي خواند اما اين گاف بزرگ اطلاعاتي تأثير خود را در سطوح مختلف داخلي منافقين و همچنين آينده سازمان تروريستي خواهد داشت. اين در حالي است كه پيش از اين نيز شايعاتي مبني بر هلاكت سركرده منافقين پس از حمله امريكايي‌ها به عراق منتشر شده بود اما رهبران رده پايين اين سازمان براي حفظ اركان روحيه فريب‌خوردگان اين گروهك همواره اين خبر را از آنان مخفي نگه مي‌داشتند.

برنامه‌سازي عربستان براي منافقين

اما اين نخستين بار نيست كه سعودي‌ها به حمايت از منافقين مي‌پرداختند كه پيش از اين در راستاي سياست حمايت عربستان از گروه‌هاي ضد ايراني، شبكه العربيه ارگان تبليغاتي آل‌سعود مجموعه مستندي را تحت عنوان «دوراني در جهنم» ساخت و پخش كرد كه در آن به دنبال تطهير چهره تروريستي گروهك منافقين بود. در اين مستند، ‌شبكه العربيه مي‌كوشيد تا چهره‌اي خشن از جمهوري اسلامي ايران براي مخاطبان خود به تصوير بكشد تا نه تنها به منافقين هويت ببخشد بلكه جنايت آل‌سعود در سوريه، عراق و يمن را پشت اين ادعاها پنهان كند.

سوءاستفاده منافقين

اما گروهك منافقين كه پس از تخليه كمپ اشرف دچار اضمحلال و فروپاشي شده، با سوءاستفاده از شرايط فعلي منطقه سعي كرده براي بقا، خود را به عربستان نزديك كند. در اين ارتباط سال گذشته مريم رجوي يكي از سركردگان سازمان منافقين در ديدار با «محمد آل‌الشيخ» سفير عربستان سعودي در پاريس از آمادگي اين گروه تروريستي در كمك و همكاري با عربستان در تجاوزاتش عليه ملت يمن خبر داد. رجوي در اين ديدار همچنين تأكيد كرد كه عربستان هرگاه از مجاهدين خلق درخواست كمك كند، اين سازمان آماده اجراي درخواست‌هاي اين كشور فوراً و بدون ذره‌اي ترديد است.

منابع آگاه خاطرنشان مي‌كنند رجوي و آل‌الشيخ تاكنون چندين بار با يكديگر در پاريس ديدار داشته‌اند و رجوي در اين ديدارها از كمك‌ها و حمايت‌هاي مالي‌ عربستان سعودي در سال‌هاي گذشته از اين گروه به ويژه پس از طرد شدن از عراق، تقدير و تشكر كرده است. اين اقدام سركرده منافقين در حالي بود كه پيشتر اين گروه تروريستي، حمله و جنايات داعش در عراق را انقلاب مردم مظلوم عراق ناميده و به حمايت از آنان برخاسته بود. همچنين در سوريه نيز منافقين حمايت‌هاي گسترده‌اي از تروريست‌هاي سوري انجام دادند.

چرا منافقين؟

حال سؤال اين است كه چرا عربستان حاضر شده، براي فشار به ايران به سراغ گروهك تروريستي منافقين برود؟ پاسخ به اين سؤال را مي‌توان در تاريخچه اين گروهك تروريستي جست‌وجو كرد. واقعيت آن است كه گروهك منافقين، جزو معدود گروهك‌هاي معاند با جمهوري اسلامي بودند كه داراي تشكيلات سازماني واحد و متمركز هستند و همين موضوع باعث شده كه آنها راحت‌تر بتوانند به سازماندهي اعضاي تروريست خود و انجام اعمال تروريستي در داخل خاك ايران بپردازند. مروري بر تمام وقايع تروريستي كه طي سال‌هاي پس از انقلاب در داخل خاك كشورمان به وقوع پيوسته، مي‌تواند مؤيد همين ادعا باشد كه اين سازمان تروريستي سهم عمده‌اي در اين عمليات‌ها داشته و عملاً قدرتمند‌ترين گروهك تروريستي ضدجمهوري اسلامي به شمار مي‌رود. در عين حال منافقين نقش فعالي نيز در پرونده هسته‌اي ايران ايفا مي‌كنند و بارها اسناد و اطلاعات مربوط به تأسيسات و فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان را كه توسط سمپات‌هاي خود در داخل كشور به دست آورده‌اند، به سازمان‌هاي جاسوسي غرب فروخته و اين كار را به محلي براي ارتزاق خود تبديل كرده بودند.

دلارهايي كه دور ريخته مي‌شود

اما اقدامات اخير عربستان در حمايت از گروه تروريستي منافقين را مي‌توان دور ريختن دلارهاي نفتي اين كشور و يادگاري نوشتن آنان روي يك ديوار خرابه دانست؛ چراكه پس از تخليه كمپ اشرف توسط منافقين و انتقال آنان به كمپ ليبرتي، اختلافات شديدي در ميان اعضاي منافقين شكل گرفت و بخش زيادي از نيروهاي فريب‌خورده اين جريان از كمپ ليبرتي فرار و خود را تسليم نيروهاي امنيتي كشورمان كرده‌اند. همچنين تعداد زيادي از اعضاي اين گروهك نيز به ديگر كشورها پناهنده شده‌اند و عملاً مي‌توان گفت كه عمر منافقين پايان يافته است.

نكته ديگري كه عربستاني‌ها قادر به درك آن نبودند، اين بود كه منافقين با اقدامات تروريستي خود، هيچ مقبوليت و پايگاه اجتماعي در داخل ايران ندارند و همه مردم ايران با هر تفكر سياسي و اعتقادي از اين گروهك متنفر هستند. اين موضوع نه تنها در بين مردم ايران بلكه در بين ساير اپوزيسيون‌ها نيز صادق است و مخالفان جمهوري اسلامي در تمام طيف‌ها در يك ديدگاه مشترك، معتقدند كه منافقين يك گروهك تندرو و تروريستي است. از اين‌رو نيز هيچ كدام از اپوزيسيون ايراني حاضر به همكاري با منافقين نيستند.

http://javanonline.ir/fa/news/796472

ش.د9501182

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات