تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۱۵۸

دبیر کل انصار حزب‌الله: از مجازات سرپیچی نمی‌کنیم

(روزنامه همدلي – 1395/07/19 – شماره 438 – صفحه 2)

نامش را کمتر کسی می‌شناسد اما همین که نام نشریه‌اش می‌آید همه مواضعش روشن می‌شود. نسبت «عبدالحمید محتشم» با نشریه‌اش تقریبا شبیه نسبت حسین شریعتمداری و روزنامه کیهان است. او دبیر کل انصار حزب‌الله و سردبیر نشریه یالثارات است. نشریه‌ای که شاید حاشیه‌هایش بیشتر از فروش آن روی دکه‌های روزنامه‌فروشی باشد. این نشریه بارها در معرض توقیف و لغو مجوز قرار گرفته اما در نهایت سروکله‌اش روی دکه‌های روزنامه‌فروشی پیدا شده است. البته روز گذشته خبری منتشر شد که هفته‌نامه‌های «صدا» و «یالثارات» در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی رسیدگی شد. هردوی این هفته‌نامه‌ها مجرم شناخته شدند.

یکی از اتهامات هردو هفته‌نامه توهین به رئیس جمهور بود. هفته‌نامه اصلاح‌طلب صدا با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد، اما برعکس آن یالثارات به دلیل اتهام توهین به رئیس جمهوری با اکثریت آرا مجرم شناخته شد، ولی مستحق تخفیف دانسته شد. البته اتهام دیگر این هفته‌نامه توهین به اشخاص و مسئولان بود که در این خصوص با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد. در همین سردبیر یالثارت گفت‌وگویی انجام داد که در بخش‌هایی از این گفت و گو به نشریه‌اش می‌پردازد و می‌گوید که حاضریم مجازات شویم. در بخش‌های دیگری از این گفت و گو محتشم به کنسرت، سینما و فعالیت بیشتر نیروهای انصار حزب‌الله در دوران خاتمی می‌پردازد.

کنسرت سمبل لاقیدی شده است

دبیر کل انصار حزب‌الله در باره برگزاری کنسرت‌ها،‌این مراسم «مظاهر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم» می‌‌داند و معتقد است که کنسرت سمبل لاقیدی شده است. او می‌گوید: فقط این نیست که یک خواننده بیاید یک برنامه اجرا کند و بعد پی کارش برود. این کنسرت چه دردی را از مردم دوا می‌کند و چند درصد مردم مشکلشان بودن یا نبود کنسرت است؟

معیاربندی برای فیلم‌های مصداق تهاجم فرهنگی ضرورت ندارد

دبیر کل انصار حزب‌الله درباره سینما نیز می‌گوید: عده‌ای با تولید فیلم‌هایی که کانون خانواده را هدف گرفته‌اند، ظاهرا قصد دارند که این کانون را متلاشی کنند و متاسفانه کار تولید این فیلم‌ها از سوی کسانی انجام می‌شود که نسل جوان و برخی از افراد درجامعه به آن‌ها نگاه می‌کنند. سردبیر نشریه یالثارات ادامه می‌دهد: مسئله‌ای به نام عشق‌های مثلثی که باید آن را لجن‌زارهای مثلثی یا بی‌غیرتی مثلثی خواند از داخل سینما دامن زده می‌شود و کم‌کم هم به جامعه تزریق می‌شود.

سال گذشته یک هیات طومار تالار وحدت را پیچید

دبیرکل انصار حزب‌الله در پاسخ به این سوال که «آیا در زمینه اعتراض به برخی مراسم‌ها با سایر تشکل‌های همسوی‌تان همکاری کرده‌اید؟» پاسخ مثبت می‌دهد و می‌گوید: مثلا سال گذشته بود که برنامه خیلی نابهنجاری در تالار وحدت برگزار می‌شد و یک هیات عزاداری از محل هیات خود به آنجا رفتند و اعتراض کردند و طومار آن جلسه را در هم چیدند.

از مجازات دستگاه قضا سرپیچی نمی‌کنیم

سردبیر هفته‌نامه یالثارات از عذرخواهی‌اش درباره مقاله «سونامی آلبالوهای جنسی» و می‌گوید: ما در آن یادداشت از دستگاه قضا عذرخواهی نکردیم بلکه به آن‌ها گفتیم که حق دارید ما را برای این کار مجازات کنید و ما از مجازات شما سرپیچی نمی‌کنیم و هر لحظه که ما را برای مجازات فراخوانید، آماده هستیم.

لغو امتیاز یالثارات عادلانه و منطقی نبود

سردبیر یالثارات درباره انتشار این هفته‌نامه بعد از لغو امتیاز آن می‌گوید: حکمی که برای هفته‌نامه ما اعلام شد، نه منطقی بود و نه عادلانه و نه حتی در حیطه وظایف هیات نظارت قرار داشت. همانطور که سخنگوی قوه قضاییه هم اشاره کردند، لغو امتیاز در هیات نظارت تحت عناوین مشخصی انجام می‌شود اما مورد نشریه ما تحت آن عناوین قرار نمی‌گرفت، بنابراین ما آمدیم و درخواست کردیم که به‌خاطر اینکه بیشتر از این دچار ضرر و زیان مادی و معنوی نشویم، اجالتاً نشریه را منتشر کنیم تا زمانی که دادرسی و دادگاه کارش را انجام دهد، که در این زمینه نماینده هیات نظارت، اعتراضی را در دادگاه مطرح کرده است که همان اعتراض در دادگاه تجدید نظر مشغول بررسی است و ما منتظر نتیجه هستیم. محتشم در ادامه از یادداشت هفته‌نامه‌اش علیه شهیندخت مولاوردی دفاع می‌کند و می‌‌گوید: ما از او به‌خاطر اهانت‌ها و اکاذیبی که علیه مان منتشر کرده بود شاکی هستیم. محتشم با اشاره به مقاله «سونامی آلبالوهای جنسی» می‌گوید: «اگر کسی شاکی خصوصی است و فکر می‌کند به او اهانت شده باید بیاید و شکایت کند.»

در زمان خاتمی دغده بیشتری نسبت به دولت داشتیم

دبیرکل انصار حزب‌الله در باره دغدغه‌هایش که در دوران اصلاحات بیشتر وجود داشت و در دوران احمدی‌نژاد مواضع صریح از سوی آنها بروز نمی‌کرد، می‌گوید: در زمان خاتمی ما دغدغه‌های بیشتری نسبت به فعالیت‌های دولت داشتیم، در دوره احمدی‌نژاد انصافاً فضا در آن حد نبود و البته ما هم اگر مطالبه‌ای داشتیم و قرار بود روشنگری انجام دهیم این کار را انجام می‌دادیم چرا که به هر حال در دل همان دولت احمدی‌نژاد نیز یک جریان غلط رشد کرد و همان جریان هم باعث زمین خوردن احمدی نژاد شد که ما هم نسبت به آن دغدغه داشتیم. اما شخص احمدی نژاد فرد سلامتی بود و مخصوصا دولت اولش اصلا قابل مقایسه با دولت‌های اصلاحات و کارگزاران نبود چرا که یک رویکرد اصولی نسبت به انقلاب داشت.

مقایسه روحانی با مارکسیست‌ها

دبیر کل انصار حزب‌الله درباره دولت روحانی نیز می‌گوید: دولت روحانی واقعا به آخر خط رسیده است. او روحانی را با مارکسیست‌ها مقایسه می‌کند و می‌گوید: امروز آقای روحانی از خود در قبال برجام بروز می‌دهد، شبیه مارکسیست‌های اوایل انقلاب است که می‌گفتند چه بخواهید و چه نخواهید حکومت طبقه کارگر به شما مسلط می‌شود که حرف مفتی هم بود و مفتضح شد. حالا هم آقای روحانی می‌گوید چه بخواهیم، چه نخواهیم باید مذاکره کنیم و این راه را پشت سر بگذاریم، اما سوال این است که چه اجباری وجود دارد که برجام در کار باشد؟ اصلاً برجام چیست؟ و تاثیرش در کجاست؟

پفک‌فروش هم می‌تواند بگوید برجام بر گره‌ها افزوده است

محتشم ادامه می‌دهد: زمانی مشاور اعظم آقای روحانی معتقد بود که فهمیدن برجام کار یک لبو فروش نیست که بیاید و درباره‌اش نظر بدهد اما حالا که تق برجام درآمده است و حاصلش برملا شده، لبو فروش که هیچ، پفک‌فروش هم می‌تواند بگوید که برجام نه تنها گره‌ای را نگشوده بلکه گره‌ای بر سایر گره‌ها افزوده است! این یک موضوعِ پیچیده نیست اما متاسفانه آقای روحانی آن را درک نمی‌کنند.

اگر اصلاح‌طلب را رد می‌کنیم منظورمان حمایت از اصول‌گرایان نیست

او درباره موضع انصار حزب‌الله در انتخابات آینده می‌گوید: اگر ما اصلاح‌طلبان را رد می‌کنیم لزوماً منظورمان حمایت از اصول‌گرایان نیست و اینکه می‌گوییم ما گروه سیاسی نیستیم نیز معنایش همین است که در دسته بندی‌ها قرار نداریم ولی به هر حال معتقدیم که این دسته‌بندی‌ها باید در جامعه وجود داشته و با هم چالش داشته باشد تا مردم نیز از کنار این چالش‌ها قضاوت کنند و تصمیم بگیرند.

با نیامدن احمدی نژاد مشکلی پیش نمی‌آید

او با اشاره به کنار رفتن احمدی‌نژاد از انتخابات ادامه می‌دهد: این طور نیست که آقای احمدی‌نژاد کسی باشد که همه امیدها بر او قرار گرفته باشد و حالا با هشدار رهبری این امید از دست برود. ما در زمینه کاندیداهای ریاست جمهوری، دچار کاستی نیستیم و با نیامدن احمدی نژاد مشکلی پدید نمی‌آید.

در امر به معروف با بسیج همکاری‌هایی داشته‌ایم

دبیر کل انصار حزب‌الله در بخشی دیگر به همکاری این تشکل با بسیج می‌پردازد و می‌گوید: بسیج سازوکار خودش را دارد اما شاید گاهی مواضع ما برای برادران بسیج هم قابل توجه بوده و در اجرای امر به معروف و مسائلی از این دست همکاری‌هایی را هم با آنها انجام داده‌ایم.

http://www.hamdelidaily.ir/?newsid=20145

ش.د9502176

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات