تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۴۳۷۷
بي‌بي‌سي براي حذف فقهاي انقلابي حضرات آيات جنتي، يزدي و مصباح فرمول ارائه كرد

تكليف انتخاباتي انگليس براي مردم ايران!

پایگاه بصیرت / محمد اسماعیلی
(روزنامه جوان - 1394/12/01 - شماره 4754 - صفحه 2)

«راديوي انگليسي دارد به مردم تهران دستورالعمل مي‌دهد به فلاني رأي بدهيد، به فلاني رأي ندهيد! معناي اين چيست؟ انگليسي‌ها دلشان تنگ شده براي دخالت كردن در ايران. يك روزي بود كه پادشاه كشور وقتي مي‌خواست تصميم مهمّي بگيرد، سفير انگليس را صدا مي‌كرد و از او مي‌پرسيد كه اين كار را بكنم يا نكنم. انگليس‌ها يك روزي اين‌جور در امور كشور دخالت مي‌كردند؛ بعد هم امريكايي‌ها، يك مدّتي هم هر دو؛ امروز اين دست‌ها قطع شده است». اين بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مردم آذربايجان شرقی است كه به دخالت انگليسي‌ها در انتخابات 7 اسفند پرداخته‌اند و نسبت به عواقب آن هشدار مي‌دهند.

حال سؤال اساسي اين است كه دخالت انگليسي‌ها در كدام يك از انتخابات گذشته مبرهن بوده، عواقب اين دخالت چه بوده و هزينه‌هاي ناشي از اين دخالت كدام يك از مؤلفه‌هاي قدرت جمهوري اسلامي ايران را تضعيف كرده است؟

قبل از هر چيز بايد مقدمه‌سازي دخالت رسانه‌هاي وابسته به انگليس را از ماه‌ها قبل از انتخابات امسال دانست؛ نخستين اقدام مهم‌ترين رسانه اين كشور- يا همان بي‌بي‌سي فارسي – بعد از شكست‌هاي پياپي اين رسانه‌ها در مواجهه با جمهوري اسلامي ايران و از جمله «بي‌نتيجه ماندن بي‌ثبات سازي سياسي در ايران »، تغيير مديران ارشد اين رسانه است كه مهم ترين آن را بايد بركناري صادق صبا پس از هفت سال از مديريت بخش فارسي بي‌بي‌سي - اواسط دي ماه- دانست که رزيتا لطفي، سردبير خبر تلويزيوني اين بخش جايگزين وي مي‌شود.

رزيتا لطفي، فارغ‌التحصيل زبان انگليسي از دانشگاه تهران است و در مدرسه مطالعات شرق‌شناسي و آفريقاي دانشگاه لندن در رشته مطالعات خاورميانه تحصيل كرده است. او در سال ١٩٩٦ به عنوان تهيه‌كننده به بخش فارسي پيوست و مسئوليت‌هاي مختلفي در بخش‌هاي خبري بي‌بي‌سي داشته است.

«حضور گسترده بي‌بي‌سي فارسي در شبكه‌هاي اجتماعي ايراني» و از جمله تلگرام دومين گام اين رسانه انگليسي جهت اعمال دخالت در انتخابات اخير كشورمان است، به‌گونه‌اي كه مدير جديد بخش بي بي سي فارسي در اظهارات خود، با تأكيد بر حضور گسترده بي‌بي‌سي فارسي در شبكه‌هاي اجتماعي، بيان مي‌كند: «تلاش براي نوآوري در اين زمينه ادامه خواهد يافت. بي بي سي قصد دارد ارتباط مؤثرتري با مخاطبان [بخوانيد ايراني ] برقرار كند.»

«اطلاعيه بي‌بي‌سي براي جذب جاسوس» گام ديگر اين رسانه انگليسي براي دخالت در انتخابات ايران و مقدمه چيني براي آشوب‌هاي خياباني در كشورمان است. بي بي سي فارسي با ارائه اطلاعيه‌اي در شبكه اجتماعي تلگرام از مخاطبانش مي‌خواهد تا ضمن ارائه شماره تماس خود به بي بي سي، نام استان را كه به نظر مي‌رسد براي ايجاد شبكه سازي اجتماعي به كار مي‌رود، ارسال كنند. در اين اطلاعيه همچنين «جمع‌آوري اطلاعات از داخل ايران» توسط مخاطبان ايراني هدف ديگر اين اقدام است.

پنچمين گام هدفمند بي بي سي فارسي جهت اثرگذاري در آوردگاه انتخاباتي كشورمان كه از تمايل انگليسي‌ها براي رأي‌آوري جناح غربگرا در داخل كشور هم خبر مي‌دهد، معرفي نامزدهاي انتخاباتي مورد حمايت خود آنهم به صورت مصداقي است.

بي بي سي رسانه رسمي انگلستان در مطلبي با تيتر «يك محاسبه: حذف «يزدي، جنتي و مصباح» از خبرگان چگونه ممكن است؟» با اشاره به آراي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري تهران نوشت: «رأي‌دهندگان به فهرست رفسنجاني-روحاني، بيش از نيم ميليون نفر از رأي‌دهندگان به فهرست يزدي-جنتي-مصباح بيشتر هستند. در چنين شرايطي اگر حاميان رئيس جمهور فعلي در انتخابات خبرگان پيش رو، به طور هماهنگ به ۱۶ نفر رقيب آقايان يزدي، جنتي و مصباح رأي بدهند، به راحتي امكان راندن آنها به جايگاه‌هاي ۱۷ به پايين فهرست منتخبان استان تهران را خواهند داشت.»

اين رسانه انگليسي همچنين با اشاره به اينكه «انتظار رأي دادن يكپارچه هواداران فهرست رفسنجاني-روحاني به فهرستي از ۱۶ كانديداي رقيب اين سه نفر واقع بينانه نيست» ادامه داد: «اما بايد توجه داشت كه در جانب مقابل نيز، اكثريت قاطع رأي دهندگان به آقايان يزدي، جنتي و مصباح، در كنار آنها به ساير اصولگرايان رأي خواهند داد؛ رفتاري كه اگرچه در حالت عادي اتفاق مهمي نيست، ولي در شرايطي كه نسبت بالايي از رأي دهندگان طيف مقابل در صدد حذف اين سه نفر با رأي دادن به رقبايشان باشند، به حذف آنها (از طريق افزايش آراي رقبا) كمك خواهد كرد.»

اكبر گنجي هم كه در انتخابات مجلس ششم عنوان «عاليجناب سرخ‌پوش» را براي هاشمي در ادبيات سياسي كشور جا انداخت اين بار در حمايت از وي و در جهت تخريب رقباي وي در بخشي از مقاله خود با عنوان «شكست جنتي و يزدي و مصباح، آزمون فيصله‌ بخش [حاكميت]» در راديو زمانه نوشت: «رأي نياوردن «مثلث جيم» در تهران، هزينه بسيار بالايي براي جمهوري اسلامي... ، سپاه و افراطي‌ترين بخش‌هاي جمهوري اسلامي دارد. شكست اين سه تن، آزمون فيصله‌ بخش شكست آيت‌الله خامنه‌اي، اصولگرايان و اسلام فقيهانه آنان است. تهران مي‌تواند اين آزمون فيصله ‌بخش را انجام دهد.»

چرا رأي نياوردن آيات عظام جنتي، يزدي و مصباح براي انگليسي‌ها مهم است؟

سابقه نشان مي‌دهد همواره طيفي از نخبگان و مسئولان بلند پايه كشور مورد خشم انگليسي‌ها و حاميان آنها در داخل كشور بوده‌اند، طيفي كه همواره منافع انقلاب را بر منافع شخصي ارجح دانسته و براي تحقق اهداف نظام اسلامي از سوي جريان‌هاي غربگراي داخلي و رسانه‌هاي بيگانه بارها مورد تخريب و هجمه قرار گرفته است.

نمونه عيني چنين تخريبي را مي‌توان حوادث قبل و بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري در سال 88 دانست ؛ آيت‌الله يزدي به دليل انتقاد از تحركات غائله آفرين هاشمي رفسنجاني -چند روز مانده به برگزاري انتخابات رياست جمهوري- مورد هجمه همه جانبه شخصيت‌ها و رسانه‌هاي وابسته به طيف تجديدنظرطلب قرار مي‌گيرد، چراكه نامه تحريك‌آميز هاشمي رفسنجاني به رهبر معظم انقلاب اسلامي را محكوم و آن را فاقد عقلانيت و دور‌انديشي عنوان كرده بود.

در مقابل، در آستانه هر آوردگاه انتخاباتي آيت‌الله جنتي و نهاد متبوع وي – شوراي نگهبان – با هجوم و تخريب ناجوانمردانه‌ترين الفاظ و عبارات مواجه مي‌شده كه مصداق آن را مي‌توان در آستانه انتخابات مجلس هفتم مشاهده كرد كه نيروهاي راديكال مجلس ششم توسط اين نهاد رد صلاحيت شدند و در مقابل مدعيان اصلاح طلبي با شديدترين الفاظ به مواجهه با آيت‌الله جنتي پرداختند.

رد صلاحيت فتنه‌گران در آستانه انتخابات نهم مجلس توسط شوراي نگهبان هم آيت‌الله جنتي را با بي محاباترين اقدامات و رفتارها روبه‌رو ساخت.

برخورد تجديدنظرطلبان با آيت‌الله مصباح هم شرايطي مشابه با آيت‌الله يزدي و آيت‌الله جنتي دارد؛ آيت‌الله مصباح كه در زمان حاكميت جريان اصلاحات توانسته بود از يك سو شبهات روشنفكران ديني وابسته به اين طيف را پاسخ داده و از سوي ديگر مباني نظري و اعتقادي رهبران اين طيف را با چالش روبه‌رو سازد همواره مورد هجوم سخت ترين تخريب‌ها و هجمه‌ها قرار داشته است و طي سال‌هاي اخير تلاش‌هاي بسياري شده تا آرا و نظرات ايشان را مورد تحريف و در مقابل اسلام ناب تفسير كنند.

برخورد اين سه تن از شخصيت‌هاي مبارز و متفكر همانطور كه ذكر شد هميشه با تخطئه جريان غربگراي داخلي و طيف وسيع خارجي همراه بوده است چرا كه اين سه تن از جمله افرادي بوده‌اند كه فتنه ستيز بوده و توانسته‌اند بسياري از اهداف جريان انگليس‌گراي داخلي را در سال‌هاي پس از انقلاب به بن‌بست رسانده و از رشد و توسعه تفكرات انگليسي در جامعه جلوگيري نمايند.

http://javanonline.ir/fa/news/772542

ش.د9405703

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات