حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۴۹۷۰

سومین یادواره فرمانده قرارگاه فوق‌سری نصرت برگزار می‌شود

سومین یادواره «ناشناخته مثل هور» گرامیداشت یاد سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق‌سری نصرت به همت گروه جهادی معراج برگزار می شود.
سومین یادواره «ناشناخته مثل هور» گرامیداشت یاد سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق‌ سری نصرت، چهارشنبه ششم شهریور ماه با سخنرانی دریادار شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی کشور و به همت گروه جهادی معراج  بعد از نماز مغرب و عشا در پردیس تئاتر تهران واقع در درب شمالی فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.
نمایش تلفیقی با موضوعیت شهید هاشمی و شهدای مدافع حرم، اجرای برنامه خنده های جنگ، رونمایی از آهنگ کهف‌العظیم و تقدیر از خانواده شهید و برش نمادین کیک تولد از جمله برنامه‌های این یادواره است.

سومین یادواره فرمانده قرارگاه فوق‌سری نصرت برگزار می‌شود

سردار شهید علی هاشمی متولد سال 1340  در شهر اهواز معروف به «سردار هور» از فرماندهان دفاع مقدس که یکی از طراحان عملیات خیبر و عملیات بدر بود. زندگی در جنگ مرحله نوینی از دوران پرتلاطم حضور شهید هاشمی, اوج ایثار و رشادت او در شناسایی‌هایش نمایان بود، آن‌چنان که تمام طرح های عملیاتی اش را با تعداد اندکی نیرو با موفقیت به انجام می‌رساند.
با گسترش محورهای عملیاتی، حاج علی تیپ 37 نور را در محور حمیدیه تشکیل داد و پس از عملیات بیت المقدس توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل دهد. وی پس از تشکیل قرارگاه «نصرت» و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسؤولیت سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را عهده دار شد که حاصل آن سازماندهی 13 یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود.

سومین یادواره فرمانده قرارگاه فوق‌سری نصرت برگزار می‌شود

سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره دشمن قرار گرفت و تعدادی از نیروهای اسلام به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و علی هاشمی چهره محبوب و خندان عرصه های عشق و ایمان سرانجام  در سال1367به آسمان پیوست و نامش ستاره درخشانی شد بر تاریک تاریخ ملت ایران تا نسل فردای ایران راه درست زیستن را از او بیاموزند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات