حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۹۴۴۹۳

المپیک با عطر و بوی مدافعان حرم+تصاویر

حضور برخی از تماشاچیان ایرانی با شعارهایی در ایستادگی و ایثار شهدای مدافع حرم در بازی‌های المپیک ریو و نیز تقدیم مدال‌های رنگارنگ تیم‌های ملی از سوی ورزشکاران ایرانی به خانواده‌های این شهدای گرانقدر طعم و عطر خاصی به این المپیک داده است.
حماسه و جهاد / نامشان را بسیار به زبان می‌آوریم. حتی آن‌ها که اهل جنگ و شهادت هم نیستند دیگر نام و چهره‌ آن‌ها را می‌شناسند. هر کجا اسمی از دفاع و مقاومت و مردانگی باشد با ذکر نامشان مجلس رنگ خدایی می‌گیرد. دیگر اکثر استان‌های کشور چند شهید دارد و حال و هوای شهرهای‌شان مزین به نام مدافعان حرم شده است. برای آنان که دستی در عرصه‌ی جهاد و دفاع و جنگ 8 ساله داشتند حسرت پیوستن به صف رزمندگان امروز را می‌توان از گفته‌های‌شان فهمید. امنیت کشورهای منطقه و امنیت کشور ما با نام «مدافعان حرم» گره خورده است و چه پیوند مبارکی که زیباترین داشته‌هایت را تقدیم خدا کنی.

کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو نیز با گرفتن اولین مدال توسط کیانوش رستمی، رنگ مدافعان حرم به خود گرفت. در اولین صحبت‌های کیانوش رستمی وزنه‌بردار کشورمان پس از پیروزی و گرفتن مدال طلای المپیک وی اعلام کرد که مدال خود را به مدافعان حرم تقدیم می‌کند.

المپیک با رنگ و بوی مدافعان حرم

این حرکت کیانوش رستمی با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبه‌رو شد. بسیاری این حرکت را نشانه‌ی قدردانی او از حافظان امنیت و آسایش کشور دانستند و او را پهلوانی خواندند که رسم پهلوانی را به زیبایی به جا آورد. بعد از آن 49 نفر از همسران شهدای مدافع حرم در نامه‌ای خطاب به وی، از طرف خود شهدا از این حرکت قدردانی کردند.

متن نامه همسران شهدای مدافعان حرم بدین شرح است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

سلام و درود خدا به امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر دفاع مقدس که آزادی و جمهوری اسلامی را به معنای حقیقی کلمه برای همه نسل‌های انقلاب به ارمغان آورده و میراث ارزشمند اسلام ناب را با محور«ولایت» نزد جاماندگان به امانت نهادند.

ارادت قلبی محضر امام خامنه ای عزیز که همواره با هوشیاری معمقانه و آگاهی هوشمندانه‌شان، نقاط عطف این انقلاب و انقلاب‌های بشریت در سراسر گیتی را راهبری می‌نمایند و توفیقات امروز جهان اسلام در جبهه مقاومت مرهون معظم له و لبیک شهدا و جانبازان و رزمندگان مدافع حرم می‌باشد که موجب گشته است بار دگر، استواری و صلابت نسل‌های سوم و چهارم ایران اسلامی و جوانان غیور عراق و سوریه و افغانستان و لبنان و... به دنیا نمایان شود که این نسل همان نسل غیرتمند انقلابی است و برای این نسل، میدان جنگ یا صحنه ورزش قهرمانی یکی است. آنگونه که قهرمان بسیجی و پهلوان دلاور وزنه‌برداری کیانوش رستمی با نام خداوند سبحان مقابل دوربین‌های زنده دنیا ظاهر شده و پس از قهرمانی نیز با سجده الهی، مدال طلای خویش را به همت همسنگران خویش در دفاع از حریم امن زینبی(س) تقدیم نمود.

جای دارد به نیابت از شهدای عزیزمان به این قهرمان نام‌آور تبریک و خداقوت گفته و به پاس اهدای این مدال ارزشمند به شهدای عزیز مدافع حرم تشکر نماییم.

آری قهرمانانی که کربلاییان زمان را نام می‌برند، کاری زینبی می‌کنند؛ که موجب ماندگاری عنوان قهرمانی‌شان گردیده و پهلوانی را لایق و شایسته می‌گردند.
24مرداد 1395
همسران شهدای مدافع حرم»

المپیک با رنگ و بوی مدافعان حرم

المپیک با عطر و بوی مدافعان حرم+تصاویر

همچنین برخی تماشاچیان ایرانی مسابقات المپیک، پیراهن هایی را به تن دارند که روی آن نوشته شده است: «مدافعان حرم فرشته‌اند». محسن، از تماشاچیان ایرانی المپیک است که یکی از این پیراهن‌ها را به تن دارد در فیلمی می‌گوید: «این لباس را به احترام بچه‌هایی پوشیده‌ایم که برای امنیت ما به دور از خانه و کشورشان رفتند و جنگیدند و جانشان را به خطر انداختند؛ از آن‌ها متشکریم و این کمترین کاری است که می‌توانیم بکنیم. امیدوارم همیشه کشورمان زیر سایه امنیت و آرامش بماند.»

المپیک با رنگ و بوی مدافعان حرم

شب گذشته نیز سعید عبدولی، ملی‌پوش کشتی کشورمان توانست مدال برنز المپیک را کسب کند. وی نیز مدال خود را تقدیم شهدای مدافع حرم کرد تا ایرانیان، بزرگی و پهلوانی را این بار در لباس ورزش و در کشور برزیل نشان دهند. این مدال‌آوری‌ها و موفقیت‌ها که با یاد شهیدان همراه شد، یادآور مدافعان حرم است که با لباس رزم به میدان نبرد با اشقیای زمانه شتافتند و مدال شهادت را به گردن آویختند. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات