تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۰۷۹

هاشمی رفسنجانی: حمله به امام و بیت‌شان، انتقام از جایگاه بی‌نظیر ایشان در تاریخ معاصر است

(روزنامه ايران – 1395/06/07 – شماره 6297 – صفحه 1)

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی با تسلیت سالروز شهادت شهیدان بزرگوار، رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان و رئیس‌ جمهوری، گفت: در این ایام شاهدیم که با سفرهای استانی و فعال‌تر شدن وزرا و مسئولان اجرایی کشور، دستاوردهای دولت بیشتر به اطلاع مردم رسانده می‌شود. به گزارش ایسنا، وی در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انتظار می‌رود در همه ایام سال، دولتمردان و مسئولان کشور در اطلاع‌رسانی خدمات خود جدی‌تر باشند و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را بیشتر برای مردم تبیین کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با یادآوری حملات مسلحانه منافقین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با ابراز تأسف شدید از موج جدید ایجاد شده برای حمله به امام(ره)، گفت: تقریباً در همه رسانه‌های معاند خارجی این موج ادامه دارد، تا جایی که اخیراً شهردار پاریس نمایشگاهی از بازسازی صحنه‌های اعدام آن زمان برگزار کرده است که حمایت از این گروه تروریستی در این مقطع، جای تعجب و تأمل دارد. هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: امام(ره) بنیانگذار پایگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند و با دست خالی فقط با اتکا به مردم، رژیم جلاد شاهنشاهی را ساقط و دست قدرت‌های جهانی مستکبر را از کشور کوتاه کردند و شورش‌های ابتدایی را از بین بردند، دفاع مقدس را بخوبی اداره کردند و به مردم ما هویت بخشیدند و به همین دلیل است که دشمنان الان درصددند که شخصیت بی‌بدیل ایشان را ترور و پایه‌های روحی مردم را متزلزل کنند.

وی ادامه داد: ایشان مانند کوه در جماران، متین و استوار در مقاطع مختلف، انقلاب را رهبری می‌کردند و دستور داده بودند که پس از هر ترور و انفجار، سریعاً نیروهای مناسب جایگزین شوند و هر جا افراد مؤثر را از صحنه خارج می‌کنند، بلافاصله جای خالی آنان پر شود که خللی در اداره کشور حاصل نشود. هاشمی رفسنجانی هدف اصلی دشمنان جهانی و داخلی را در مقطع کنونی برای حمله به امام، مرحوم حاج احمدآقا و بیت محترم ایشان، انتقام از نقش و جایگاه بی‌نظیر امام در تاریخ معاصر ایران و جهان دانست و گفت: باید هشیار عمل کنیم و راه امام را به گونه‌ای تشریح کنیم که بدخواهان نتوانند سوءاستفاده کنند.

وی افزود: حاج احمد آقا با درایتی که داشت، تلاش کرد همه آثار امام را حفظ کنند که اسناد مهمی از اظهارات و آثار امام به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای نسل فعلی ثبت کردند و امروز فرزندان بزرگوارشان بویژه آیت‌الله حاج سید حسن آقا جای خالی حاج سید احمد را بخوبی پر نگه‌ می‌دارند. هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما 5 نفر: آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت‌الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ آیت‌الله خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.

مجید انصاری نیز در این جلسه، اتفاقات اخیر را فراتر از تخریب چهره امام(ره) دانست و گفت: احساس می‌شود توطئه‌ای پیچیده در سطح بین‌المللی در شرف وقوع است که سازمان تروریستی منافقین را به سازمانی مشروع مدنی معرفی کنند و باید از لحاظ فقهی و حقوقی در سطح بین‌الملل در مورد جنایات این گروهک تروریستی، کارهای بیشتری انجام شود. در ادامه این جلسه براساس دستور کار، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی قانونگذاری کشور پیگیری شد.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6297/1/148411/0

ش.د9501738

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات